Jump to content

Ej lästa inlägg


Maglica

Recommended Posts

Finns det något bra sätt att hitta "ej lästa" inlägg?

Tycker inte att ikonerna till vänster om trådarna uppdateras

på ett bra sätt. Jag brukar titta på "visa nya upplägg", men

detta fungerar bara om man läser igenom alla nya inlägg

innan man loggar ut, för nästa gång är ju dom olästa

inläggen inte nya längre.

 

Hur gör ni?

Link to comment
Share on other sites

Ett annat (irriterande) problem är att dom blåa "knapparn" ute till vänster inte

uppdateras korrekt. Jag måste göra en "refresh" i browsern på varje nivå för att dom skall markeras korrekt.

Verkar vara tidsberoende. Om jag har ett inlägg uppe en längre stund släcks den blå knappen i motsats till om jag snabbt går från inlägget.

Link to comment
Share on other sites

Hej surpompar! (måste ju retas lite!)  :D

Föreslår att de 4 ovanstående deltagarna går tillbaka till "snail"-mail korrespondans där dessa fenomen helt klart inte uppstår.  :rolleyes:

"snail"- mail - det enda fenomenet som tar längre tid än att slå en tärning i taget. :D:D

 

Jag är med på ett antal andra forum där detta aldrig har varit någon problem.

Iofs är det mer ett irritationsmoment än ett problem.

Link to comment
Share on other sites

Hej surpompar! (måste ju retas lite!) :D

Föreslår att de 4 ovanstående deltagarna går tillbaka till "snail"-mail korrespondans där dessa fenomen helt klart inte uppstår. :rolleyes:

Jag vet att det inte var så allvarligt menat, men...

 

Varför skall man bagatellisera det någon annan tycker är ett problem? Kan man inte bara acceptera att "ja, det skulle vara en förbättring att fixa den lilla detaljen" utan att kritisera den som påpekade felet?

 

Om alla resonerade som Ola så skulle vi ju fortfarande laga mat över öppen eld och bo i grottor, ju! Ärkereaktionär! :P

 

P.S. Jag har också observerat fenomenet, och irriterat mig lite smått på det. Det är ingen stor grej, men det skulle vara en förbättring att fixa det.

Link to comment
Share on other sites

Varför skall man bagatellisera det någon annan tycker är ett problem? Kan man inte bara acceptera att "ja, det skulle vara en förbättring att fixa den lilla detaljen" utan att kritisera den som påpekade felet?

 

Ola kanske räknar med att alla förstår ironin i sitt inlägg, och att ingen känner sig kritiserad?

 

 

 

Angående trådmarkeringen; Det ÄR ett problem som förhoppningsvis kommer att åtgärdas.

 

Ett minitips under tiden; "Min assistent" tar fram dagens inlägg och sånt jox, då kan man få lite bättre överblick på grejerna.

Link to comment
Share on other sites

Ola kanske räknar med att alla förstår ironin i sitt inlägg, och att ingen känner sig kritiserad?

Visst vet jag att Ola menade det som ett skämt - därav den inledande kommentaren, utrop som "Ärkereaktionär" och smilien som sträcker ut tungan... :rolleyes:

 

Att driva med någon är ju faktiskt ett båda vanligt och effektivt sätt att kritisera, så jag ser inte varför inte ett inlägg kan vara bådadera??? Hursomhelst så är det ganska vanligt att närhelst någon påpekar ett problem så försöker någon annan "försvara" och förklara att det inte alls är ett problem. Svar som liknar Olas är är ofta menade som kritik.

 

Jag tyckte inte att Olas inlägg var speciellt lustigt, antagligen därför att jag förknippar liknande kommentarer med astråkiga betongarschlen som verkar föredra fysisk bestraffning framför att behöva erkänna att världen inte är perfekt och skulle kunna bli bättre. De associationerna tar liksom udden av skämtet. :(

 

Mitt inlägg var inte menat att varken förolämpa eller förmana, men jag tycker att man kan hitta mycket roligare saker att skämta om. Det är allt, och det är fullt acceptabelt att ignorera den åsikten och skämta på i samma anda - OK?

Edited by pmanlig
Link to comment
Share on other sites

Om alla resonerade som Ola så skulle vi ju fortfarande laga mat över öppen eld och bo i grottor, ju! Ärkereaktionär!

Vi skulle ju i alla fall bara spela SL, inte den avancerade delen. :D

 

Svar som liknar Olas är är ofta menade som kritik.

Jag tyckte inte att Olas inlägg var speciellt lustigt, antagligen därför att jag förknippar liknande kommentarer med astråkiga betongarschlen som verkar föredra fysisk bestraffning framför att behöva erkänna att världen inte är perfekt och skulle kunna bli bättre. De associationerna tar liksom udden av skämtet.

Öööööööhhhhh, hallo???

 

"ja, det skulle vara en förbättring att fixa den lilla detaljen"

Jepp.

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Öööööööhhhhh, hallo???

Sorry, jag skulle kanske ha varit tydligare:

 

Oftast när jag hör liknande kommentarer så är de allvarligt menade, och inte skämtsamma. Antagligen därför att jag jobbar med ett helt gäng betongarschlen... Efter ett tag med liknande negativa kommentarer så blir det liksom inte ens roligt att skämta om. :(

 

Jag ber om ursäkt om jag var för negativ - det var inte meningen att vara otrevlig.

Link to comment
Share on other sites

Om alla resonerade som Ola så skulle vi ju fortfarande laga mat över öppen eld och bo i grottor, ju!

Vi skulle ju i alla fall bara spela SL, inte den avancerade delen. :D

 

Jag vet inte det jag.

Laga mat över öppen eld indikerar ju att vi måste ha regler för Kindling (fanns det i SL ?) och om vi skall bo i grottor så måste vi ju ha Kapitel G. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...