Jump to content

PTO VASL , PBEM.


B-E Karlsson

Recommended Posts

Tjena tänkte kolla om någon var sugen på att hjälpa mig att lära mig PTO (VASL och PBEM). Antingen är du en gammal räv eller så lär vi oss tillsammans.

 

Jag har en defensiv uppställning för BFP-30 Melee near the coast från Blood and jungle om någon vill köra det scenariot. Annars tar jag gärna tips eller förslag om bra scenarion att lära sig PTO.

 

 

 

 

 

B-E

Link to comment
Share on other sites

Hej B-E,

 

Jag är intresserad smile.png, men...

Scenariot såg lite stort ut (för min smak) för VASL PBEM (med PBEM antar jag att du menar spel via loggfil).

Tror nog att runt 10 squads/sida samt 5 turns långt skulle räcka. Det blir ju ett antal skickanden/turn. Kan man dessutom få till >=1 AFV på icke japan sidan, alt. en DC på japan sidan. Så kan man kanske få lite TH/DC Hero träning.

Återkom om du är med på det och om du hittar något lämpligt scenario. Jag kan också leta, men jag har inte BFP 3-modulen.

 

/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Tjena B-E

 

Har via aslscenarioarchive lyckats snoka upp ett scenario som fyller kriterierna.

J132 Jungle Infiltration, http://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=61121, från Journal 9.

Verkar vara lite pro Jap, så vi kanske ska köra med Amerikansk balance. Har du någon sid-preferens, annars har jag en bra web-baserad lottningsfunktion.

Jag kan sno ihop VASL-filen om jag inte hittar någon. Är du fullt uppdaterad på senaste VASSAL (3.2.16) och VASL (6.3.3) ?

Har inte kört på Suicide Creek kartan förut, så det blir ju lite kul, även om man nu bara använder ett litet hörn.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...