Jump to content

Kickoff 2014


carlsson

Recommended Posts

Fantastiskt med dessa arrangemang och med er som orkar plöja ner allt arbete i dem. Utan någon djupare erfarenhet annan än min egen vågar jag gissa att det sociala nätverket kring ASL är en av, om inte den viktigaste faktorn när det gäller att få in nytt blod i hobbyn. Starter kitsen gör sitt men som ny spelare kan man, efter att initialt ha drunknat även i de reglerna, känna sig nöjd över att behärska dem och därför helt missa vad det kompletta systemet har att erbjuda. Hade det inte varit för den senaste kick-offen hade jag antagligen fortfarande harvat ASLSK#1 utan vare sig framtidstro eller ambitioner gällandes det fulla regelsystemet.

 

Så kudos till er arrangörer, jag bockar och bugar!

 

...och för att inte bli helt OT, vi ses på kick-offen 2014 (i alla fall på lördagen).

Link to comment
Share on other sites

Ja varför inte ett last bid.

En annan kul grej skulle vara att köra första dagen på barrikad-kampanjen (om inget annat så skulle man kanske kunna fatta hur man ritar av perimetern efter dagens slut.smile.png )

 

Skall försöka göra mig synlig i Borås

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vet ännu inte hur det blir , men när jag vet exakt så är jag med på ett "last bid" absolut.

Hoppas ni kan sortera ut "setupen" så vi kommer igång lite smidigt.

 

Anänder runt lunchtid om den nya jvgslinjen Karlskrona-Göteborg öppnar o tågen går dom dom skall.

Link to comment
Share on other sites

he he he... ja jag skall se till så att detta blir av.......kulsmile.png

Kör du försvar så kollar jag på anfall............men blir vi flera ?

Skulle nog få upp spelhastigheten.

 

Jag tänkte mig iofs bara en spelare per sida.

 

Går bara fortare om båda sidorna är samstämmiga och *inte diskuterar varenda j*a drag* (ja, det är en hint till mina motspelare i FB). blink.png

Link to comment
Share on other sites

 

Jag tänkte mig iofs bara en spelare per sida.

 

Går bara fortare om båda sidorna är samstämmiga och *inte diskuterar varenda j*a drag* (ja, det är en hint till mina motspelare i FB). blink.png

När vi (jag, Robert, Bergwall, Hinz) spelar i lag så har vi restriktioner - man får endast "samordna" sig mellan varje Turn - inte under spelets gång.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Blev det något "Last Bid" ?

 

Det blev det. Tyvärr varade partajet bara i 3,5 rundor innan den lede tysken var tvungen att kasta in handduken. Då hade vi spelat hela fredag och lördag förmiddag.

 

Jerry som spelade tysk hade då förlorat 7 ledare (varav 4 på Sniper) och när han gav upp hade jag just haft ett stim med många crit och mycket tyska förluster. Han hade försökt att trycka på på några ställen utmed perimetern, men blivit tillbakaträngd överallt. Bland annat beroende på ett tio hexagoner brett minbälte i mitten av fabriksområdet. Det klassiska mantrat som man så ofta upplever som tysk, "Stånga huvudet blodig mot en stenvägg", gällde även här...

 

Jag hade bitvis sjukt flyt med tärningarna! Synd att bryta, men jag förstår honom - det ska vara kul också! Nästa år hoppas jag att han vill ha revansch! smile.png

 

 

post-1-0-89758900-1390254976_thumb.jpg

Runda 1a, Ryssen har just genomfört sin Defensive Fire.

 

post-1-0-93925400-1390255384_thumb.jpg

Runda 3a ska precis börja.

Link to comment
Share on other sites

Jo tack det hade du , men jag hade en oinspirerad setup/anfallsplan det måste jag erkänna , konstigt , man vet vad som är fel men ändå känner man sig lite som en ubermensch när man ser den tyska OB:n.

 

Tackar för mottagandet på stationen , bra service onekligen, o mat på plats ,ja det var kalasroligt o som sagt jag har nog minst tre regelförklaringar med mig hem.

Link to comment
Share on other sites

En eloge till er för att ni överhuvudtaget tog er an ett sånt monsterscenario.


Tyckte Andreas och jag var ambitiösa förra året då vi körde G26 Parkers crossroad. Slutade med däng för mig också, dock inte beroende på tärningar utan på ett kanske inte helt genomtänkt tyskt pansarmassanfall. Kul är det i alla fall med de större scenariona ibland.




G26 (Kickoff 2013):





post-103-0-94911100-1390477454_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...