Jump to content

nyheter från HOB


Janusz

Recommended Posts

Trojan har tydligen fått in RbF4, SS-dubbelpaketet och Special Forces. Jag är lite nyfiken, men svagheter i design, speltestning och korr-läsning för SS3 och RbF3 gör mig osäker.

Har någon införskaffat någon av dessa produkter och är villig att dela med sig av sina åsikter?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Special Forces: dubbelvikt omslag, 1 regel sida & 1 chapter H sida för Long Range Desert Group resp. Special Air Service, sex scenarios, 1 countersheet med 24 fordon och 32 inf brickor. Scenariona är blandade öken / icke-öken.

 

RBF4: dubbelvikt omslag, DASL overlays för Rubble, DASL spelplan, 176 fordons brickor (captured armor i Tyskarnas tjänst), 14 scenarios. Åtta artiklar.

 

Bägge: pjäserna är i Onslaught to Orsha stil, blanka så de skiljer sig klart från standard pjäser men är nog helt ok att spela med. RBF pjäserna är tryckta på "baksidan", dvs. den sidan som normalt är neråt har framsidan. Har inte spelat något än från dessa så inga åsikter om spelbarhet / balans. RBF4 ger lite mer för pengarna om du måste välja och har lite större scenarios.

 

Fick även nr 10 av Le Franc Tireur i samma veva. Scenarios som följer ASL standarden, 1/2 countersheet med Spanjorer i Tyska färger (Division Azul) som är väldigt bra kvalitet! Även några "Opportunity Fire", DFF SW counters.

Link to comment
Share on other sites

Angående SS-packen är den bra för den som saknar dessa scenarios, men proofläsaren verkar ha sovit sig igenom materialet vilket drar ner glädjen över återutgivningen.

 

LFT#10 är en riktigt snygg tidning med en del bra material, en genomgång av Human Wave reglerna mm. Dessutom kan man aldrig få för mycket counters, tihi.

Link to comment
Share on other sites

Angående SS-packen är den bra för den som saknar dessa scenarios, men proofläsaren verkar ha sovit sig igenom materialet vilket drar ner glädjen över återutgivningen.

 

LFT#10 är en riktigt snygg tidning med en del bra material, en genomgång av Human Wave reglerna mm. Dessutom kan man aldrig få för mycket counters, tihi.

Kan man visst det :rolleyes:

men man kan aldrig få för mycket av - dåligt proofade 3rd part scenarior :D

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

men proofläsaren verkar ha sovit sig igenom materialet

HoB har slackat av i den avdelningen dom senaste produkterna.

RbF 3 var det också en hel del fel i om jag minns korrekt.

 

Även senaste Journal var inte heller bra proof:ad, så det är inte bara HoB som slarvar.

Link to comment
Share on other sites

men man kan aldrig få för mycket av - dåligt proofade 3rd part scenarior :D

 

Fick nyligen tag i massor med scenarion från OAF, Lone Canuck och Fanatic Enterprises. Det är ingen hejd på vilken mängd scenarion som produceras nuförtiden. Det gör att min gamla jakt på dessa förlorar lite i charm, förlätt helt enkelt.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Vad menar du med "dubbelvikt omslag"?

Janusz

 

Att omslaget används för regler på insidan och är dubbelt så stort som innehållet. Kanske lite klantigt uttryckt av mig. Desutom fel för RBF4, det är en vanlig tidning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...