Jump to content

[Festung Budapest] RR embankment LOS


B-E Karlsson

Recommended Posts

Tjenare alla.

 

Jag har skitsvårt att förstå RR embankment reglerna trots alla exempel. Jag ska spela Uncles and pups men fattar inte riktigt reglerna kring den jäkla järnvägen. Cogwheel järnvägen alltså som går på en embankment.

 

Är det så enkelt att det är ett half level obstacle?? Alltså att man ser hexen bakom men inte längre om man är på marknivå??

 

Kan någon förklara för mig enkelt hur det funkar? Mycket begärt men det skulle vara verkligen uppskattat.

 

 

post-1192-0-04332100-1484570045_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

6.123 LOS: LOS to/from/past/over (B.4) an EmRR is determined by the elevation and
entrenched/Emplaced status of the viewing and viewed units. An EmRR hex does not block LOS to
other hexes of the same EmRR. For LOS purposes, a unit is considered “adjacent” to an EmRR only if
the LOS in question to/from that unit crosses/touches a hexside/hexspine that is common to both an
EmRR hex and the unit’s hex, and that EmRR hex’s topmost height along that LOS is exactly a halflevel
higher than that unit’s elevation.

 

När jag läser reglerna och kollar exemplen så känns det som om det är ett vanligt HL obstacle men jag fattar säker fel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...