Jump to content

kopiering


Jerry

Recommended Posts

Hej.

Jo... nu när man fått denna nya lådan med RF så skulle jag vilja slippa dom där jobbiga overlaysen

Då är min fråga.. kan man typ tejpa fast dessa på sin plats o lägga kartorna i en kopiator ?

Blir en kopia lika bra som originalet ?

Kostnad..... kanske någon som vet ?

Edited by Jerry
Link to comment
Share on other sites

Kvalité och kostnad går ju hand i hand...

 

Går säkert att få en ordentlig kopia med overlays men det kostar ju därefter (samt att en kopia bara kan komma näst intill originalet i kvalité)

Link to comment
Share on other sites

Jag har planer på att scanna in allt och skriva ut det på kapa-skiva. Då förutsätter jag att overlaysen kommer vara nästintill omöjlga att se dessutom.

 

Alternativet är utskrift på rulle.

 

Kostnaden för utskriften lär ligga på 500-1000 sek, jobbet tar jag en öl för ;) . Säg till om det är intressant! (förutsätter förstås att man äger RF, då det är copyright)

Link to comment
Share on other sites

Varför kör ni med overlays?

Kampanjen är väl speltestad utan.

Det står Historical ASL module på lådan, det räcker väl med den motiveringen.

Speltestad betyder inte så mycket balansmässigt, majoriteten av kampanjer är obalanserade och om någonsin speltestade seriöst.

Link to comment
Share on other sites

En öl alltså :)

Ja visst vill jag också ha den så korrekt som möjligt

Det är enda anledningen balansen tror jag inte heller är så undersökt när det gäller kampanjer

Edited by Jerry
Link to comment
Share on other sites

Jag har planer på att scanna in allt och skriva ut det på kapa-skiva. Då förutsätter jag att overlaysen kommer vara nästintill omöjlga att se dessutom.

 

Alternativet är utskrift på rulle.

 

Kostnaden för utskriften lär ligga på 500-1000 sek, jobbet tar jag en öl för ;) . Säg till om det är intressant! (förutsätter förstås att man äger RF, då det är copyright)

Härligt det där med kapa-skiva ,kopiering med overlays ,samt utskriven på kapa-skiva kostar ca ....? Edited by Jerry
Link to comment
Share on other sites

Snackar vi hela kartan nu ,både RO samt RB ?

Eller an av delarna ?

 

Tror hela blir omöjlig att ha att göra med....

Kan man ha två kapa skivor annars , om man skulle vilja köra hela skiten (vilket är långsökt) ??

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jo... nu när man fått denna nya lådan med RF så skulle jag vilja slippa dom där jobbiga overlaysen

Då är min fråga.. kan man typ tejpa fast dessa på sin plats o lägga kartorna i en kopiator ?

Blir en kopia lika bra som originalet ?

Kostnad..... kanske någon som vet ?

Tog kopia på RB kartan, 8 st A3, kostnad 6 kr per A3,

totalt 6krx8st A3 = 48 kr för hela kartan.

 

Overlaysen sitter på plats det var bara den största av de 7 overlaysen som inte gick att ha på när det färgkopierades i maskin, den kopierades tillsammans med de 17 overlays för Gutted Factories samt extra kartdelar för att kunna klippa ut rubble/shellholes som används vartefter man spelar.

 

Fördelen med att kopiera på detta sätt är att nu behöver man inte använda plexiskivor och kan måla/markera ut Gutted non-factories buildings, limma på rubble overlays direkt på kartan, limma fast rubble/breaches/wrecks/Fortified Locations/shellholes/wire/roadblock/etc.

 

Allt som allt 100 kr, men bara för första kampanjen, därefter ca 50 kr eftersom du kan återanvända den söndermålade kartan med kaffefläckar och dylikt för att klippa ut rubble/shellhole/etc som overlays.

 

Tips limma fast kartan på två skivor, som lätt kan lyftas bort för att frigöra bordsytan för annat.

post-25-0-34273000-1554993954_thumb.jpg

post-25-0-48437100-1554995542_thumb.jpg

Edited by CTABKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Förstår inte hur det kan bli fel, här ser man de 8 A3 bitarna ihoplagda och fastmonterade, med massa overlays.

Nä nu lyckades jag..... vet inte vad jag tänkte på.

Nu återstår ihopmontering samt upplimning på träskiva

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...