Jump to content

Recension: Gravedigger Dicetower


carlsson

Recommended Posts

En minirecension av de tärningstorn som vi säljer på Trojan Games!

På grund av de minus jag själv har gett tornet har jag moddat det, och ni hittar både före- och efter- bilder här nedan.

 

post-1-1154891408_thumb.jpg

post-1-1154891776_thumb.jpg

post-1-1154891845_thumb.jpg

post-1-1154892011_thumb.jpg

post-1-1154892036_thumb.jpg

 

 

 

Moddningen består i att limma fast tyg av "Spelbordstygmaterial" i tärningsbanan. Vid moddningen så skar jag först ut lika stora bitar som respektive "plattform" är (den sneda delen av tärningsbanan som tärningen oundvikligen studsar mot). Efter att först ha provat detta så insåg jag att det behövs tyg även på väggarna, i fartriktningen. Till slut satte jag även tyg på den kant som sitter ovanför utloppet.

Extra tyst och behagligt blir det om man sätter på tyg på tärningslådans kant, men då går det inte längre att fälla ihop tornet.

 

post-1-1154896095_thumb.jpg

 

post-1-1154893911_thumb.jpg

post-1-1154893945_thumb.jpg

post-1-1154894028_thumb.jpg

Det blir en stor skillnad i hastighet och ljud på tärningarna efter filtmoddningen!

 

 

Plus och minus

+ Gediget hantverk.

+ Snyggt.

- Låter mycket.

- Hög hastighet på tärningarna, vilket medför att de studsar ut ibland.

- För djup uppfångningslåda, vilket gör att inte alla runt bordet ser resultatet.

 

Min rekommendation

Tärningstorn är ett vettigt sätt att slå sina tärningar i, och tärningstornen från GraveDiggers är ett proffsigt alternativ som gör ett seriöst intryck på spelbordet! Jag kan inte annat än rekommendera detta torn som är ett gediget hantverk.

Orkar man dessutom pilla lite själv så har man skapat ett tyst och behagligt tärningstorn av högsta kvalitét!

Link to comment
Share on other sites

Här är en film över spektaklet också! :)

(första klippet är rutten kvalité för jag glömde fokusera innan jag satte igång videofunktionen på kameran - ni får leva med det)

 

3 McGyver-poäng till Andreas. (Du hade fått 5 om du klätt den med silvertejp). :lol:

 

Tar du med resultatet till Linköping för allmänt beskådande?

 

/Robert

Link to comment
Share on other sites

Gravedigger-torn säljs av TrojanGames för 390,-

men som en extra service så vadderar Carlsson ditt torns alla insidor (samt höjer golvet i uppsamlingskålen) för bara 50 pix.

Kanonbra erbjudande, kan rekomenderas!

(Kom ihåg att ange vilken färg du vill ha på tyget, han har nära tio olika).

;)

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...