Jump to content

GBG samling!


ON TOP ASL

Recommended Posts

Jag var där med hade tyvärr inte möjlighet att spela.

Qué, du kan ju alltid sätta upp ett scenario och dra dig ur efter Weather DR, bara för att vara kamratlig och deltaga. :lol:

 

Ja ja, bra att det vart en första samling i alla fall. Går det i Oslo, borde det absolut kunna funka i Göteborg. Men det kräver faktiskt lite insats från turneringsledare!

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, bra att det vart en första samling i alla fall. Går det i Oslo, borde det absolut kunna funka i Göteborg. Men det kräver faktiskt lite insats från turneringsledare!

Det är rätt det kräver lite insats/tålamod från dom som organiserar. Vi få väl se hur det hela artar sig. Något turneringsformat har vi heller inte diskuterat och jag är inte säker på att det skulle tillföra något. Vad tycker ni andra?

 

Du har dock rätt i att om man klarar av något i Oslo så kan vi göra det bättre. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det är rätt det kräver lite insats/tålamod från dom som organiserar. Vi få väl se hur det hela artar sig. Något turneringsformat har vi heller inte diskuterat och jag är inte säker på att det skulle tillföra något. Vad tycker ni andra?

Om intresset växer och fler hittar ner i vår källare kanske en miniturnering skulle kunna vara bra. En annan tanke är att organisera scenariovalen efter ett månatligt tema: PTO, Östfront, Medfront, Öken. Eller kanske till och med ännu smalare inriktning tex. Stalingrad '42-43, Kreta '40, Normandie '44, Market Garden '44, Battle of the Bulge '44, Vinterkriget '39-40 m.m.

 

Om intresse finns kanske man till och med kan viga en heldag till att teamspela en kampanj!

 

Jonas

 

ps med nyvunnen ASL-glöd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...