Jump to content

ASL Rulebook åter hos MMP


ragngand

Recommended Posts

Nu finns regelboken åter i lager hos MMP, samtidigt verkar de ha tagit bort utförsäljningen av de gamla ASL kartorna.

 

Forum-polisen gör ett tillslag och flyttar tråden till Nyheter.

 

Vad gäller kart-utförsäljningen så skrev Youse for Consim att den var över. En del skulle sparars till att ha som priser

och resten hivas in någon container.

Link to comment
Share on other sites

Forum-polisen gör ett tillslag och flyttar tråden till Nyheter.

 

Vad gäller kart-utförsäljningen så skrev Youse for Consim att den var över. En del skulle sparars till att ha som priser

och resten hivas in någon container.

Tack snälla herr konstapel!

 

Jag tyckte inte att det var direkt någon nyhet med en regelbok för ASL ... men jag förstår tankegången att placera det som en nyhet.

 

När vi ändå är på ämnet med nyheter kanske det numera är känt att HoB har gjort nytryck av det countersheet som var inverterat RBF#4 , och att detsamma går att fås till reducerad kostnad för den som köpt tidningen, eller som en egen produkt direkt från deras hemsida.

 

Heat of Battle har nyligen mumlat om att de snart har två nya produkter färdiga, vad det rör sig om är ännu okänt.

Link to comment
Share on other sites

För övrigt har regelboken nu enligt Keith Dalton/MMP det nya utseendet, trots att MMPs hemsida inte ännu återger rätt bild.

 

se bifogad bild på det nya läckra utförandet, dessa kommer enligt Brian Youse/MMP om några veckor även finnas tillgängliga att köpa tomma.

post-126-1187170767_thumb.jpg

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

Gavs någon förklaring till varför de byter omslag?

 

Janusz

Antagligen har de lyssnat till folk som har påpekat hur ful den var, påpekade det för Perry C. när jag träffade honom i Staterna ,

den nya ser betydligt bättre ut , däremot skulle jag ha föredragit att de återgått till den ursprungliga.

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Är det någon skillnad innehållsmässigt på regelboken som nu finns i lager hos MMP kontra "äldre" 2nd edition-böcker?

 

Nej, egentligen inte. Det som förändrats från den ursprungliga v2 är dividers + samt de uppdateringar som kommit

med modulerna (t ex AoO). Uppdaterade dividers skulle jag tro att du får om du köper en ny regelbok, men

uppdaterade sidor tror jag inte att du får.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...