Jump to content

ASL Sweden T-shirts!


carlsson

Recommended Posts

Vi är några stycken som kommer att trycka upp T-shirts, framförallt till Arnhem-turneringen, och jag tänkte härmed undersöka intresset kring detta. Detta är inte bindande förrän vi vet exakt pris.

 

Tröjorna blir svarta T-shirtar. På ryggen är det tryck med en Hero och personligt namn. På armen alternativt bröstet kommer ASL Sweden-loggan med en svensk flagga.

 

Vi kommer satsa på kvalité och risken är att det blir ganska dyrt, jag skulle gissa på ca 300-400,- styck.

 

Nu när jag tänker på det så skulle nog en svart skjorta vara fräschare.

 

Lämna intresse här eller i mail till mig. Det är bråttom om det ska vara klart till Arnhem. Jag återkommer med exakt pris när jag vet.

Link to comment
Share on other sites

Jag är på!

Blir det en allied minor-hjälte, eller en axeis minor? Sveriges status under kriget kan ju diskuteras :)

Jag skulle vilja ha en allied minor, eftersom jag ju ändå är Polack, och född Klonowietski.

Jnausz

Link to comment
Share on other sites

En mätpunkt: De t-shirt:ar vi kollar på inför Friendly Fire kommer att kosta ca 100 kr. Då är det frågan om en t-shirt i bra kvalite och ett tvåfärgstryck.

Det är fyrfärgstrycket som drar upp priset kan jag säga...

 

Det blir 1+4 schabloner + namntryck...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tröjtryckningsjoxet är nu klart för tryck!

 

Utseende

Svart plagg, T-Shirt/Skjorta

Vitt tryck på ryggen med motiv från en Hero-bricka, med personligt namn om man så vill (annars blir det tomt vid namnet).

Fyrfärgstryck på vänster arm med ASL Sweden-loggan över en svensk flagga.

 

Pris

Skjorta (Långärmad/Kortärmad) 369,-

T-Shirt 193,-

 

Beställningar mottages t o m Måndag 6:e September. Efter detta går det fortfarande köpa, men då utan personligt namntryck. Ange Storlek, val av plagg och önskat namn.

 

Eftersom det är lite bråttom - påtala gärna detta för alla du känner!

 

Betalning kontant i samband med plaggöverlämnande (eller mot postförskott vid skickande).

Link to comment
Share on other sites

Hur kommer ärmloggan att se ut? Om den ser ut som den andra kommer det inte att bli lite julgranseffekt och trångt med plats på ärmen på T-Shirtsen och dom kortärmade skjortorna?

 

http://www.foxtail.nu/roger/ASL-Sweden_1.GIF

 

http://www.foxtail.nu/roger/ASL-Sweden_2.GIF

Link to comment
Share on other sites

Vilken tillverkare är det av kläderna?

Jag vet inte, men jag har försäkrat tryckeriet om att vi vill ha bra kvalité!

 

Angående ärmtrycket så har du helt rätt i att det kan bli julgranseffekt, med massa färger etc. Eventuellt ska sverigeflaggan vara mindre, men jag vet inte.

 

Ser detta ok ut?

post-2-1094140294.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja det är ju inte brun botten i varjefall...

 

Appropå det så fick jag en liten flashback på en kommentar som jag hörde från ett befäl om en viss persons politiska läggning:

- Han är blå, han är väldigt blå, för att inte säga brun!

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle nog föredra att sverigeflaggan kanske skulle vara förhållandevis lite större än ASL-sweden loggan. Eller att man kunde modifiera loggan till att ligga på en rad ovanföra flaggan i stället (exempel på layout i bild ett ovan)...?

Edited by Scipio
Link to comment
Share on other sites

Kan nog funka med svart bakrund, svart är ju en så bra färg på skjortor. Vi kan väl inte "banna" en färg för plagg helt och hållet bara för att det fanns idioter i svarta uniformer för 60 år sen... :huh:

 

Jag är mer fundersam över lådstaplingseffekten som blir på ASL-Sweden loggan och sverigeflaggan ihop.

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag att flaggan, om den skall vara med överhuvud taget inte skall vara större än t.ex. dom som militären nu för tiden har på sin uniformer.

 

Mer liknande den bild som Andreas lade ut - inte så stor som de första bilderna i denna tråden enligt min åsikt.

 

Alternativ (törs knappt föreslå det då jag har trakasserat Andreas att lägga till en svensk flagga på hemsidan) så dumpa flaggan och tryck med vit text under loggan:

www.aslsweden.com

 

En liten fråga också:

Hero trycken på baksidan ?, vilken nationalitet kommer den i från ?

Link to comment
Share on other sites

När kommer de att levereras vid skickning (ung. datum)??

 

Vid skickning levereras plaggen i slutet på September.

 

 

Alternativ (törs knappt föreslå det då jag har trakasserat Andreas att lägga till en svensk flagga på hemsidan) så dumpa flaggan och tryck med vit text under loggan

 

Argh!!! :lol:

Jag ska påpeka att det här med svensk flagga är inte min idé - det är andra personer som tycker det är coolt med svenska flaggor. Som t ex Klas. Samtidigt så är jag inte speciellt mycket mot det heller...

 

Jag har funderat lite, och tycker nog att att det är värt 35,- till för en svensk flagga i brodyr på ena armen och loggan på andra. Det blir helt enkelt bättre.

 

 

Hero trycken på baksidan ?, vilken nationalitet kommer den i från ?

 

Jag visste att denna frågan skulle komma... Jag vet faktistk inte. Jag funderade först på amerikan, men tror att jag ska hita någon mer "neutral". Förslag?

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Alternativ (törs knappt föreslå det då jag har trakasserat Andreas att lägga till en svensk flagga på hemsidan) så dumpa flaggan och tryck med vit text under loggan

 

Argh!!! :lol:

Jag ska påpeka att det här med svensk flagga är inte min idé - det är andra personer som tycker det är coolt med svenska flaggor. Som t ex Klas.

 

Ja, på hemsidor ja. :D:D

 

Tycker ändå att det skulle vara coolt med URL:en: www.aslsweden.com på tröjan.

 

Jag har funderat lite, och tycker nog att att det är värt 35,- till för en svensk flagga i brodyr på ena armen och loggan på andra. Det blir helt enkelt bättre.

 

Bara den inte blir stor.

Link to comment
Share on other sites

Två problem med detta;

- Flaggan kommer för högt upp

- Det kommer bli två transfers, dvs, vi kan lika gärna brodera flaggan på andra armen.

 

Annars var bilden jättefin! ;)

 

Det har nu pluppat in några beställningar, och de flesta verkar vilja ha nån form av flagga, men ingen är riktigt säker på hur.

 

Jag vill höra mer om politiska anledningar att _inte_ ha flaggan med?

Link to comment
Share on other sites

Två problem med detta;

- Flaggan kommer för högt upp

Förstår nog inte vad du menar, vadå för högt upp? För högt upp för vad? På uniformerna så sitter den ju precis så högt upp och grabbarna ser inte ut att lida mer än någon annan?

 

- Det kommer bli två transfers, dvs, vi kan lika gärna brodera flaggan på andra armen.

 

Jag förstår inte hur detta är ett problem heller? Båda lösningarna kräver två separata transfers och hurvida man tycker det är snyggare med båda märkena på samma ärm eller ett märke på vardera ärmen är väl ändå inte ett problem, det är väl en smaksak?

Edited by Scipio
Link to comment
Share on other sites

Ang för högt upp; På bilden ser det ut som flaggan hamnar ovanför axeln. Eller, om man säger som så här; ASLS-Loggan bör hamna på övre delen av överarmen, området som då är kvar är för litet (tror jag) för att flaggan ska få plats på ett snyggt sett - Man ska väl se den från sidan och inte uppifrån? :P

(notera att jag inte har en aning om hur militärplaggen ni refererar till ser ut)

 

Ang andra armen; Jo, det är klart att det är en smaksak - Vi försöker ju hitta en gyllene medelväg här.

Och för mig känns det som så här att om vi ändå ska lägga mer pengar så kan vi lika gärna trycka på båda armarna - vi kluttrar inte upp vänsterarmen med två grejer utan fördelar det jämt istället.

Notera att om vi ändå separerar flaggan så blir det brodyr istället, annars snackar vi sjukligt mycket pengar till (typ 80,-/plagg)... Däremot, för att den ska "ingå" i loggo-transfern (alltså inga mer pengar) måste dem (ASLS-loggan och flaggan) vara någorlunda nära varandra. Kanske kan funka så som Roger föreslår.

 

En annan fördel med flagga på separat brodyr är ju att de som tycker det är politiskt inkorrekt med en svensk flagga på svart bakgrund kan ju sprätta loss den.

 

 

Mer åsikter innan grejerna går till tryck?

Link to comment
Share on other sites

Ang för högt upp; På bilden ser det ut som flaggan hamnar ovanför axeln.

Nä, vad jag försökte visa var att flaggan skall ligga precis under sömmen som fäster ärmen i skjortan. Detta gör att flaggan kommer att synas som bäst från sidan, under förutsättning att du är någolunda rak i ryggen förstås... ;)

 

Jag tycker som sagt att det är snyggare att samla dom på vänster ärm i stället för att dutta ut dom lite här och där. Det blir lite mindre formel-1-reklam-ställ över det hela tycker jag. Men det är ju endast en smaksak.

 

Jag förstår inte det där med att det skall vara så kontroversiellt med en svensk flagga? Man skulle ju kunna kalla oss lag Sverige och vi är med i ASL _Sweden_. Det är väl ingen skillnad på att visa vart jag kommer ifrån genom en flagga på plagget jag bär än att gå omkring med en tröja med "heja Skövde" tryckt på? Eller kanske innebär det att jag förtrycker någon stackars säffle-bo då?

 

När det gäller flaggor och överdriven nationalism så är det väl ändå inte flaggorna som är den störande delen utan uppträdandet på dem som bär flaggan, jag kan i varjefall inte se att det är flaggorna som är problemet på något sätt?

Link to comment
Share on other sites

Hej Flickor

 

Det är klart vi ska ha en flagga och jag anser även att den skall vara av den broderade typen som det även är på svenska militära plagg.

Jag förstår inte resonemanget om att det inte skall vara en svensk flagga, vi är ett antal personer som kommer från Sverige och spelar ASL, detta innebär bara detta och inget annat. Skulle vi inte ha den svenska flaggan med så framkommer inte detta och skulle också kunna tolkas så att det är vissa element i vårt samhälle som har rätten till vår flagga vilket jag tycker vore förfärligt om vi ansåg.

 

Huruvida det skall vara på en ärm eller två är naturligtvis en smaksak men jag delar Scipios uppfattning att om de är på samma ärm så blir det mindre känsla av reklam-plagg ala Formel 1.

 

Följdaktligen anser jag att tröjan/skjortan bör vara utformad så som på bilden från Scipio som även var mycket snygg.

Link to comment
Share on other sites

Följdaktligen anser jag att tröjan/skjortan bör vara utformad så som på bilden från Scipio som även var mycket snygg.

 

Om flaggan och logon skall vara på samma ärm, så skall de (enligt min åsikt) sitta tillsammans. Inte så lång ifrån varandra som på Sciops bild ovan.

 

Antingen flaggan direkt under eller över logon.

 

Förresten, skall vi inte skippa Hero tryck på ryggen och köra med en Commisar istället :lol:

 

Håller med Klas.

Matts

Och lyssna på Fk Ståhl - en vis man. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår inte det där med att det skall vara så kontroversiellt med en svensk flagga? Man skulle ju kunna kalla oss lag Sverige och vi är med i ASL _Sweden_. Det är väl ingen skillnad på att visa vart jag kommer ifrån genom en flagga på plagget jag bär än att gå omkring med en tröja med "heja Skövde" tryckt på? Eller kanske innebär det att jag förtrycker någon stackars säffle-bo då?

Jag är helt för en flagga, men man får var vara lite försiktig med hur man placerar/använder den så att man inte får tråkiga associationer. Det är ju trots

allt så att vår hobby är lite suspekt från början (i mångas ögon). Då bör man

inte spä på detta ytterligare. Alltså, flagga mycket bra, men det kräver takt och finess.

Link to comment
Share on other sites

Önskemål!

 

JA - Flagga

JA - www.adress

JA - Hero

NEJ - Logo (flashigt 80-tal)

NJA - Färg (svart) såg inte snyggt ut på bifogade bilder, alt grön/khaki ?

Webadress tryckt på en skjorta skulle jag tycka verka lite billigt. -Vilken webbyrå jobbar du för då?

 

Khaki är väl värre än svart om man nu vill associera 60 år tillbaks? I varjefall om man skall ha en skjorta.

Link to comment
Share on other sites

Khaki är väl värre än svart om man nu vill associera 60 år tillbaks? I varjefall om man skall ha en skjorta.

 

Ja, men jag tror flera i Sverige associerar till Nynazister (svart+svensk flagga). Det gjorde i alla fall jag tyvärr som bott många år i göteborg och upplevt demonstrationerna runt om haga.

 

Okdå, vit, grå - ROSA :D

 

Vilken webbyrå jobbar du för då?

ASLSWEDEN såklart ! :P

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den ska vara svart med ASL SWEDEN logga på ena ärmen och svensk flagga på andra. På ryggen en allied minor hjälte. Jag tycker man ska skita i att nynazister ibland har en svensk flagga mot svart bakgrund, så mycket har de inte förstört än så att man inte kan ha det och man ska inte låta dem göra det heller. Sen tror jag inte det ser för formel-1 reklamställ ut heller.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...