Jump to content

ASL Sweden Magazine #2


Maglica

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Den VotG AAR som jag skriver i AAR-foumet görs också i en engelsk version och finns på gamesquad. Den skulle man kunna ha med i en eventuell tidning, om folk nu orkar läsa ännu mer av mina AAR, vill säga.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Den VotG AAR som jag skriver i AAR-foumet görs också i en engelsk version och finns på gamesquad. Den skulle man kunna ha med i en eventuell tidning, om folk nu orkar läsa ännu mer av mina AAR, vill säga.

Janusz

 

Jag tycker nog en AAR är intressant, speciellt om man till den kopplar lite olika analyser. T ex din diskussion huruvida strongpoints är kostnadseffektiva osv.

 

/Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Det beror på vilket scenario du vill ha?

 

Litet/stort/öken/PTO...

 

 

Vad som helst. Gärna östfront. Inte för litet dock. Förra gången var det bara popcorn-scenarion. Inte för att det är någonting fel med popcorn men, ja ni fattar:-)

 

 

Hoppas någon nappar. Vore kul om det var någon på det här forumet som designade scenariot..

Link to comment
Share on other sites

lite till behöver vi nog. Ingen som har ett scenario?

 

Jag har en mini-Modul !

 

Egentligen ett VHASL scenario med egen karta.

 

WP1 Reluctant Surrender at Westerplatte

Scenariot är baserat på SMB-boken, Hitler anfaller Polen. Och visar tyskarnas anfall mot Westerplatte samt Polackernas seglivade försvar. Historisk karta samt några special-rules, bla. för hög mur och Spotted Fire via Field Phone. Tillämpar även bla. Fortified Cellar och RB Breach regler. Är gjort för VASL men kan förstås som skrivas ut.

 

Förhandsvisade det för snart ett år sedan under en träff här i Örebro, men sedan dess har det inte hänt så mycket, förutom ett nästan helt genomfört speltest. Känner att jag skulle behöva lite support av forumet i form av synpunkter/speltester för att helt fullborda projektet. Det mesta är klart men behöver kontrolleras. Av bifogad bild framgår storlek på OOB, antal Turns är satt till ca 10. VC är att som tysk ta den polska kasernen (F5) (där polsk 7-0:a står, till vänster om polska MTR:s).

 

Är någon intresserad så hör er.

 

Skulle ju vara trevligt att förutom scenariot, även presentera kartan tillsammans med ASL Sweden magazine, men jag vet inte om det är praktiskt/ekonomiskt möjligt. I annat fall får man väl hänvisa till en download.

vad tror du Peyre?

post-103-1234364999_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hur ser planerna ut för nummer 2? Vad finns och vad saknas?

 

Mvh Robert

Två normal sized scenarior från Olle Gustafsson kommer troligen med i tidningen

ena scenariot är på Östfronten och det andra i Italien. för nuvarande speltestas

de och därefter skall väl Klas Malmström proofa det.

 

Den längsta AAR någonsin tryckt i en tidningen och/eller på nätet kommer

att komma med: Red Barricades CG III The Barrikady 17/10 - 15/11,

med en något bättre layout (dvs. mer info.) än de föregäende två CG som

har släppts på nätet.

 

Detta bör hållas hemligt, för alla icke svensk talade eftersom vi hoppas att

det blir en överaskning och att tidningen får lite mer puplicitet när folk talar om det nya innehållet

. Plus en uppdaterad version av Red Barricades Leaflet House Rules

Christoffer editerade sönder den förra versionen men nu i efterhand gör det väl inte så mkt

eftersom en bättre version med ett antal fler LHR kommer med, däremot kommer kommentarerna

för varje LHR att läggas upp på Stavkaarchives.com.

 

mvh Melvin

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jag fick precis nummer ett. Jag var väldigt imponerad av den snygga layouten och gillade den skarpt.

 

Vad det verkar kanske det blir mer engelska i nummer två. Vill ni ha hjälp med språkgranskning kan jag ställa upp. Jag har varit översättare och språkgranskare i cirka 20 år, och tyckte nog att de delar som var på engelska i ettan kunde mått bra av lite korrektur.

 

Hör av er med material till rutsdc@hotmail.com om ni vill ha hjälp.

 

/Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hej!

 

Hur går det mer ASL Magazine #2?

Saknar nr 2 då nr 1 var väldigt välgjord och bra läsning. Förstår att många lägger ner arbete på tidningen och det skall ni ha tack för.

Vore trevligt med något svar.

 

Trevlig sommar

 

Landers

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...