Jump to content

Info från MMP


Martin Svärd

Recommended Posts

Out of the Bunker was delivered earlier this week but printed with the registration slightly off. So we're reprinting it, delivery scheduled for Tuesday, Dec. 21st. We'll probably begin billing/shipping on the 22nd, but THIS IS BEING PULLED FROM PREORDER TUESDAY 12/21.

 

Out of the Bunker har nu börjat skeppas, och har därmed tagits bort från preorder.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Chas Argent/MMP meddelar att det är sista chansen att göra preorder på kartpacken nu, och säger samtidigt att allt verkar ordna sog så att ASKSK EP#1, ASL J#9, AP#7 och Winter Offensive Bonus pack #2 kommer att vara klar till mitten av januari.

 

"1.The counters for Journal 9 and the Starter Kit Expansion Pack arrived yesterday and all look good. So that's a major hurdle cleared for the completion of those products. In the case of SKEP, all of the components are now done and we expect to have it on hand for Winter Offensive next week.

2.Journal 9 and the Suicide Creek rules are printing now; the Suicide Creek map and counters (see above) are done. So we expect to have J9 on hand at WO as well.

3.The Action Pack 7 maps have already been printed as part of the Map Bundle print run, and since it looks like AP7 will make its P# fairly soon we expect to print the remaining components over the next week so that it too will be available at WO.

4.The Map Bundle will start shipping very soon; this is your Last Call to get in a pre-order if you are on the fence.

5.We also expect to have the Winter Offensive Bonus Pack #2 with three scenarios and a new map (63) available at WO. There will be no pre-order period for this; it will simply go on sale some time after WO..."

 

se länk:

http://forums.gamesquad.com/showthread.php?97622-Product-Updates&p=1347452&viewfull=1#post1347452

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Med Kartpacken släppt precis före nyåret, ASL Action Pack #7, ASL Journal #9, ASLSK Expansion Pack #1 och Winter Offensive Bonus Pack #2 släppt på Winter Offensive förra helgen har MMP händerna fulla att skeppa prylar och de prioriterar kartorna då de tydligen har en månad på sig att betala tryckeriet.

 

Nu har följande text dykt upp på hemsidan som talar om framtiden.

 

"Rough Schedule - Saturday, January 22, 2011

As we work on collating and shipping the ASL Action Pack #7, ASL Journal #9, ASL Starter Kit Expansion Pack #1, ASL Winter Offensive Bonus Pack #2, and finish shipping the ASL Map Set, we were asked online "I assume Karelia is also being printed in the near future from MMP land?"

 

Our schedule looks like this: Currently at the printers are the three Gamers games we started at the end of last year. Karelia '44, Guderian's Blitzkrieg II, and None but Heros.

 

After that, Kingdom of Heaven and Breakthrough: Cambrai and whatever fills out the print run (if anything).

 

And ASL-wise (yes, more!) we have Budapest HASL and For King and Country followed by the Finnish module.

 

And IGS-wise we have Where Eagles Dare ready for press and Angola / No Question Of Surrender up next.

 

Clearly we have a lot to do!

 

So if we do nothing else happens this year that's at least nine new games!"

 

 

Tydligen ligger alltså Budapest före Hakkapälle, vilket är lite häpnadsväckande. Bring it on, säger jag.

 

se länk:

http://www.multimanpublishing.com/

Link to comment
Share on other sites

Själv ser jag mest fram emot HP. :)

 

Ja lite finsk sisu är aldrig fel. Men läser en bok nu om striderna i Budapest. Men med HP, Festung Budapest, For King and Country så är det nästan så trevligt att det rycker lite i baguetten. ;-) Förhoppningsvis så går utrullningen av dessa hyfsat snabbt så att man iallafall kan ana PTO boxen i fjärran.

Link to comment
Share on other sites

MMP/Perry tillkännager på sin blog att Festung Budapest planeras att släppas första halvåret 2011. Det blir en matig HASL med 4 kartor, 9 countersheets, 2 CG och 16 scenarios.

 

se länk:

http://www.multimanpublishing.com/Blogs/tabid/61/EntryId/52/Coming-soon-to-preorder-Festung-Budapest.aspx

 

Ligger festung budapest på preorder?

Link to comment
Share on other sites

MMP harpå sin hemida utannonserad en tävling kallad MMP Ironman, där man i varje runda paras ihop med någon och får tävla och slutsegraren efter alla rundor kallas för MMP Ironman som bjuds på alla MMP produkter under 2012 och en resa till nästa Winter Offensive. De produkter som används i första rundan säljs nu till 20% rabatt, ASL Journal #8, ASL Turning the Tide och Special Operations #1.

 

Vidare säger MMP att de skeppat ca 75% av alla kartpackar och att de härnäst kommer att få ut ASL Action Pack #7 och ASL Journal #9, och därefter ASLSK Expansion Pack #1. För horisonten för ASL kommer snart en nyhet, ASL Overlay Pack upp på preorder tillsammans med omtrycket av ASLSK #3 och kanske även HASL Festung Budapest.

 

se länk:

http://www.multimanpublishing.com/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På grund av den sanslöst långa preorder tiden och att alla kanske inte hann göra sin preorder, har MMP nu lagt upp kartpacken till preorder priset 180 USD och det väntas gälla i en vecka och sedan blir det ordinarie pris 240 USD för kartorna.

 

Ironiskt att när den kom upp på preorder (2005?) fanns det 59 kartor i systemet, om man räknar med de supplement som släpptes på Winter Offensive har det hunnit tillkomma 18 nya kartor!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hi Folks-

 

Here is an update on what we're working on these days: (18 April)

 

1. Action Pack 8: Charlie Kibler has submitted the final map art and I'll get them laid out with a grid and all of the other added elements (such as hex numbers, hill height indicators, and so on). Gary's scenarios are essentially finished, with final proofing done.

 

2. Festung Budapest: We are working on proofing and layout for the rules for both the Campiagn Game rules and the Budapest special rules. Half of the scenarios are laid out and are being proofed; the other half will follow shortly. I am also working on the counter sheets and am halfway finished with that process. Still to come are some player aid cards and a box layout. The maps are very, very close to final.

 

3. Hakkaa Päälle!: A half-sheet of counters for HP will be printed with the For King and Country/Starter Kit 3 counter sheet print run, and those will be sent to the printer shortly. One other counter sheet (Finnish MMC) is completed, a 3rd (Finnish vehicles/ordnance) is well underway. The 4th sheet will feature Russian and Lend-Lease vehicles and ordnance, and the final sheet will contain markers, including some new informational markers. Scenario layouts are well underway, and rules will follow. Board 52 has already been printed as part of the Map Bundle print run.

 

4. Most of the ASL content for the next issue of Operations magazine has been completed, including 2 ASL scenarios, 2 Starter Kit scenarios, and an article on the Singling Campaign Game which was featured in Operations Special Edition #1.

 

5. We have quotes for an Overlay Bundle from our printer, and I'm working with Kurt Miller to complete the as-yet unfinished overlays. We hope to die-cut as many of these as possible.

 

6. The first round of playtest is underway for the scenarios in the Journal 10 mix. We haven't decided on any particular inserts yet but the magazine will probably include...something ;-)

 

7. In-house playtest of the Korean War ASL scenarios is well underway. 16 were submitted with the module and several groups are running through them all.

 

Regards,

 

~Chas

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Nu finns nya tidningen Speciel Ops tillgänglig att köpa direkt från MMP för USD 24, den innehåller två spel, artiklar och scenarion till både ASL och ASLSK samt artiklar om MMPs övriga spel.

 

Den här tidningen ersätter både Operations och Operations Special Issue och kommer att vara lite dyrare, men alltså innehålla spel i varje nummer och det förväntas en utgivning med två tidningar om året.

 

se länk:

http://www.multimanpublishing.com/Products/tabid/58/ProductID/215/Default.aspx

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trist för dig då att ditt namn kommer att stå på en sådan bristfällig produkt :)

:D du är väldigt förutseende, med tanke på att många fler brickor utav de som kom med

Beyond Valor 3rd edition än de som kom 25 år tidigar i 1st edition - är det fel på, MMP:s brist på arbetsmoral.

Link to comment
Share on other sites

Mel,

kritik är väldigt bra om den används i ett konstruktivt syfte, dvs med avsikt att förbättra något.

För att den skall kunna vara konstruktiv behöver man vara ganska specifik, påpeka fel/brister och kanske

bidra med förslag på förbättringar. Att bara svepande säga att det är fel överlag är inte särskilt konstruktivt,

och i min mening ganska orättvist i detta fall. Men, man kan ju ha olika åsikter om detta också.

 

Hälsningar,

Robert

Link to comment
Share on other sites

Mel,

kritik är väldigt bra om den används i ett konstruktivt syfte, dvs med avsikt att förbättra något.

För att den skall kunna vara konstruktiv behöver man vara ganska specifik, påpeka fel/brister och kanske

bidra med förslag på förbättringar. Att bara svepande säga att det är fel överlag är inte särskilt konstruktivt,

och i min mening ganska orättvist i detta fall. Men, man kan ju ha olika åsikter om detta också.

 

Hälsningar,

Robert

Allt jag skrev var: Toppen :), hoppas de då rättar till den mängd med fel som tyvärr kom med i släppet av modulen.

 

Det klassar du som "svepande" och inte särskilt "konstruktivt", betänk då att man måste starta kritiken på något sätt och den

brukar, när det gäller det mesta låta ganska "svepande".

 

Förresten ska du int förklara din "icke-konstruktiva svepande kritik" i den översta tråden - Swe. Vol. som du är ganska ensam med

om vi räknar bort ett fåtal jänkare på MMP.

Link to comment
Share on other sites

Allt jag skrev var: Toppen :) , hoppas de då rättar till den mängd med fel som tyvärr kom med i släppet av modulen.

 

Det klassar du som "svepande" och inte särskilt "konstruktivt", betänk då att man måste starta kritiken på något sätt och den

brukar, när det gäller det mesta låta ganska "svepande".

 

Förresten ska du int förklara din "icke-konstruktiva svepande kritik" i den översta tråden - Swe. Vol. som du är ganska ensam med

om vi räknar bort ett fåtal jänkare på MMP.

 

Finns mycket som kan missförstås här, så det är bäst jag dubbelkollar.

 

1. Jag utgår från att din kritik handlar om "Swedish Volunteers", då det ju var den som eventuellt skulle tillkomma.

 

2. När Klas frågade om det var något speciellt som var fel så svarade du att det var fel överlag, men ok, det kan ju precis som

du säger vara en bra början till konstruktiv kritik. Ser med spänning fram mot fortsättningen, man vill ju inte att en brist skall

återupprepas vid ett eventuellt professionellt nytryck.

 

3. Den sista paragrafen i ditt svar ovan förstår jag inte alls. Vad är jag ensam om förutom några meningsfränder på andra sidan Atlanten?

 

Hälsningar,

Robert

Link to comment
Share on other sites

Finns mycket som kan missförstås här, så det är bäst jag dubbelkollar.

 

1. Jag utgår från att din kritik handlar om "Swedish Volunteers", då det ju var den som eventuellt skulle tillkomma.

 

2. När Klas frågade om det var något speciellt som var fel så svarade du att det var fel överlag, men ok, det kan ju precis som

du säger vara en bra början till konstruktiv kritik. Ser med spänning fram mot fortsättningen, man vill ju inte att en brist skall

återupprepas vid ett eventuellt professionellt nytryck.

Din framställning/resonemang av föregående poster håller jag ej med om.

 

3. Den sista paragrafen i ditt svar ovan förstår jag inte alls. Vad är jag ensam om förutom några meningsfränder på andra sidan Atlanten?

 

Det följande, bland annat, som du skrev förut. När jag förklarar varför du har fel så undviks fortsatt diskussion fastän du samtidigt framställer som att du gärna har en ingående diskussion om ämnet när vi träffas?

 

Njaa .. det är ganska stor skillnad på de eventuella IP övergrepp som gjorts inom ramen för SA och SV.

 

SV har inte gjort något annat än vad LFT gör gång på gång, och där verkar det ju gå bra.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Din framställning/resonemang av föregående poster håller jag ej med om.

 

Då måste jag ha missförstått det hela. Jag uppfattade det hela som en ganska kraftig kritik mot SV, som jag

tyckte var lite orättvis (för att inte säga taskig). Om så icke var fallet har jag inte så mycket mer att säga om detta.

Sorry, det var inte min avsikt att förvränga något du sagt.

 

Det följande, bland annat, som du skrev förut. När jag förklarar varför du har fel så undviks fortsatt diskussion fastän du samtidigt framställer som att du gärna har en ingående diskussion om ämnet när vi träffas?

 

Aaahh, den gamla IP-debatten. :) Är det den som ligger och spökar här? Där har jag givetvis rätt och du fel, men det får vi faktiskt ta när vi träffas. ;)

 

 

Hälsningar,

Robert

Link to comment
Share on other sites

Tillbaka till trådens egentliga syfte, ASL Action Pack #8 Roads Through Rome finns nu på preorder, innehåller 9 (eller 10 beroende på vilken uppgift som stämmer) scenarion och 3 nya sidvikta kartor (som i AP#6).

 

Se länk:

http://www.multimanpublishing.com/Preorder/tabid/59/Default.aspx

 

Även reprints av OCS Korea, SCS Fallschirmjaeger och SCS Drive on Paris har lagts upp.

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aaahh, den gamla IP-debatten. :) Är det den som ligger och spökar här? Där har jag givetvis rätt och du fel, men det får vi faktiskt ta när vi träffas. ;)

 

 

Hälsningar,

Robert

Haa, för att rätt i att det är en stor skillnad så har du varit fåordig i ämnet när vi träffas, nästa gång vi ses ska jag påminna dig ;)

MVH/Mel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Brian Youse/MMP häver ur sig att han tror att de till sin Winter Offensive i mitten av januari förutom bonuspacken ska ha både Journal #10 och Festung Budapest klart!

 

"WINTER OFFENSIVE 2012

 

More information later this week, but keep January 12th - January 15th, 2012 open for MMP's WINTER OFFENSIVE held in lovely Bowie, Maryland!

 

We hope to be releasing the following at WO'12:

 

ASL FESTUNG BUDAPEST

ASL Journal #10

Winter Offensive ASL for ALS Scenario Pack

Special Ops #2 featuring Ukraine '44

 

By WO'12 there should be plenty of Where Eagles Dare and ASL Action Pack #8 action as well.

 

It promises to be a great time for everyone attending!"

 

se länk:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@706.cAjVcchaSU4.0@.ee6d502/91903

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...