Jump to content

MMP är på gång med ASLRB, SK#2 mm


ragngand

Recommended Posts

GODA NYHETER!

 

Posted by Brian Youse today on Consimworld...

 

Update

 

 

The truck finally arrived, the folks at the office are adding countersheets to the Fire in the Sky, ASL Starter Kit #2, and Target Arnhem which are being taken (tonight) to Origins.

 

We already have several hundred collated and shrinkwrapped rulebooks along with other MMP goodies headed out as well.

 

While Perry, Dean and crew are out at Origins, the office will continue to collate rulebooks. Once Perry is back and we can remove the people who picked up their preorders from the database and we will begin billing/shipping.

 

The order of the billing/shipping is:

 

1) ASL Rulebooks

2) Fire in the Sky

3) ASL Starter Kit #2

 

Länk till informationen:

http://www.strategyzoneonline.com/forums/s...ead.php?t=29080

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Tyvärr har jag inte fått svar på frågan om NÄR grejerna kommer....

Min regelbok ankom i dag efter en rundtur till Israel (avvägar med posten). Tyvärr var pärmen skadad. Ringarna verkar ha fått sig en smäll på Gaza-remsan....

 

Vad jag undrar är ifall MMP slutat med lådan till pärmen i och med andra utgåvan. Någon som har koll?

 

asad

Link to comment
Share on other sites

Min regelbok ankom i dag efter en rundtur till Israel (avvägar med posten). Tyvärr var pärmen skadad. Ringarna verkar ha fått sig en smäll på Gaza-remsan....

asad

 

Hör med MMP (ringa är nog bäst) om dom kan skicka en ersättningspärm, dom brukar vara rätt så bra på att fixa sådant.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skumt. Om nu atomic fick sin den 2:e (via Israel!) borde den ju hitta fram till dig snart.

Fast det kanske var så ansträngade att skicka ut dem till alla slutkunder så att ni återförsäljare får vänta tills efter deras semester. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Skumt. Om nu atomic fick sin den 2:e (via Israel!) borde den ju hitta fram till dig snart.

Fast det kanske var så ansträngade att skicka ut dem till alla slutkunder så att ni återförsäljare får vänta tills efter deras semester. :rolleyes:

 

Som jag sagt förut var ju min pärm skadad. Ett antal regelblad och en kapiteldelare var också trasiga . Jag mailade och påpekade att grejerna var skadade (noggrant specificerat). Brian svarar att de skulle skicka ersättningsdelar. Och så kom dagen (i dag). Gissa om jag possitivt överraskad när jag ser att jag fått en fullständig regelbok!

 

Säga vad man vill om jänkare och MMP i synnerhet. En sak är säker, de förstår ordet kundvård! B)

 

asad

Link to comment
Share on other sites

Som jag sagt förut var ju min pärm skadad. Ett antal regelblad och en kapiteldelare var också trasiga . Jag mailade och påpekade att grejerna var skadade (noggrant specificerat). Brian svarar att de skulle skicka ersättningsdelar. Och så kom dagen (i dag). Gissa om jag possitivt överraskad när jag ser att jag fått en fullständig regelbok!

 

Säga vad man vill om jänkare och MMP i synnerhet. En sak är säker, de förstår ordet kundvård!  B)

 

asad

 

Så nu har du två regelböcker, var sa du att du bodde? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är inte britten som tillkommit, utan jänkaren, och så har britten flyttats.

Det är ju de fyra ledarna från framsidan av lådan i gamla SL-serien (Squad Leader (tysk), Cross of Iron (ryss), Crescendo of doom (britt), Anvil of victory (US)). De plockades loss ur originalbilden till ASL regelbok, och monterades tillsammans i varsin cirkel. Till andra versionen av regelboken fick den tyske ledaren huvudrollen, medan de andra placerades nedanför.

Varför någon slängt in en japansk ledare har jag ingen aning om.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Inget nytt från Trojan games och ASLRB? 1 månad sedan vanliga kunder fick leveransen nu. Börjar inte tröttna men börjar närma mig att börja tröttna.

 

Allting beror på när man lade sin order. Kom den nära slutet skickas den ut sist också.

 

Dessutom verkar MMP satsat mest på att få iväg ASL SK#2 vilket verkar ha försenat regelboken ännu mer för dem långt ner på listan.

 

Jag går också i väntans tider, men tror knappast att det är Andreas fel att det blivit så här då det knappast är bra för hans versamhet heller. Irriterande är det dock, det kan jag hålla med om.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan säga att det är helt ruttet för mig och mina kunder. Jag la en förhandsorder på 30 böcker, som jag senare uppdaterade till 40, och man anser att man kunde bli någorlunda prioriterad.

Men MMP's taktik är klar; De vill att slutkunden ska handla direkt av dem. Varför vet jag inte, för det är ju uppenbart att det är en fördel med återförsäljare.

 

Jag kan inte mer än beklaga. Böckerna ska vara framme vilken dag som helst. Jag både förstår och är hemskt ledsen för den nuvarande situationen.

 

Mvh,

/andreas, Trojan Games

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har fortfarande inte fått mitt SK#2 :dots:

 

Varpå jag gick in på MMPs hemsida och lyckades via respons från Brian Youse att ändra min AOO beställning från surface till air.

 

Det har gått över 60 dagar sen dom drog beställningen. För posten verkar "Jorden runt på 80 dagar" fortfarande vara sience fiction...

Link to comment
Share on other sites

Det har gått över 60 dagar sen dom drog beställningen. För posten verkar "Jorden runt på 80 dagar" fortfarande vara sience fiction...

 

För ett bra tag sedan beställde jag lite saker från MMP:s Reasida och valde dum som jag var surface mail... det tog över 5 månader innan det kom fram, jag hade till och med glömt av att jag hade beställt något från dom. Gissa om man blev förvånad när det låg en avi från posten där man skulle hämta ut ett paket som kom från USA... :)

 

Så 80 dagar är nog i kortaste laget! :(

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Vid två tillfällen har "surface" inte kommit fram alls till mig. Däremot har "Air" fungerat 100%.

 

Janusz

 

 

På tal om Air... Beställde "A Frozen Hell" från MMP för två veckor sedan (med Air). Det tog inte ens en vecka innan jag hade det i handen, 6 dagar för att vara exakt. Jag måste säga att jag blev förvånad, dock på ett mycket positivt sätt! :)

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

På tal om Air... Beställde "A Frozen Hell" från MMP för två veckor sedan (med Air). Det tog inte ens en vecka innan jag hade det i handen, 6 dagar för att vara exakt. Jag måste säga att jag blev förvånad, dock på ett mycket positivt sätt! :)

 

/Mats

 

Jag har beställt ett antal gånger från MMP med luftpost och det har alltid kommit fram extremt snabbt. En gång beställde jag på måndagen och fick spelet på torsdagen, så jag klagar inte. :)

Link to comment
Share on other sites

Idag kom mitt starter kit #2! :D

 

När jag förväntansfullt rev upp plasten fick jag syn på två scenarion som innehöll Italienare. Jag höll andan och kollade på den lilla siffran efter ELR. På det första scenariot där Italienare slåss mot Greker stod det "2". På det andra, som utspelade sig sommaren 1943 stod det "1". Designern för båda scenariona var Brian Youse. Och med detta steg mitt förtroende för MMP.

:D

Link to comment
Share on other sites

Idag kom mitt starter kit #2! :D

 

När jag förväntansfullt rev upp plasten fick jag syn på två scenarion som innehöll Italienare. Jag höll andan och kollade på den lilla siffran efter ELR. På det första scenariot där Italienare slåss mot Greker stod det "2". På det andra, som utspelade sig sommaren 1943 stod det "1". Designern för båda scenariona var Brian Youse. Och med detta steg mitt förtroende för MMP.

:D

 

Ha ha "snart" kommer "A few returned" och då är ordningen återställd. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det ryktas om att det kommer med ett countersheet i Few Returned. Det är extra italienska ledare (främst 10-3:or) och 4-4-7:or med understruken moral.

 

Knappast. Scenarion med Italienare behöver inte fler bra ledare. Däremot innehåller paketet Italienska hjältar, med 4 i FP och ROF 2. Ett par 6-3-8:or kan också komma med, för att representera de extra desperata och handlingskraftiga enheter som kämpade mot den ryska övermakten.

 

Jag bara skojar. Det hade ju inte varit särskilt banbrytande. Dessa brickor finns ju redan för Marines.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Japp, såg ni inte den SSR han har i början där det står att Italienska Elite trupper har understruken moral i alla scenarios.

 

Japp, och som alla kanske vet vid det här laget så har jag sett nog av Marks superitalienare.

 

Själv har jag börjat söka med ljus och lykta över ett scenariouppslag med Italienare i september 1943.

 

Frågeställning: Går det att göra ett för bägge sidor roligt scenario med Italienare som har ELR: 0?

 

Så, om det är någon som har historisk information om Italienare i Italien 1943, så hör av dig ASAP.

Link to comment
Share on other sites

Frågeställning: Går det att göra ett för bägge sidor roligt scenario med Italienare som har ELR: 0?

Ja det är jag övertygad om, borde ju kunna gå att göra mycket specialla scenarios med denna egenhet. Roligast vore ju attackerare med ELR=0, tungt........ SSR med "dr" om enheter överhuvud taget vill göra någonting kan ju också ge en del roliga effekter!

Link to comment
Share on other sites

Idag kom mitt starter kit #2! :D

 

När jag förväntansfullt rev upp plasten fick jag syn på två scenarion som innehöll Italienare. Jag höll andan och kollade på den lilla siffran efter ELR. På det första scenariot där Italienare slåss mot Greker stod det "2". På det andra, som utspelade sig sommaren 1943 stod det "1". Designern för båda scenariona var Brian Youse. Och med detta steg mitt förtroende för MMP.

:D

Det kanske kommer errata eller en "Perry sez" om detta? :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

För att komma tillbaka till ämnet; det kom i ett email newsletter från Alex Key:

 

MMP's 2006 Printing Schedule

 

In no particular order, here's what was announced for tentative printing in 2006:

 

ASL Journal 7

Valor of the Guards (Stalingrad)

Few Returned (Eastern Front)

Action Pack 3 (Normandy)

Hakkaa Päälle (Finnish OB with mapboard 52)

ASL Starter Kit #3 (vehicles)

 

Nyckelordet är väl tentative här.

Link to comment
Share on other sites

scenariouppslag med Italienare
För Martin och hans förkärlek för Serie A trupper! :)

 

Italy scenarios

I was just watching an old CSPAN books interview of Rick Atkinson for an Army at Dawn, and he mentioned something about a big contigent of Poles fighting in Italy. Are there any good scenarios on some of the engagements?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...