Jump to content

Kampanjstafett


Olsson

Recommended Posts

Är ni som jag, sugna på kampanjer, men inser att den tid det tar att genomföra 12 kampanjdagar, helt enkelt inte finns. Jag har räknat ut att sedan 1981 har jag haft en speltakt på ca 1 scenario/månad. Ovanstående kampanj skulle alltså ta ett år ! Suget har nog då övergått till mer av ett tvång att spela klart.

Förslag till lösning: Forumet samspelar.

Någon påbörjar en kampanj, vilken efter ett genomfört kampanjscenario överlämnas till nästa, sugna, kampanjspelare. Som då får ett unikt scenario med mål att fullfölja eller problem att lösa. Efter detta scenario går kampanjen vidare till nästa, osv. osv. Naturligtvis kan ursprungsspelarna också återta kampanjen vid exempelvis scenario nr 6 om så önskas. Man spelar så många scenarion man känner för i kampanjen.

Varje spelat scenario avrapporteras som ett AAR på forumet. CG ROSTER och RG PURCHASE RECORD mailas mellan spelare av samma sida, kanske tillsammans med en förklaring till vilken strategi man försökt tillämpa under scenariot.

I slutändan har man en förhoppningsvis snabbspelad kampanj med en lagkänsla för den egna sidan och mer kontakt med fler medlemmar på forumet.

Det är inte tänkt som ett tävlingsmoment, alla är välkomna att deltaga. Tvärtom borde det vara ett bra tillfälle för nybörjare att ställa frågor till "lagmedlemmar", då det även ligger i deras intresse att se den egna sidan vinna.

Slut, frågor, kommentera.

 

Som ett första test skulle jag kunna tänka mig att dra igång, Pegasus Bridge CAMPAIGN GAME II: HOLD UNTIL RELIEVED, "A CG Scenario is played for five CG Dates in this CG (Dawn, Day I, Day II, Day III, and Dusk". Dvs. fem kampanjscenarion.

Om någon har ett annat förslag och är redo att köra på stört, kan jag lika gärna tänka mig att fortsätta på det.

Men som sagt, kom framförallt med synpunkter på konceptet.

Link to comment
Share on other sites

Kul idé. Jag har aldrig spelat en kampanj men skulle gärna vilja lära mig lite närmare. Pegasus Bridge låter bra, så jag hakar på för åtminstone någon dag.

 

Toppen Matts. Vi kommer att starta, kanske redan till veckan som kommer.

 

 

Rolig idé men för mig faller den. Man vill ju spela hela kampanjen, inte bara delar.

Kom igen nu carlsson, ställ upp för laget :) . Om du bokar dig så har vi ju 3/5-delar av kampanjen klar.

Tänk va bra att kunna helt fokusera på ett enda kampanjscenario.

 

Fler synpunkter efterfrågas.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pegasus Bridge CAMPAIGN GAME II: HOLD UNTIL RELIEVED

 

Vi är igång. 2,5 Turns spelade av minst 6.

Olsson-Tysk, Ago-Britt.

Inget avgörande ännu såklart, men på min minus-sida finns ett helt onödigt sumpande av min SOUMA som trots one-man-turret utan AAMG körde runt CE och naturligtvis fanns av brittisk Sniper.

Fortsättning nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pegasus Bridge CAMPAIGN GAME II: HOLD UNTIL RELIEVED

 

Scenario 1 (Dawn) avklarat, blev 7 Turns lång. Tre sittningar á ca 3,5 h

Kampanjen sägs ju vara Pro-tysk, och jag hoppas det är sant, för jag har som tysk har inte uppnått speciellt mycket i detta 1:a scenario.

Mer info i AAR inom kort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...