Jump to content

Attack Fortified building/ Himmler's House


TSUN

Recommended Posts

Hej!

Jag spelade scenariot "Himmler's House" (TAC73) från minikampanjen "To the Reichstag" mot Tomas ("Brain") Davidsson i fredags på BSK. Ryssarna har mycket trupp och en massa godis (9-2, 628:or, ISU-152, 2xFT, 2*DC, 2*ART osv.). Tyskarna är ett blandat gäng (658/447/436), men har fördelen att vara Fanatic när de är i Himmlers hus där varje Location är Fortified. Jag satte därför upp mina klena 436:or (ELR2) i huset (a la RB Factory-taktik). Ryssarna skall in i huset och ha dubbelt så många GO infantry VP där för att vinna.

Jag hade tur att döda hans ISU152 i GT2, men klantade mig å andra sidan med vad "Fanatic" innebar, så jag hade squads som (felaktigt) både cowrade och blev disrupta och gav sig. Detta kändes ändå som ett tufft scenario för ryssarna, som aldrig riktigt kom in i huset mer än 1 1/2 gång och då inte med tillräckligt med folk. Även om HtH gällde så blev det ingen riktig CC-kamp. Ryssarna bröt helt enkelt inte tillräckligt med tyskar för att kunna avancera in i nästa Fortified ruta. FT:na var det enda som hade någon riktig effekt. Några tips hur man skall spela som ryss här?

Breach med DC?

Krascha in med AFV:n i huset för att sedan kunna advanca med squads?

"Deathstar" är tufft med +1 LV samt +4 TEM (ibland dessutom +2DRM för rök från hans brinnande AFV :) )

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...