Jump to content

Streetfighting


Fk Ståhl

Recommended Posts

Mors,

Går äntligen igenom lite intryck från Köpenhamn och klurar över reglerna för streetfighting.

1) Ett fordon kommer körandes 46X8-46W8. I W8 kan defender i V8 och X7 attackera fordonet med CC reaction fire och tillgodoräkna sig streetfightingbonusen.

Men vad händer om fordonet i stället bypassar huset i V8? Får en defender i V8 streetfightingbonus? Det är ju ingen narrow street och inget hus i rutan bakom?

2) Samma hexes. En AFV kör W9 till bypass i V8, där en concealed defender ligger och lurar. På ASO fick jag höra av flera att defendern då måste välja: antingen droppa concealment frivilligt eller klara en TC för att få ha frågetecknet kvar. I The Holy RB står följande: Concealed unit(s) in the Location is revealed due to the vehicles presence only voluntarily, or if the vehicle ... end the MPh in that location. (A12.42).

Eftersom nu reglerna är inrättade som de är undrar jag var man hittar det där med TC. Blandar man ihop det med overrun eller står det något i Concealment gain/loss table som jag har missat?

(Med streetfightingbonus menar jag givetvis den där extra -1 för ambush.)

 

Matts

Edited by Fk Ståhl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...