Jump to content

Redaktionen


Peyre

Recommended Posts

Hur ska vi ställa oss till tävlingen i Arnhem? Känns oproffsigt om vi inte nämner den alls. Jag personligen vet inte mycket om den men jag vet att Melvin åkte dit. Vi/jag kanske kan göra en intervju med Mel om han har lust?

Edited by Peyre
Link to comment
Share on other sites

Jag har skrivit 3 sidor hittills på mitt AAR från KOTH. Det är dock bara halvfärdigt, och jag är bortrest resten av veckan. Men nästa fredag borde du kunna få det, om vi har lite tur.

Janusz

 

Det låter bra. Vi väntar. Då kan ju vi andra ha den fredagen som prellad dead line.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det innebär deadline den 5 oktober?

 

Är det någon typ av text eller bild som du saknar Peyre? Behöver du till exempel bilder till temat?

 

Ja jag hittar inga bilder till tidningens tema. Surfade runt ett bra tag men hittade ingenting bra. Förrutom en framsida som var rätt okej.

Link to comment
Share on other sites

Christofer , du kan väl ringa mig - har ett arbete om Red Barricades som MMP inte bemödar sig att ens

svara på om de har något intresse av - kanske det platsar i tidningen innan jag lägger ut det på nätet

för allmän beskådan

 

mvh Melle (073 402 13 17 eller 08 640 36 76)

 

Ps. Klas Malmström har läst igenom och godkänt det hela efter några smärre ändringar.

Link to comment
Share on other sites

Christofer , du kan väl ringa mig - har ett arbete om Red Barricades som MMP inte bemödar sig att ens

svara på om de har något intresse av - kanske det platsar i tidningen innan jag lägger ut det på nätet

för allmän beskådan

 

mvh Melle (073 402 13 17 eller 08 640 36 76)

 

Ps. Klas Malmström har läst igenom och godkänt det hela efter några smärre ändringar.

 

Coolt. Jag hör av mig imorgon (söndag)

Link to comment
Share on other sites

Inte ett mail, ett meddelande. Titta i övre högra hörnet av sidan du nu befinner dig på.

 

Jag har fått meddelanden av Carlsson och Martin men inte från dig. Är du säker på att det blev rätt skickat. Om man inte var inloggad när man skickade måste man skicka igen tror jag. hmm. Har du möjlighet att skicka samma meddelande igen eller?

Link to comment
Share on other sites

Jag har problem med mitt tidningsprogram Indesign. Får det inte att fungera alls. Det står att Jscript inte registrerats korrekt. Korrigera Jscript och starta om installationsprogrammet.

 

Någon som vet hur man gör eller har ett layoutprogram?

Link to comment
Share on other sites

Jag har problem med mitt tidningsprogram Indesign. Får det inte att fungera alls. Det står att Jscript inte registrerats korrekt. Korrigera Jscript och starta om installationsprogrammet.

 

Någon som vet hur man gör eller har ett layoutprogram?

 

Har du Mac eller Windows? Vilken version av ID?

 

Känner igen problemet, har för mig att det går att avhjälpa genom att radera någon inställningsfil. sök på nätet så lär du hitta boten.

Link to comment
Share on other sites

Har du Mac eller Windows? Vilken version av ID?

 

Känner igen problemet, har för mig att det går att avhjälpa genom att radera någon inställningsfil. sök på nätet så lär du hitta boten.

 

Jag har adobes cs3 masterpack till pc. Hmm ska försöka att leta. Svår nöt att knäcka. Det jobbiga är att jag verkligen behöver programmet nu till tidningen.

 

 

Edit: Hittede den här texten: Om inställningen för Javascript på din webbläsare är avaktiverad kan sidan kanske inte visas korrekt. Vi rekommenderar att du aktiverar den för att kunna se allt innehåll. Förstår inte var man ändrar bara?

Edited by Peyre
Link to comment
Share on other sites

Jag har adobes cs3 masterpack till pc. Hmm ska försöka att leta. Svår nöt att knäcka. Det jobbiga är att jag verkligen behöver programmet nu till tidningen.

Edit: Hittede den här texten: Om inställningen för Javascript på din webbläsare är avaktiverad kan sidan kanske inte visas korrekt. Vi rekommenderar att du aktiverar den för att kunna se allt innehåll. Förstår inte var man ändrar bara?

 

Gissar på att du kör Internet Explorer. Kolla i så fall under Verktyg (Tools) och sedan Internetinställningar (Internet Options), Under Security Settings finns det här med skript, kolla så de är påslagna. Även under Advanced så kan det finnas inställningar med skript kolla så att dessa är påslagna.

 

Ev. (tror dock inte detta) så kan du behöva installera Java, se: Java SE 6 JRE

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Hittade det här i hjälpprogrammet. Kanske kan ge dig någon hint:

 

I hjälpsystemet visas avsnitt med hjälp av ramar och JavaScript. Om du inte kan visa eller navigera i avsnitt kontrollerar du att webbläsaren uppfyller följande minimikrav.

 

Visa hjälpen korrekt:

 

Använd Netscape Communicator 4.75 eller senare eller Internet Explorer 5.0 eller senare på Mac OS eller Windows.

Aktivera JavaScript.

Ställ in webbläsaren att alltid acceptera cookies.

JavaScript fungerar inte alltid som det ska i Netscape Communicator när du öppnar kinesiska, japanska eller koreanska sidor. Använd Internet Explorer om du får problem.

Om minnet tar slut i webbläsaren i ett Macintosh-system ökar du webbläsarens valda minnesstorlek.

Om texten är svårläst eftersom den är för liten ökar du standardteckensnittstorleken i webbläsaren.

Om du vill använda ett annat teckensnitt för hjälptexten ändrar du standardteckensnittstorleken i webbläsaren.

 

 

Med alternativen på paletten Skript kan du automatisera många InDesign-åtgärder med hjälp av JavaScript-, Applescript- eller Visual Basic-skript. Mer information finns i skripthandboken i mappen Adobe InDesign Teknish Information på InDesign-cd-skivan.

 

Lycka till!

Matts

Link to comment
Share on other sites

Enligt min erfarenhet så hittar man alltid svaren på dessa fel på webben. Om inte annat, gör själv ett inlägg på ett vettigt forum (mer Adobe-influerat än ASL Sweden då) så kanske det dyker nåt svar?

Sen kan man ju alltid ringa Adobes helpdesk om "förutsättningarna är rätt".... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag prövar här istället för meddelande då:

 

Jag har ett testat och klart scenario, men det är väldigt litet, är det fortfarande intressant?

När vi (jag och Martin) spelat det har det tagit under 40 minuter varje gång.

Jag tycker det är skoj, och har replay value, men jag kanske är partisk.

Ifall det låter intressant kan det vara helt klart väldigt snart, måste bara avsluta Background & Aftermath.

 

Erik

Link to comment
Share on other sites

Scenariot är klart nu, men jag har det bara i wordformat. Jag har skickat det till Martin för översättning till något snyggare och en sista koll.

 

Tjena och hallå.

Nu börjar saker och ting bli färdiga. Det vi väntar på är ett scenario och en AAR som snart borde vara färdiga. Hoppas på att få in dessa under veckan så att jag kan trycka tidningen till helgen.

Link to comment
Share on other sites

Scenariot är klart nu, men jag har det bara i wordformat. Jag har skickat det till Martin för översättning till något snyggare och en sista koll.

 

Bra då är det bara AAR:en kvar. Det ser ut som att första numret kanske kan vara klart i veckan. Bra jobbat!

Link to comment
Share on other sites

Har skrivit en liten designer's notes till scenariot. Den texten ligger i din hotmail. Den bör kanske språkgranskas ifall du tycker den är användbar.

 

Bra då är det bara AAR:en kvar. Det ser ut som att första numret kanske kan vara klart i veckan. Bra jobbat!
Link to comment
Share on other sites

Nu är det bara puts kvar.

 

Grundkostnaden visade sig vara rätt hög för tidningstryck. Dvs ju fler som köper tidningen desto billigare kommer den att bli. Eftersom jag betalar trycket ur egen ficka vågar jag dock inte trycka fler än 200 tidningar. Tryckkostnaden höjdes därför till över 50 kr per tidning. Nästföljande hundratal bli betydligt billigare. Lyckas vi sälja fler än tvåhundra tidningar kommer vi att kunna sänka priset.

Det höga priset för tryck är dock ingenting jag tänker bry mig om. Vi ska till varje pris göra en tidning i papper. ASL-hobbyn måste ha en riktig tidning!

 

Priset sätter vi inledningsvis till 69kr plus porto. Dvs en liten höjning från vad vi tänkt från början. Som plåster på såren vill jag säga att ni inte får ett fanzine i era händer utan ett riktigt snyggt magasin med hög papperskvalitet! Jag och min vän (som även jobbar med layout i sitt arbete) har säkert lagt ner 40 timmar bara på layout. Så jag vågar lova att magasinet ,åtminstonne visuellt sett, håller måttet. Resten får ni bedömma själva.

 

Vad portot blir vet jag inte. Kanske 22kr? Ska kolla med tryckeriet vad tidningen kommer att väga. Börjar med försäljningen inom kort.

 

/Mvh Christoffer Peyre

Link to comment
Share on other sites

69 kr plus porto låter ok även om det är svårt att bedöma om det är värt priset

innan man sett alstret. Antar att det kommer att bli en diskussion när man fått

första numret i handen. I vilket fall som helst så måste jag säga att din handlingskraft

är berömvärd - lite snack och mycket action. Hoppas att detta blir början på något

bra som håller i en stund. Men, men ... låt oss inte gå händelserna i förväg.

Link to comment
Share on other sites

Tidningen ute för försäljning. Köp den redan idag. Kolla på ASL Sweden-huvudsidan. Tidningen åker in på tryck om några dagar

Hejsan!

 

Det tog en stund innan jag fattade vad som menades med huvudsidan, jag hoppar alltid rakt in på forumet.

 

Länk till beställningsinfo:

http://www.aslsweden.com/asl_sweden_magazine.html

 

Mitt ex är snart på väg, tjoho!

Link to comment
Share on other sites

Min Internetbank gillar inte clearingnummret eller kontonummret, är det någon annan som har haft problem med dem??

 

Landers

 

Skumt. Jag har ansökt om ett postgironummer som kommer i början på nästa vecka. Funkar det inte så kan du ju betala på det. Andra har dock betalat in på det nuvarande kontot och då har det fungerat..

Link to comment
Share on other sites

Min Internetbank gillar inte clearingnummret eller kontonummret, är det någon annan som har haft problem med dem??

 

Landers

 

Jag använder Swedbank och då fick jag göra följande för att det skulle fungera:

 

Använda överföring till konto

 

Markera personkonto

 

Skriva in kontonummret utan clearing

 

 

Jörgen

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...