Jump to content

Ännu mera sale hos MMP


Doomfarer

Recommended Posts

Det är nästan att en butik som Trojan kan fylla på sitt lager lite. Scenariopacks och journals är ju alltid en populär flrstpresent till en nybörjare. Man blir mer sugen om man har egna scenarion hemma att bläddra i.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag menar faktiskt AP#1 (ett, one, ono, eins)...! MEN - jag upptäckte just att de saknar kartorna...

Men eftersom jag köpte ca 50 kartor samtidigt tar jag omonterade 42 och 43 och monterar på redan beftliga kartor. Bra va!? :)

 

Jag köpte ett "vi-kommer-aldrig-mer-sälja-ASL-grejer"-lager, bestående av följande:

ASL Annual 93b

ASL Annual 96

ASL Classic

ASL AP#1

Mapboards 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32

 

Nån som behöver fler öken-planer? :P

Link to comment
Share on other sites

Hur lätt är det att montera egentligen?

En AP1 som saknar kartorna är egentligen inget värd, eftersom scenariona ligger ute på nätet (MMP) och flowcharten (OVR tror jag) är med i RBv2 :(. Så jag hoppas du inte betalade så mycket för dem.

 

Har du karta 16? På riktigt? Den med marketplace? ASL-versionen, med marketplace och rowhouse markerat?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Hur lätt är det att montera egentligen?

En AP1 som saknar kartorna är egentligen inget värd, eftersom scenariona ligger ute på nätet (MMP) och flowcharten (OVR tror jag) är med i RBv2 :(. Så jag hoppas du inte betalade så mycket för dem.

 

Har du karta 16? På riktigt? Den med marketplace? ASL-versionen, med marketplace och rowhouse markerat?

Janusz

Det är karta 12 som har market place. 16 är en av dom relativt öppna kartorna.

Link to comment
Share on other sites

Jag menar faktiskt AP#1 [...] saknar kartorna...

[...]

ASL Annual 96   

ASL Classic     

ASL AP#1     

Mapboards 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32

 

Nån som behöver fler öken-planer? :P

Behöver och behöver...

 

Tycker att AP1 (om kartorna blir bra) och Annual låter intressant (om nu inte allt det intressanata från den finns med i OoA?). Classic är väl bara ett rent scenario pack? När det gäller bräden så saknar jag 9, 13, 15, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31. Fast saknar kanske är fel ord när det gäller ökenbrädena. HL ska man väl kanske köpa någon gång...

 

Har du funderat på vad priserna skulle bli? Efter att ha beställt för en 800 kr på MMP:s flyttrea så har jag nog bränt det mesta av spelbudgeten (ska beställa regelboken också innan pengarna tar slut!) Lyckades tyvärr missa rean på bräden. 5 och 9 hade ju suttit fint.

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde glatt de två broarna (Pegasus Bridge och A Bridge Too Far) utan att äga något annat an ASLSK. :unsure:

 

Har dock förbeställt Regelboken och BV. Nu måste jag bara fixa Yanks och FKaC eller WoA billigt också. Blev lite förvirrad och trodde det skulle räcka med Yanks men det verkar som jag behöver Britter till båda. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde glatt de två broarna (Pegasus Bridge och A Bridge Too Far) utan att äga något annat an ASLSK.  :unsure:

 

Har dock förbeställt Regelboken och BV. Nu måste jag bara fixa Yanks och FKaC eller WoA billigt också. Blev lite förvirrad och trodde det skulle räcka med Yanks men det verkar som jag behöver Britter till båda.  :huh:

 

Du kan ju alltid spela en "what-if" kampanj, där t.ex. 82:a eller 101:a landade i Arnhem isf 1:a brittiska. :D

Link to comment
Share on other sites

Blev lite förvirrad och trodde det skulle räcka med Yanks men det verkar som jag behöver Britter till båda.  :huh:

Du kan ju alltid spela en "what-if" kampanj, där t.ex. 82:a eller 101:a landade i Arnhem isf 1:a brittiska. :D

Ja, de kom väl inte direkt ner där de skulle ändå... :P Några mil hit eller dit! Undrar hur det skulle se ut regelmässigt: Innan kampanjen startar, slå en DR för varje pilot för att se hur många öl han drack innan start. Slår man en tolva kanske man hamnar i Norge eller i Italien? :rolleyes:

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Jag har liksom alltid haft en lite pervers lust att prova en "Warhammer"-spelning av Red barricades. Ge bägge sidor en massa DYO-poäng i stället, och sedan låte dem rocka som de vill. Året är fritt, men sena trupper kostar lite mer än tidiga.

Vad sägs om att tyskarna köper billiga italienska pionjärer för att få ha kvar sina Fts och DCs, som de utrustar japanerna med! Köpa SS för hög eldkraft, eller finnar för att hålla på en sekundär front. Mot detta står en JS-III, Gurkhas genom sewers, Marines som landstiger från Volga, Communistkineser, kanske en polsk paradrop!

 

Möjligheter, dessa möjligheter

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Fast en «pervers» ASL-spelning är väl ändå sannolikare än att han vaknar upp med Angelina Jolie!?  :o

 

- Håkan

Jag fantiserar faktiskt hellre om den mindre sannolika saken, men smaken är ju som baken delad! ;)

Håller nog med dig i dina preferenser, men nu pratade jag som sagt sannolikheter... :D

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Spider,Nov 28 2004, 02:16 PM]Huga Huga. 2000 spänn fattigare. Jag som inte ens har regelboken än. Jag antar att jag hyser stor tilltro att de faktiskt dyker upp så småningom :ph34r:

Bara 800 spänn back för mig. :D Å andra sidan betyder ju det bara att jag köpte en del senast de hade (en mer planerad) rea... :rolleyes:

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den Journal som de glömde skicka skickade de med gratis i min andra beställning. De skulle ha skickat den separat, men då hade jag precis lagt en ny order, så då påpekade jag att de kunde slänga med den i den ordern istället. Det gjorde också att min andra order dök upp rätt fort. :)

 

Brian Youse lovade att de skulle skicka Blood Reef: Tarawa till mig omedelbart och bad väldigt mycket om ursäkt. Så ja, de rättar till sina fel med en gång, inget tjafs.

Link to comment
Share on other sites

Låter ju bra! Och mr Youse verkar vara en schysst herre. Jag frågade på ASL-listan en gång om någon hade bra anslag/affisch att locka folk till spelningar. BY tog kontakt och lovade skicka en till mig. Jag fick två snygga ASL-affischer och två affischer för ett av spelen de gjort om inbördeskriget. Hatten av för den mannen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...