Jump to content

Utförsäljning av de gamla kartorna


ragngand

Recommended Posts

Hejsan!

 

MMP har en ca två veckor lång utförsäljning av de gamla kartorna i både mounted och unmounted format, tyvärr har de nya fraktpriserna gjort det radiklat dyrare att handla från MMP, men ändå.

 

se länk:

http://www.multimanpublishing.com/sale/aslboards.php

 

Huh!! Snacka om förändrade fraktpriser! Det smärtar...

 

asad

Link to comment
Share on other sites

Huh!! Snacka om förändrade fraktpriser! Det smärtar...

Brian Youse skrev en blänkare (http://www.gamesquad.com/forums/showpost.php?p=876017&postcount=63) att deras

web-shop system inte alltid klarar av att beräkna portot korrekt och att om man t.ex. beställer 50 stycken omonterade så

kommer dom att justera portot i efterhand - fortfarnade ganska dyrt dock antagligen.

Link to comment
Share on other sites

Brian Youse skrev en blänkare (http://www.gamesquad.com/forums/showpost.php?p=876017&postcount=63) att deras

web-shop system inte alltid klarar av att beräkna portot korrekt och att om man t.ex. beställer 50 stycken omonterade så

kommer dom att justera portot i efterhand - fortfarnade ganska dyrt dock antagligen.

Då deras ordersystem kajkar ur redan vid ca 30 beställda kartor, ringde jag MMP för att höra om korrekt porto för 45 omonterade och om det verkligen kostar lika mycket för omonterade som monterade kartor. Jag fick till svar att portopriset var detsamma för båda typerna, men lite förvånande uppgav de att portot till Sverige skulle bli $28.25 vilket låter som den gamla prislistan före höjningarna av amerikanska postverket.

 

Jag sa att hemsidan slutar räkna upp vid $72, men fick till svar att de krediterar tillbaka det som överdebiterats. Vi enades om att det var en väldigt besvärlig hantering. Hursom beställde jag glatt en uppsättning omonterade via deras hemsida och la in text om det angivna fraktpriset och att jag ville bli kontaktad om det faktiska portot avvek med mycket.

 

Ordern gick igenom och kreditkortet debiterades, och nu hoppas jag snart se en kreditering på kontot. Jag återkommer med besked, men jag rekommenderar att man kontaktar MMP per telefon för att höra om det faktiska priset.

Link to comment
Share on other sites

Ordern gick igenom och kreditkortet debiterades, och nu hoppas jag snart se en kreditering på kontot. Jag återkommer med besked, men jag rekommenderar att man kontaktar MMP per telefon för att höra om det faktiska priset.

Brian Youse har gått i försvar för MMPs fraktdebitering, och bland annat sagt följande om debiteringen.

 

"So, had anyone actually asked us instead of assuming that we're merely pulling an ebay and jacking up the postage to "make money" perhaps we would have thought/remembered to post that we're crediting back $ on the absurdly high overpayments for unmounted maps (much like we're billing extra for the guys ordering 100 maps - our system "stops" billing postage at 32 lbs IIRC). Sorry guys, we can't think of everything and this just slipped my mind. The office has orders to refund/charge so at +/- five bucks. I assume they're doing as requested."

 

Tydligen är varje karta monterad eller omonterad 1 pound i debiteringen och skalan går upp till 32 kartor (32lbs) då systemet slutar att generera ökad frakt. I själva verket väger gissningsvis en monterad karta i närheten av 1 pound och där ger nog systemet en ganska rättvis (?) bild av de nya fraktkostnaderna från USA. Däremot för köpare av omonterade kartor kan det tydligen bli billigare.

 

Se länk:

http://www.gamesquad.com/forums/showpost.p...mp;postcount=63

Link to comment
Share on other sites

När jag beställde alla (utom 42/32) omonterade kartorna för något år sedan, så kom dom ihoprullade i en

papprulle.

Om MMP fortfarnade skickar dom omonterade på detta viset så borde rimligtvis portot för t.ex. 25 omonterade

kartor vara i princip samma som för t.ex. 50 stycken, förutsatt att försändelsen inte försäkras på något vis.

Link to comment
Share on other sites

När jag beställde alla (utom 42/32) omonterade kartorna för något år sedan, så kom dom ihoprullade i en

papprulle.

Om MMP fortfarnade skickar dom omonterade på detta viset så borde rimligtvis portot för t.ex. 25 omonterade

kartor vara i princip samma som för t.ex. 50 stycken, förutsatt att försändelsen inte försäkras på något vis.

Jag har beställt alla omonterade som finns till försäljning (all utom 42, 43, 48-51 och deluxe). Det ska bli intressant att se hur de levereras och vad den faktiska fraktkostnaden kommer att hamna på. Jag återrapporterar.

 

asad

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ordern gick igenom och kreditkortet debiterades, och nu hoppas jag snart se en kreditering på kontot. Jag återkommer med besked, men jag rekommenderar att man kontaktar MMP per telefon för att höra om det faktiska priset.

Hade jag haft lite större hjärna hade jag förstås rabblat upp all information över telefon och blivit debiterad rätt pris direkt, nu har det gått 10 dagar och fortfarande ingen kreditering. Jag ringde därför MMP och frågade om något blivit knas, men de sa att de fortfarande har omkring hundra ordrar kvar att expediera så det var bara att luta sig tillbaka och vänta.

Link to comment
Share on other sites

Hade jag haft lite större hjärna hade jag förstås rabblat upp all information över telefon och blivit debiterad rätt pris direkt, nu har det gått 10 dagar och fortfarande ingen kreditering. Jag ringde därför MMP och frågade om något blivit knas, men de sa att de fortfarande har omkring hundra ordrar kvar att expediera så det var bara att luta sig tillbaka och vänta.

Har du fått kartorna än?

Link to comment
Share on other sites

Har du fått kartorna än?

Nope!

 

Jag beställde 25/6 så jag hoppades att de skulle vara här snart, men om de nu inte har hanterat allt kanske min order ligger kvar i högen vilket iofs vore bra för då har de inte missat att kreditera överdebiteringen. Sedan har de preorder Talavera på väg ut mm, så de kan ha mycket att göra.

Link to comment
Share on other sites

Mina kartor kom idag, tyvärr ingen 15, 24, 30 eller 31 då dessa var slut.

 

Samtidigt syntes återkrediteringen på kontot idag, 4$ för de kartor som var slut, samt 30$ för överdeb frakt. I slutändan fick jag betala knappt 15 kr/karta vilket måste vara helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...