Jump to content

D-Dagen


gripen

Recommended Posts

Verkar ju som ett roligt scenario! Du springer i open mot två bunkrar med HMG, smatter, smatter, och dina små gröna ameriakner routar iväg(i bästa fall) :)

 

Nä jag har inte sett något som behandlar denna slakt ! Man skulle kunna tänka sig

ett scenario efter själva landstigningen, typ slå ut bunkern (och du har redan kommit förbi stranden). Det skulle bli lite mindre blodigt (kanke) :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har CHs Point du Hoc som är typ en historisk kampanj om Rangers D-dags anfall mot Point du Hoc. Vill minnas att den innehöll några scenarios.

 

Har aldrig spelat den...men den är ju lite kul å ha.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jag har för mig att CH också har ett landstigningsscenario från D-day i någon av sina tidigare nedladdningsbara gratistidningar. Det verkade rätt OK, har jag för mig, men jag har aldrig spelat det. Det ligger i någon av mina högar hemma. Vet inte heller om det går att tanka hem tidningen fortfarande.

Sen finns förstås ett SASL-scenario över landstigningen på Omaha Beach. Ingen jag har hört om har lyckats med bedriften att komma i land ordentligt.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jag har för mig att CH också har ett landstigningsscenario från D-day i någon av sina tidigare nedladdningsbara gratistidningar. Det verkade rätt OK, har jag för mig, men jag har aldrig spelat det. Det ligger i någon av mina högar hemma. Vet inte heller om det går att tanka hem tidningen fortfarande.

Matts

 

Det fanns ett scenario i den första Critical Hit som kom som heter "Steutzpunkt Vierville" - jag har för mig att det är ett landstigningsscenario.

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar,

Jag har upprepade gånger försökt få tag i just Gold Beach-scenariot, som tydligen har gått att köpa tillsammans med ett antal andra gigantiska ASL-scenarior. Tyvärr har jag aldrig fått något svar på min förfrågan om packet fortfarande går att köpa, så jag har antagit att det är slut sen länge.

Någon som vet något mer om detta?

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...