Jump to content

Britternas dilemma


Goose

Recommended Posts

Med tanke på många intressanta kampanjer mm som jag är intresserad av så är britterna nästan ett krav, eller hur? Vill man skaffa CoB, krävs WoA! Pegasus bridge - då behövs britter. A Bridge too far - britter! Problemet om man vill införskaffa britterna är att dessa numera bara finns i For King and Country. Räcker det med denna modul för att spela alla scenario i Europa, eller finns där något i WoA som man fortfarande behöver för att vara fullt kompatibel?

 

Någon?

 

/Tom Påhlsson

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på många intressanta kampanjer mm som jag är intresserad av så är britterna nästan ett krav, eller hur? Vill man skaffa CoB, krävs WoA! Pegasus bridge - då behövs britter. A Bridge too far - britter! Problemet om man vill införskaffa britterna är att dessa numera bara finns i For King and Country. Räcker det med denna modul för att spela alla scenario i Europa, eller finns där något i WoA som man fortfarande behöver för att vara fullt kompatibel?

 

Någon?

 

/Tom Påhlsson

 

Jag tror att det som inte finns i FKaC jämfört med WoA är endast öken-relaterade counters, kartor, regler och scenarion.

 

Så för de kampanjer du nämner ovan så räcker FKaC - skulle jag tro.

 

Det finns dock några scenarion som använder t.ex. Dust reglerna från kapitel F som inte finns med i FKaC.

 

När WoA trycks upp igen tror jag dock inte att den brittiska OB kommer att vara med i den så om du vill ha britterna (och inte vill köpa på t.ex. Ebay) så är det FKaC som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...