Jump to content

Star Wars Episode III


carlsson

Recommended Posts

Jag håller också med. Den här Star Wars filmen var överlägsen de två första episoderna.

 

Frågan är om inte den här filmen också är bättre än dom gamla filmerna? Själv har jag ett lager av nostalgi som gör dom gamla filmerna bättre än vad dom egentligen är. Om jag inte sett eller hört talas om någon av filmerna och kollade på alla 6 på raken, skulle jag troligtvis tycka den här var den bästa. (och episod 1 (med Jar-Jar Binks) den sämsta)

Link to comment
Share on other sites

Tvåan var ändå okej tycker jag. Man märker att det börjar bli mörkare...

Värst är dock när Yoda slåss, det är liksom bara för mycket studsande.

 

Ettan var miserabel. Kan ingen göra en version utan Jar-Jar Binks?

 

Men som sagt, trean är grym!

Link to comment
Share on other sites

Jo, det var defenetivt den bästa av dom tre. Äntligen så får det som gjorde 4-6 så bra stå i centrum, dvs. den episka berättelsen om imperiets uppgång och fall.

Tyvärr så känns det som om Lucas fick det lite svårt att hinna med att få ihop allt som måste hända i den tredje delen.

 

Nu hoppas jag bara att han släpper en "Ultimate collectors edition" av triolgin där det lilla som händer storymässigt i ettan och tvåan summeras i fem minuter i början av trean så skulle det bli en mycket bättre triologi... :D

 

För den som är intresserad av att se en "Alternate version" av RotS som är värdig toppbetyg så kan den ses här:

Revenge of the Brick

Link to comment
Share on other sites

Tvåan var ändå okej tycker jag. Man märker att det börjar bli mörkare...

Värst är dock när Yoda slåss, det är liksom bara för mycket studsande.

 

Ettan var miserabel. Kan ingen göra en version utan Jar-Jar Binks?

 

Men som sagt, trean är grym!

Värst/sämst i tvåan är Hayden Christensens skådespelarinsats.

Link to comment
Share on other sites

Värst/sämst i tvåan är Hayden Christensens skådespelarinsats.

Det är många som tycker det, men jag håller inte med! Han gör en bra tolkning av en ganska osäker Anakin, som vill så mycket men inte har möjlighet till det. Enligt min mening så känns det som att han "spelar dålig", om du förstår vad jag menar...

 

imho...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...