Jump to content

AOO/BV update


Victrix

Recommended Posts

:lol:

 

Fra Brian Youse, Consimworld:

 

 

AOO and BV Status

 

 

Ok, CD's burned (12 of 'em) so I feel more comfortable letting folks know what the status is.

 

AOO - sending Box, Lid, Maps, and Overlays to the printers today. Chapter H vehicles being proofed now, Chapter H Ordnance ready for printers by weekend, hopefully. Once proofers have one more chance to go over them, Ord and Vehicle counters go to printer (we hope the proofers don't find any problems on the counters). Once Chapter H is out we'll plug AOO artwork into scenarios and we'll give them one more round of proofing, hopefully sometime next week.

 

Had to dump 5000 finished countersheets this week, wrong shade of green. The office wanted me to post a photo of me throwing away boxes labelled AOO parts, I figured that'd probably push a few over the edge.

 

BV - sending Box, Lid, Maps, Counters, and Scenarios to the printers today. Everything at printers, waiting on production.

 

Operations #48 - sending to printer today. I imagine turnaround on this would be very quick.

Edited by Victrix
Link to comment
Share on other sites

Chapter H vehicles being proofed now, Chapter H Ordnance ready for printers by weekend, hopefully. Once proofers have one more chance to go over them, Ord and Vehicle counters go to printer (we hope the proofers don't find any problems on the counters).

 

Oj, oj, oj - med allt som jag kommer att hitta vid korrekturläsningen så kommer det att ta flera år till. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Det är inga problem, när det väl är tryckt så kommer det att ta flera månader innan MMP får över spelen till Sverige. Jag säger som carlsson, jag tror det när jag har produkten i handen.

Link to comment
Share on other sites

I det här läget känner jag för att citera Annual 93b, Forward Observer:

 

"... Following this, the next item on the agenda will be to complete the basic system by releasing the Axis and Allied Minors' vehicles and ordnance with two CDG-style modules. March to Oblivion, :huh: cowering the Axis Minors' arsenal will appear in late 1994..."

 

Tror på det när jag ser grejerna i min hand

 

Exakt.

Missunnar dock ingen vara euforisk i detta läge, men jag väntar tills jag kan lyfta på locket.

 

/Luttrad

Link to comment
Share on other sites

Missunnar dock ingen vara euforisk i detta läge, men jag väntar tills jag kan lyfta på locket.

...för att genast upptäcka att det saknas ett countersheet och att om man lägger ut erratan sida vid sida så sträcker den sig från Nordkap till Huddiksvall... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ett litet problem är att det tar MASSOR med tid från det att MMP får in den färdigtryckta produkten, tills jag har den. Eftersom min beställning går genom Trojan så lär jag få den typ 2 mån efter de första i USA får sin. Det verkar som MMP räknar med att få in delarna till BV och AOO snart. Så chansen att det SLÄPPS innan jul är nära noll.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Är inte det det sista som är kvar innan AOO kan tryckas? Hur lång tid tror du det tar för dig att bli klar med ditt jobb?

 

Har kollat igenom hela kapitel H och Rarity Factor Charts och skickat dom kommentarerna jag hade där.

 

Håller nu på med att titta på alla counters. Påbörjade det förra helgen och skall förhoppningsvis fortsätta denna helgen.

Link to comment
Share on other sites

Rimligen borde alla som profar vara klara sista november. Då kan alltså, om jag förstår det rätt AOO skickas till tryckeriet? Då borde det vara klart och börja skickas ut i mitten av januari.

 

Vem är intresserad av Rumänska skördetröskor med påmonterad kulspruta från första världskriget...??!

 

Jag. :D

 

Jag vet inte varför, men jag tycker det är minst lika kul med ett scenario där infanteriet är understödda av riktigt usla pansarvagnar, som ett där infanteriet är understött av kungstigrar, IS-2 mm.

 

Kanske beror det på att jag tycker det roligaste med ASL är olika sorter infanteristrider och där pansarvagnarna mer fungerar som krydda.

 

Har kollat igenom hela kapitel H och Rarity Factor Charts och skickat dom kommentarerna jag hade där.

 

Var det många fel/ändringar som du föreslog. Tycker du dom gjort ett bra jobb? Ser det bra ut? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Rimligen borde alla som profar vara klara sista november. Då kan alltså, om jag förstår det rätt AOO skickas till tryckeriet? Då borde det vara klart och börja skickas ut i mitten av januari.

Nope, MMP brukar ta ordentligt jul-ledigt, dessutom så har de sitt Winter Offensive (JANUARY 12 - JANUARY 15 2006) och så ska de ta och paketera alla BV3 som kommer + gamers. Förra året lyckades dom med reptricket att få ut J7 till WO, men AoO komer nog snarare vid slutet av feb/mars.

 

Men tror man på tomten så... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Var det många fel/ändringar som du föreslog. Tycker du dom gjort ett bra jobb? Ser det bra ut? :huh:

 

Jag har proofat AOO chapter H, och det var ganska färdigt. Några konstigheter fanns det, men inte alls mycket. Märkligt nog blev man plötsligt intresserad av rumänska traktorer mm, bidragande faktor var då också att en del fordon var baserade på chassin från svenska Landsverken, samt givetvis alla Bofors kanoner som tjänade alla sidor i kriget lika glatt...

Link to comment
Share on other sites

Var det många fel/ändringar som du föreslog. Tycker du dom gjort ett bra jobb? Ser det bra ut? :huh:

 

H kapitlet så ganska klart ut - layout mässingt såg det ok ut.

 

Jag hittade nog ett 30-tal saker som jag påpekade i alla fall, mest småsaker dock.

 

Har ett par saker på counters hittills.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte varför, men jag tycker det är minst lika kul med ett scenario där infanteriet är understödda av riktigt usla pansarvagnar, som ett där infanteriet är understött av kungstigrar, IS-2 mm.

 

Kanske beror det på att jag tycker det roligaste med ASL är olika sorter infanteristrider och där pansarvagnarna mer fungerar som krydda.

 

Jo, men jag håller egentligen med. Det blir ett annat slags spel när man inte har så tufft understöd. Inget negativt i det.... Bara det att AoO är så hype:at! SÅ mycket roligare blir det inte när vi får 12 st scenarion och ett antal gluters till att spela med. Känns som det finns roligare saker att göra... :rolleyes:

Men, det är en annan diskussion. Det blir kul när det väl kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...