Jump to content

Anmälan VASL Sweden Championships II


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Anmälan färdig.

7st deltagare. :)

 

ON TOP ASL

Maglica

Commissar Piotr

thark

janken_64

Conny Gesar

ragngand

 

Lottning sker tisdag 3 okt kl 22:00 på VASL (chat).

(Be there, annars lottar jag mig själv mot WO-platsen! ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jag fattade först ingenting av hur Ola lottade,, sedan var jag med, men då bytte han metod. Rogneholt var aldrig med i matchen, och jag ramlade av halvvägs.

Janusz

 

Så där är det med folk som slår en tärning i taget.... ;)

 

Hur ser ser spelkalendern ut, dvs när börjar och slutar respektive omgång?

 

Är det single elimination?

 

Piotr, när kan vi börja?

Link to comment
Share on other sites

När som helst skulle jag tro.

Har du en lista på scenarion du vill spela? Skicka över den eller posta här.

 

Peter,

här kommer några förslag på scenarion som ser kul ut. Jag har skrivit ned ROAR status efter

respektive scenario. Välj scenario så slår vi om sida. Om du hellre spelar något annat

kom med motförslag.

 

J48 Blood Enemies 25/41

J60 Bad Luck 46/49

J85 Ptichin' In 11/22

J103 Lenin's Sons 10/6

J104 Flanking Flamethrowers 5/7

J110 The Prelude to Spring 1/4

U10 Trial by Combat 7/18

OA14 Across the Aisne and Into Freineux 1/4

 

Hälsningar,

Robert

Link to comment
Share on other sites

Hej Robert

 

Inga scenarion jag direkt föll för men här är mina förslag trots att de kan verka vara stora.

 

ASL 115 Huns of Steel

ASL 117 With Tigers on their Tail

ASL 119 Ancient Feud

ASL 120 Return to Sender

ASL 121 End Station Budapest

ASL 122 Extracurricular Activities

ASL 123 The Borders are Burning

ASL 130 Debacle at Korosten

ASL 133 Block Busting in Bokruisk

ASL 134 Counterattack on the Vistula

ASL 135 Acts of Defiance

ASL 136 The Agony of Doom

 

Är det någon av dessa som passar dig?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Conny Gesar och Ragngand kommer att gå en drabbning i ASL 135 Acts of Defiance, genom lottning har Conny fått ryssarna medan jag, Robert, ska spela med tyskarna.

 

Vi kommer inleda spelandet sedan vi båda fått ordning på våra trupper och formulerat en stridsplan, mer kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Thark, Peter har rätt. Vi måste komma igång. Välj du ut några scenarion så kör vi igång. Jag kan inte vänta på Olas setup i final 1 längre.

Janusz

 

Okej, kopierar i ren lathet min senaste förslagslista till en annan vasl-motståndare. Har du några motförslag är jag inte speciellt kräsen (utöver att jag inte behärskar öken eller pto och har begränsad tillgång på scenarion).

 

J37 Tretten in flames

J43 3rd RTR in the rain

J59 Friday the 13th

J60 Bad luck

Link to comment
Share on other sites

Jag har spelat alla utom J43, osm jag dock hört är väldigt turbaserad. Jag spelade J37 på min första ASO, kanske 6 år sedan. Jag minns inte så mycket, och provar gärna igen. Du kan väl välja sida om du vill spela det.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag har spelat alla utom J43, osm jag dock hört är väldigt turbaserad. Jag spelade J37 på min första ASO, kanske 6 år sedan. Jag minns inte så mycket, och provar gärna igen. Du kan väl välja sida om du vill spela det.

 

Visst, det funkar. Föredrar generellt att rulla sidor men kan ju isf säga tysk (med brasa i, tja, 15K10).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Janken64 vann över mig.

 

Vilken sistaturns-rush! :D

 

En beskrivning av händelsen! Scenario ON4, sista turn, Janken måste ta ett till hus för VC, försvarat av crew med AT-Gun, HS i närliggande område + 10-2 SMC och MMC, de sista hadde dock ej LOS.

 

Se Bild!

 

Russian HS

Russian HS startar sin "mad dash", bypass X2, Y2, fortsätter till Z1, German HS skjuter First Fire (IIFT 2-2), AT-Gun vrider CA skjuter in sikte (Miss) Russian HS fortsätter till AA2, German HS skjuter Final Fire (IIFT 2-2), German AT-Gun skjuter IF, träffar men ingen effekt, Crew AT-Gun markerat med Final Fire, Russian HS fortsätter till BB2, German HS skjuter FPF (IIFT 2-2), Russian HS stannar movement.

 

Russian SMC

Bypass X2, Y2 vidare till Z2, German HS skjuter FPF (IIFT 2-2), German HS bryter, Russian SMC fortsätter till AA2 tar residual IIFT 1-2, fortsätter till BB2, residiual IIFT 1-2, slut på movement.

 

Advance /CC

Janken tar advance med sina enheter, CX in till VC byggnad CC3. Jag vinner Ambush, German crew (men jag kan inte dra mig ur, då förlorar jag VC-building). Jag slår först, missar, Janken är Ambushad och CX, behöver slå DR 4 eller lägre.

 

VASL-Dicebot = 4

:blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:

 

Men, va i he..... :lol:

Jag var ganska TOM efter detta!

Senaste dygnet har det snurrat en liten melodi av JustD i skallen

"Hur e de möjligt, man frågar sig gång på gång..."

 

 

Gratulerar till vinsten Janken, det var tydligen du som skulle vinna denna match! :)

post-29-1164790177.jpg

Link to comment
Share on other sites

VASL-Dicebot = 4

ASL i sitt esse :) .

Bra odds är alltid trevligt, men inget att lita på. Bättre ändå att förlora pga. den andres förmåga istället för sin egen oförmåga (tex att inte kunna slå en MC <=8).

Link to comment
Share on other sites

Tyskarna (Ragngand) fick se sig besegrade av de ryska trupperna (Conny Gesar) i ASL135 Acts of Defiance.

 

Striden sett ur tysk synvinkel var sådan att de ryska trupperna fick oväntat starkt stöd från OBA, vilket höll nere de tyska trupperna under nästan halva striden, men när tekniken svek Forward Observern fick tyskarna nytt mod att trampa framåt. Samtidigt hade de tyska stridsfordonen tagit upp striden med de ryska T-34:orna i stadens kärna. Från andra sidan kanalen hade också ryska truppförstärkningar skyndat till krigsskådeplatsen.

 

Trots tappert kämpande fann tyskarna att de inte kunde få ut de ryska försvarana från stadskärnan, vi förlorade endast en stridsvagn mot ryssarnas tre, men infanteriet och inte minst ledarna hade drabbats av stor dödlighet i de täta striderna. Tyskarna fann sig till slut besegrade med god marginal av den nye ryska härföraren, vars namn nu var på allas läppar - Conny Gesar!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

OK, turneringen rullar på, denna gång är det Conny's tur att försöka stoppa Janusz. :)

I andra halvan möts Commissar Piotr och Janken 64. (Rogneholt vann på WO då vi inte hört av Maglica på länge).

 

Lycka till!

 

/ola

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

De stolta ungerska soldaterna såg till att barackerna i Budapest höll stånd och nu har vi tränat upp oss lit så att de rumänska trupperna aldrig kommer att få till stånd något effektivt angrepp, arrrgh det kommer ryssar också...

Commissar Piotr's ungrare fullkomligt krossade janken's rumäner i RPT 01 Ferenc Jozef Barracks.

Mycket trist scenario som inte rekommenderas, rumänen har mycket bråttom och måste springa rakt in i ungrarnas försvar för att ha någon chans över huvud taget.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...