Jump to content

Kampanjrekomendationer?


Janusz

Recommended Posts

Jag ska snart dra igång en ny kampanj, och behöver lite tipps.

Har spelat RB, Cheneaux och Pegasus Bridge. Andreas ansåg att ABtF var statiskt, men håller andra med?

Hur är det med kampanjer från CH? Jag har Ordeal beforeShuri, Gambleux, Stonne och Cemetary hill, Ruweisat och King of the hill.

Åsikter?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag ska snart dra igång en ny kampanj, och behöver lite tipps.

Har spelat RB, Cheneaux och Pegasus Bridge. Andreas ansåg att ABtF var statiskt, men håller andra med?

ABtF statiskt? Nja, farligt tycker jag inte att det var. Inte i början i alla fall. När tyskarna gör motoffensiv blir det förstås lite mer statiskt, men det är ändå en hyfsat stor yta att leka på. :D

 

Mitt tips är att fundera på Operation Watchtower. Det är hyfsat litet och lättspelat, använder för det mesta bara basic-regler (d.v.s. inga panji, tunnlar, o.d.) och är hyfsat öppet för olika strategier. Riktigt kul liten kampanj.

 

Jag vet tyvärr inte så mycket om CH-kampanjerna eftersom jag föredrar att undvika det CH släpper. Har inte heller spelat Kakazu Ridge, så jag kan inte ge något omdöme. Operation Veritable är sådär, fast jag har för mig att det finns andra som tycker bättre om den än mig. BR:T är skittråkig i mitt tycke.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Har spilt ABtF, men må innrømme at det ikke var det helt store. Var tysker, ble slaktet på første natta, bygde meg sakte opp, men det ble liksom aldri noe action. Statisk er nok ganske dekkende etter min mening. Husker ikke helt hvilken kampanje vi spilte, men det var ikke den største. Til slutt vant jeg forresten fordi britene ikke hadde mulighet til å nå det CVP-nivået som lå i VC. For å være helt ærlig var det hele en skuffelse, men det er mulig at det blir litt bedre hvis man spiller den lengste kampanjen, hvor britene må utraderes helt for at tyskerne skal kunne vinne. Se forresten også Mike Licari sin hjemmeside for review. Har ikke adressen i hodet, men sjekk aslwebdex.net.

 

Hva med Primosole Bridge fra J6? Allerede spilt den som playtester?

 

Torgeir

Link to comment
Share on other sites

För er som kört de stora kampanjerna, är jag för min översikts skull intresserad av ungefärlig info.

Hur många kampanjscenarion?

Hur många turns i genomsnitt per kampanjscenario?

Ungefär hur många grupper+fordon+kanoner har bägge sidor på kartan samtidigt?

Ingår det OBA?

Ingår det fordon?

Ingår det natt?

 

De kampanjer jag vill veta mer om är KGP 1 och 3, ABTF (alla 3 scenariona) samt BRT (alla tre).

Tack på förhand

Janusz

Link to comment
Share on other sites

För er som kört de stora kampanjerna, är jag för min översikts skull intresserad av ungefärlig info.

Hur många kampanjscenarion?

KGP 1: max 8

KGP 3: max 13

ABTF: ?

BR:T: ?

 

Hur många turns i genomsnitt per kampanjscenario?

Tror att alla är ganska lika med 6-9 turns per scenario (varierande längd).

 

Ungefär hur många grupper+fordon+kanoner har bägge sidor på kartan samtidigt?

Varierar kraftigt i kampanjerna eftersom många har "ebb och flod" med mer eller mindre trupper - och det blir naturligtvis mer när man har tagit idle och laddat upp en dag utan strider.

KGP 1 & 3: ~20 squads + ~20 fordon per sida (snitt)

ABTF: ~20-30 squads per sida?

BR:T: åt h-ete för mycket! (~100 squads + ~75 fordon för amrisarna? ~50 squads + ~30 kanoner + ~50 befästningar för försvararna?) :)

 

Ingår det OBA?

Ingår det fordon?

Ingår det natt?

Svaret är "ja" i samtliga fall. BR:T innehåller dessutom amfibiefordon, PTO och en massa annat. KGP innehåller mist, slopes, taggtrådsstängsel m.m. ABTF innehåller minst specialregler och känns som den mest "normala" kampanjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag tar och livar upp den här gamla tråden igen! :)

 

Jag börjar bli mer och mer sugen på att prova på en kampanj i ASL frågan är nu bara vilken/vilka kampanjer passar bra som nybörjarkampanjer?

 

Jag har tittat lite på Pegasus Bridge detta av ett antal skäl, den är just nu väldigt billig hos MMP, Vad jag har förstått är det endast Tyskar och Britter, detta är bra då jag har dessa, vad jag tor så kanske Pegasus Bridge inte innehåller allt för mycket pansar och andra knöligheter stämmer detta?

 

Tackar!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

PB är välidgt bra som första kampanj. CGII är kort och innehåller ingen natt. Däremot har tysken en del konstiga fordon.

Det tråkiga i den är att britten inte har några trupper at köpa in. Han försvarar bara med det han har, samt gör ett motanall med grymma commandos.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Det låter som en bra kampanj.

Det jag kan tycka är lite besvärligt är om det skulle vara en stor mängd fordon då man är ny på området vill man ju inte ha allt för många att tänka på!

 

Att CGII inte innehåller natt är också bra, inget man har sysslat direkt med än... hur lång är CGII?

 

Får man landa sin Gliders som britt? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...