Jump to content

Artikel Raaco/förvaring


Tinmon

Recommended Posts

Skrev lite i tråden om att Raaco nu finns på Trojan och kom då på att det kanske är läge att skriva en artikel om förvaring i allmänhet och om Raaco i synnerhet. Att döma av tråden på The War-forums så finns det ett intresse för och frågor om systemet.

 

Jag kan tänka mig att skriva artikeln men jag tar gärna emot synpunkter från folk som använder Raaco för att få ett bredare perspektiv än mina personliga behov. Carlsson har ju postat en pdf och jag antar att det finns ett antal andra system som andra använder. Vore kanske bra om folk som *inte* använder Raaco ger sin syn på för- och nackdelar? Vore nog bra att samtidigt diskutera förvaring lite generellt.

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Tänkte mig väl just något sådant. Optimerat för kortare transporter, turneringsspel, spel hemma i egna källaren... Har sett en kortare beskrivning av alternativ i någon artikel någonstans. Kanske en artikel om Plano. Tror jag. Kanske :P

 

En första idé kring disposition

  • Intro om krav på förvaring
  • Kort genomgång av alternativ (från sopsäck över lite mer förfinade system med ziplockpåsar till mer civiliserade former med förvaringslådor, särskilt då Plano och Raaco.
  • Mer detaljerad genomgång av Raaco
  • Spelarprofiler - kortare beskrivning av vad de prioriterar, vilket system de prioriteringarna lett fram i (inkl varför si och varför inte så) och en beskrivning av detaljerna i sorteringen. Gäller att få så stor spridning som möjligt här...

Du ligger väl bra till för att få vara med i artikeln, men du har väl gjort det mesta av arbetet i och med din pdf! B)

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...