Jump to content

ASL Örebro 13-14/10


ago

Recommended Posts

ASL Örebro kommer att gå av stapeln som planerat 13-14/10. Vi kommer att vara i Nerikes Allehanda huset i centrala Örebro, Norra Strandgatan 3. Vi kommer att finnas på plats från ca 10.00 så det är bara att komma. Övernattning är ordnad.

 

Som tema har vi valt personliga favoriter, antingen något scenario som man vet är bra eller ett som man alltid velat spela men som aldrig blivit av.

 

Hoppas vi blir några stycken, hör gärna av er.

Link to comment
Share on other sites

Kamrater,

 

ASL-träffen i Örebro närmar sig med stormsteg.

Vi sparkar igång lördag fm från ca kl 10 och kör så det ryker tills vi tröttnar för dagen. Söndagen kommer att se likadan ut.

Som ansvarig för lokalerna måste jag upplysa om följande:

1) NA-borgen har förvandlats till en fästning de senaste veckorna pga mer eller mindre allvarliga hot mot tidningen och chefredaktören efter publiceringen av Lars Vilks rondellhund. Securitas har börjat använda spellokalen nattetid, så vi kan räkna med att de prylar vi lämnar i rummet över natten inte springer iväg någonstans. Men jag kan inte garantera att huset inte bombhotas under helgen.

2) Den som går ut ur huset kommer inte in igen - om ingen inifrån öppnar förstås. Mitt mobilnummer är 0707-55 89 47.

3) INGA FÖNSTER FÅR ÖPPNAS I SPELLOKALEN! I så fall dyker en larmstyrka upp efter några minuter, och falsklarmaren riskerar dryga böter. (Det är flera av oss anställda som har torskat på det. Det är väldigt lätt att sätta upp fönstret för att vädra efter ett möte ...) Samma gäller om en ytterdörr ställs på glänt.

4) Vi samlas på trappan vid stora entrén, Norra Strandgatan, kl 10 på lördag. Spellokalen ligger intill ingången, så det är lätt att komma och öppna om någon eftersläntrare dyker upp och ringer min mobil. Eller om någon inte har möjlighet att komma förrän senare.

5) Notera särskilt att spellokalen ligger i NA-borgen i centrum, inte i NA:s tryckeri i Örnsro ett par kilometer därifrån. Det händer att lokalerna förväxlas.

6) Skrev du inte upp det förut så gör det nu: Matts D mobil, 0707-55 89 47.

Det var väl allt. Frågor? Slå en signal i så fall!

Välkomna!!

 

Matts

 

Anders och Lars: Beklagar att jag inte har hunnit ringa, men jag har haft så det räcker för ett tag. Jag förklarar när vi träffas.

Link to comment
Share on other sites

Härligt. Visst är det skönt med tryckfrihet...!?

 

Jag tycker ni alla klär ut er som Muhammed och ägnar helgen till att sprida rondellhundar - föreställande Muhammed - över hela Örebro istället!

 

Jag har tyvärr inte ord för vad jag tycker om Islam och dom här Muhammed-historierna. Året är 2007, världen förändras. Vill du leva som man gjorde för tvåtusen år sen, gör det då men låt oss andra fortsätta utvecklas!

 

:wacko:

 

Hur som helst: Ha det så kul grabbar! Önskar jag hade kunnat komma men jag har fullt upp med jobb och annat.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Så är världshistoriens första (?) ASL-helg i Örebro avklarad. Bortsett från Martin Svärd och undertecknad fanns Lars och Anders Olsson på plats, liksom Nicklas Stein. Thomas Karlsson poppade också in, liksom Erik Brickman - alla från Örebro.

Det blev smått och blandat ur de gamla favorithögarna (jag har inte koll på vad som spelades, men jag är säker på att någon av er andra kan fylla i detaljerna). Eftersom vi dessutom lyckades vara ojämnt antal spelare fick jag själv äntligen ägna en hel dag åt att sortera mina counters. Helt underbart!

 

Det öppnades också en bra möjlighet för en lite större sammandrabbning inte bara för örebroare efter nyår. Mitten till slutet av januari någon gång skulle kunna vara aktuellt, lagom uppvärmning inför Köpenhamn? Vad tror ni andra?

 

Tack till alla er som dök upp i Örebro i helgen!

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

jag har inte koll på vad som spelades, men

 

Med skammens rodnad måste jag erkänna att jag tydligen inte ens hade koll på det scenario jag själv spelade mot Nicklas Stein: HoB:s FireFight 3, "Clash of armour". Ett jäkligt kul och rörigt scenario med mycket skjuta och en drös halvdåliga vagnar på litet utrymme. Nicklas vann efter att ha exiterat tre vagnar på min sida, med intensive-skotten visslandes över tornet på sista vagnen. Rätt kul, faktiskt. Rekommenderas som rent förströelsescenario.

 

Peter: Det kommer att gå fler tåg. Det finns utvecklingspotential i Örebro-ASL:andet.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Visst var det lyckat. Det känns bra att ha startat en tradition, för det här var inte sista gången det spelades ASL i Örebro.

För mig själv var det nyttigt att lära mig lite nya regler (trots 20 års erfarenhet). Tycker ändå att 1/2" acquired borde vara knutet till målet och inte till hexen. Men så är det ju inte enligt C 6.5-C 6.51. Men, men i ASL dyker det alltid upp något nytt som man inte har en aning om.

Link to comment
Share on other sites

Även jag stämmer in i trevlighetstyckandet, trots att jag fick gå hem som jumbo efter två förluster av två möjliga.

 

HS31 Protesting the Speculative:

Fick storstryk som Tysk av Martin. Bla. pga att jag valde att bortse från designerns uppenbara uppmaning (may deploy up to 4 squads) att skapa ett rejält eldöverfall med så många PF:s som möjligt mot den Kanadensiska konvojen.

När mina förstärkningar kom in, hade Martin redan skapat en "Festung" i VC rutorna och de möttes av förödande eld.

 

G35 Going to Church:

SS bet sig fast i kyrkan. Trots heroiska insatser av stacken 9-2, 248, HMG, som ställde till en hel del besvär under scenariot. Lyckades Niklas avvärja några semifarliga CC i sista turn (bla. mot 9-2:an på 2:nd lev.) och ta hem en välförtjänt 1:a ASL seger.

 

Vill också meddela Klas att COI/COD-lådorna har hittat hem, tack igen.

 

ASL:andet i Örebro har fått en ny dimension :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...