Jump to content

Info från MMP


Martin Svärd

Recommended Posts

Info från MMP:

 

 

Where we're at and where we're going...

 

Ok,

 

First off, the bad news. We have changed the preorder shipping rates and are in the process of resyncing the database to the new rates. Most US orders went up a buck or so, plus or minus 50 cents. Foreign airmail went up about $3 or so. Of course by now everyone is aware that the real kick is that "surface" mail is gone - so the people affected by the changes are the foreign people who chose the surface shipping option. This is gone, our table reflects the best price per weight, and we can't even begin to guess what the impact is, probably doubling shipping costs for items in the two to five pound range.

 

Here is the important part - if you do not want to pay this new shipping you should contact us immediately to cancel your preorder! You can email problems@multimanpublishing.com requesting cancellation of any preorders. We are sorry it has to be this way, but the "hit" by our buddies at the USPS was just too much for us to swallow this time.

 

What you will notice first is that Talavera is OFF the preorder list. Shipping of Talavera began today, and should finish by later next week. We will have copies at Origins, but you cannot pick up your preorder at Origins - we have no way to interrupt the process to "get" yours for pickup - sorry.

 

Red Star Rising had some production issues but the parts are scheduled to be available to us on Tuesday of next week. We will build a hundred or so for Origins. You will be able to pick up (AND PAY) for your Red Star Rising Preorder at Origins. Visit the booth, give the $ to Perry, get a copy of a pretty cool looking game (IMO).

 

ASL Action Pack #3 - Few Returned. A mystery 3" hairline white line of unknown origin appeared on one of the maps, so we're trashing thousands of copies of the map (shudder) and reprinting. Our printer can not get us these prior to Perry leaving for Origins, but the current plan is to get enough to build 48 to 72 or so on Thursday, and overnighted to Perry at Origins by Friday. He SHOULD have them on Friday. You will be able to pick up and pay for your preorder for Few Returned at Origins should they make it on time!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lite ny information från Youse på CSW:

 

-------------------------------------------------------------------------------------

ASL Semi-State Of The Union

 

 

Work on VotG continues, counter proofing / fixing nearly done. Scenario layout nearly done. Gotta give the map another look before sending it off for proofing.

 

We have Derek working on the layouts for The Last Hurrah, so we're moving forward on the DB reprint. Derek is quite motivated, I would think this should happen fairly soon.

 

We are at the bottom of the barrel for Hollow Legions, finally. That will be put up on P# with the next batch (incl. a lot of IGS, ASL J2 reprint, Kingdom of Heaven at least) and WILL INCLUDE the North Africa materials. Any favorite OOP Annual/Journal Italian scenarios you'd like to see? Let us know...

 

Work on The BRT Gamers Guide (Keith Dalton's doing the layout) is progressing nicely. Keith hopes to have something to give to proofers in approx 2 weeks if I understood his phone conversation properly.

 

After Derek is done laying out TLH we'd like to sic him on Out of the Attic #2. So look for a fall P# appearance for that one.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uppdatering av Keith dalton/MMP på Gamesquad forum angående status på nya produkter, om VOTG sades bara att det fortfarande bara var nästan klart.

 

Questions answered:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Maps: All art is in house, we now have to mate to a hex grid and proof. Trust me, we'll be proofing a LOT after the Board 42 issue.

 

Board 42: We are reprinting the corrected board with the map pack, and will include it in the next few products for free; we will also do a trade with customers who bring the bad map into our table for the next few tourneys after the reprinting. Last I heard we were waiting on the overlay art from the artist, but that could've changed, it's been a couple of weeks.

 

Code of Bushido/Gung Ho: These are a total re-work. We have no usable files other than some art files for the counters. Of course, maps will be done in the map pack, but that still leaves Chapter G, the overlays, the counters, scenarios, and box. If trends continue we'll add some OOP scenarios to the box (Totsugeki, anyone?) as well. We don't have very many Gung Hos left.

 

Doomed Battalions: Doomed Battalions of course is already done, but we have to lay out The Last Hurrah, from scratch. We're making pretty good progress on that. Our new layout fellow seems highly motivated, according to Brian.

 

Hollow Legions/West of Alamein: Hollow Legions has of course been laid out once already, the single counter sheet for DTO is done, Chapter F needs work, I presume WOA scenarios and overlays need to be done.

 

BRT Gamers Guide: this thing is whuppin' my butt. Partially laid out, need some BIG map scans for a couple of articles.

 

länk:

http://www.gamesquad.com/forums/showpost.p...p;postcount=143

Link to comment
Share on other sites

Visst gör MMP rätt att slå ihop Code of Bushido och Gung Ho till en fet PTO box. Och göra italitenska boxen till en ny DTO box.

 

I dessa sammanslagningsnyheter, så nämns en viss bearbetning av reglerna till kapitel F och G. Hur kommer dessa att utformas? Och vilka principer kommer MMP att ta gällande dessa?

 

Som det är nu spelas ökenscenarion väldigt lite. Frågan är varför?

 

Min första gissning är att reglerna som dom nu är skrivna är för krångligt. Det är en jäkla massa bök, för ganska lite effekt. Och man kommer sällan ihåg reglerna innan man ska köra ett parti. (jag har väl spelat ungefär hälften av alla officiella DTO scenarion) När man tänker på reglerna refererar man till kapitel B. Man tänker: hur var det nu? just jag, Wadis är gullis fast man kan köra ner fordon så man blir hull down. Och Hillocks? Som jättestora walls. osv.

 

Min andra gissning är att DTO helt enkelt inte blev riktigt lika kul som ETO.

 

Vad kan MMP göra åt detta nu när man ska bearbeta reglerna till kapitel F?

 

Nu kommer två riktigt bra förslag!

 

1. Skriva om de existerande reglerna så dom blir mer lika kapitel A-D och gör dom enklare. Ta bort skillnaden mellan att vara nedgrävd i foxholes bakom Hillocks. Skriv att Wadis är som gullis med ett undantag: Fordon kan istället för att exitera en gulli för 4MP, ställa sig Hull Down i den.

 

2. Gör 4 nya bräden och ett ark overlays, så att DTO blir roligare att spela. De fyra brädena och overlaysen är lite mellanting mellan öken och halvöken. Bräden är ökenbräden fast med riktiga kullar, häckar, brush... Overlays ska föreställa: ökenbrush, ökenkullar, ökenby, ökenskog...

Link to comment
Share on other sites

I dessa sammanslagningsnyheter, så nämns en viss bearbetning av reglerna till kapitel F och G. Hur kommer dessa att utformas? Och vilka principer kommer MMP att ta gällande dessa?

Jag tror att Kapitel F och G kommer att se likadana ut som dom gör nu, förutom att all känd errata kommer att inkluderas.

Kapitel F existerar redan i det formatet för jag har "proof:at" en PDF för många år sedan.

 

Jag tror inte MMP kommer att försöka skriva om/ändra i befintliga regler och jag hoppas verkligen inte att dom gör det heller.

Enligt min mening skulle det inte vara bra att ha två uppsättningar av Kapitel F/G regler.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte MMP kommer att försöka skriva om/ändra i befintliga regler och jag hoppas verkligen inte att dom gör det heller.

Enligt min mening skulle det inte vara bra att ha två uppsättningar av Kapitel F/G regler.

 

Jag ska i ärlighetens namn skriva att jag egentligen inte vill att man ändrar reglerna mer än absolut nödvändigt.

 

Men...

 

Vem skulle bli ledsen om animal-pack, Cave, seabourne assault reglerna skulle förenklas? Knappt någon, eftersom i princip alla väljer bort scenarion med dessa regler som det är nu.

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer två riktigt bra förslag!

 

1. Skriva om de existerande reglerna så dom blir mer lika kapitel A-D och gör dom enklare. Ta bort skillnaden mellan att vara nedgrävd i foxholes bakom Hillocks. Skriv att Wadis är som gullis med ett undantag: Fordon kan istället för att exitera en gulli för 4MP, ställa sig Hull Down i den.

 

2. Gör 4 nya bräden och ett ark overlays, så att DTO blir roligare att spela. De fyra brädena och overlaysen är lite mellanting mellan öken och halvöken. Bräden är ökenbräden fast med riktiga kullar, häckar, brush... Overlays ska föreställa: ökenbrush, ökenkullar, ökenby, ökenskog...

 

I fallet med kapitel G så håller jag med om att dom är dåligt skrivna. Kanske skulle det vara värt att justera dessa lite. I fallet med varför öken spelas så lite så tror jag inte det har med reglerna att göra, dom är ju förhållandevis enkla. Jag tror snarare att det har att göra med att spelsituationerna blir så annorlunda med det begränsade skydded som en öken ger.

 

Vad det gäller nya bräden så är ju dom alltid välkomna. Dock är jag lite osäker på den terräng du föreslår: ökenskog? häckar i öknen? Jag är ingen ökenexpert, men min uppfattning är att öknar är torra och med begränsad växtlighet. Eller vad sägs om ökendjungel? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ökenhäckar finns ju redan på bräde 25. Så varför inte på andra bräden?

 

Ökenskog var exakt det som fanns i Nomonhan, där japaner och ryssar slogs. Sen finns det ju oaser i öknen. Någon gång måste man ju slagits om någon sådan också?

 

Som sagt, det är möjligt att mina kunskaper om öknar är begränsade, men jag kan inte minnas att jag sett bilder från ökenkriget

med häckar. Om häckar finns så finns det ju annan växtlighet å då är det ju inte öken... :blink:

 

Om det nu finns skog i Nomonhan (har aldig varit där så jag vet inte hur det ser ut) så har jag svårt att tro att man kallar det för öken.

Link to comment
Share on other sites

Om häckar finns så finns det ju annan växtlighet å då är det ju inte öken...
Vad säger du om häckarna som redan existerar på bräde 25 då? Och kaktusreglerna i kapitel F?

 

Om det nu finns skog i Nomonhan (har aldig varit där så jag vet inte hur det ser ut) så har jag svårt att tro att man kallar det för öken
.

 

Jag kan ta med boken till Friendly Fire om du vill bli upplyst.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.

Mina personliga tankar i frågan:

Öken spelas lite för att det är:

1: Fordonsdominerat utan de coola tunga tyska och ryska tanksen.

2: Extra regler. Många behärskar knappt OBA, och natt samt flodövergång är ett STORT hinder för de flesta.

3: Tråkiga kartor, med många små nyanser som gör skillnader mellan TEM 0 och +1. I Europa är det mer 1 och 0, antingen LOS eller inte, och det förenklar spelet. Antingen -2 DRM eller +2 TEM.

 

Visst skulle öken kunna förenklas. Bara sammanfattningen som någon gjort förklarade en massa för mig. Men MMP kommer aldrig att ändra existerande regler i grunden om de inte är felaktiga/inkonsekventa/brutna, för de vill knappast skapa ökenregler 2.0. Att komma med nya regler OCH kartor skulle skapa så mycket rabalder och oreda att bridge -1 och IIFT som optional rule skulle vara en piss i havet.

 

Men om man har något häftigt förslag på öken skog och liknande, gör ett scenario med vanliga overlays på ökenkarta vet jag. Kan bli tufft tror jag.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Men om man har något häftigt förslag på öken skog och liknande, gör ett scenario med vanliga overlays på ökenkarta vet jag. Kan bli tufft tror jag.

 

Det kan jag absolut göra. Men intentionen jag hade när jag startade den här diskussionen var att jag ville veta vad ni tycker, precis som du skriver Janusz. Och inte dividera huruvida en av detaljerna jag nämnt som exempel på förändringsstorleken, är bra eller inte om MMP gör den till verklighet. Meningen var liskom att ha en stor spekulativ debatt, utanför lådan liksom. ;)

 

Vore kul att höra hur ni andra ser på öken. Spelas det i Borås till exempel? Jag vet att Linköping (minus Kejsarens finaste), i princip aldrig har spelat öken. Och att i Rättvik är öken bannlyst! ;)

Link to comment
Share on other sites

Vore kul att höra hur ni andra ser på öken. Spelas det i Borås till exempel? Jag vet att Linköping (minus Kejsarens finaste), i princip aldrig har spelat öken. Och att i Rättvik är öken bannlyst! ;)

 

Vi har haft en Ökendag i samband med våra lördagar, blev tyvärr inte så mycket öken spelat mer än ca. 5-6 omgångar Blazing Chariots, jag har för avsikt att köra mer öken, personligen gillar jag öken men jag har som sagt inte spelat direkt mycket av det än. Jag vet att Andreas inte har spelat ett enda ökenscenario och det är få övriga i borås som har.

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att variationsbegränsningen gör ökenscenarion mindre intressanta. Det som finns tillgängligt i form av spelkartor och overlays är begränsat. Sedan var taktiken en helt annan i ökenslagen. Stora pansargrupper attackerade och ökenslagen har ofta jämförts med stora sjöslag, tanksen manövrerar sig runt till rätt anfallsposition och eldutbyte uppstår.

 

Det finns utrymme för att göra mycket mer av öknen. Jag har bl.a. provspelat ökenregler för SASL. De fungerade ganska bra och finns hos MMP för eventuell release i någon ökenmodul. :)

 

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Vad säger du om häckarna som redan existerar på bräde 25 då? Och kaktusreglerna i kapitel F?

 

.

 

Jag kan ta med boken till Friendly Fire om du vill bli upplyst.

 

Jo då, att det finns kaktusar i öknen känner till och med jag till. Man har väl sett en och annan

spagetti-western med Clintan. Ta gärna med boken till FF och sprid upplysningen om de legendariska

ökenskogarna i Nomonhan. :)

 

Vet inte riktigt om man kan använda karta 25 som bevis för att det växer häckar i öknen, men

du har ju rätt i att det finns ökenkartor med häckar redan.

 

Vad gäller själva spelandet så har jag tyvärr inte spelat så mycket ökenscenarios. Lite tror jag

att det beror på lathet, att man inte vill läsa regler utan att man vill spela på en gång och delvis

beror det på att flertalet ökenscenarios är rätt stora, något som hindrar mig i de flesta fall.

Link to comment
Share on other sites

Vi har haft en Ökendag i samband med våra lördagar, blev tyvärr inte så mycket öken spelat mer än ca. 5-6 omgångar Blazing Chariots, jag har för avsikt att köra mer öken, personligen gillar jag öken men jag har som sagt inte spelat direkt mycket av det än. Jag vet att Andreas inte har spelat ett enda ökenscenario och det är få övriga i borås som har.

 

// Daniel

 

 

Om man inte spelat öken tidigare så kan jag rekommendera High Danger (tillgängligt på nätet via VFTT). Litet men naggande gott!

Link to comment
Share on other sites

"Hurdeva, så kom vi iväg då,

å först så va de berg, sen va de ännu mera berg

Å alltihopa hade en sån där skitbrun färg.

Sand. sand, sand, sand,

grus å stofft, vilket jävla land,

de e ju ÖKEN!

De e ju ÖKEN!

Jag tänkte, det blir väl bättre runt kröken, men de va ännu mera ÖKEN" :D

 

Skämtåsido, öken är annorlunda och jag skulle väl inte alltid vilja spela ökenscenarion. Men det har ju sin berättigade plats i ASL-systemet. Verklighetens öken-kampanj är fascinerade läsning, med pendlingen Tunisien-Egypten. Det enda som verkade vara något att grabba tag i var Tobruk. Och det symboliseras kanske i de kala kartorna.

Att ge sig på reglerna för att få fler att spela öken tror jag inte på. Det är ju mest terrängen som avviker och den kan man ju inte ändra på (se text ovan :) ). Däremot lite mer "hype" i form av taktik och historia.

 

Ytterligare läsning:

Annual 89: Gunned up in the Desert

Annual 90: Series replay 37 Khamsin

Journal 5: A line in the sand: A desert mini-CG

 

Tips, låt lottning avgöra ditt nästa scenario, det kommer tillslut att tvinga dig att spela öken eller också blir det seabourn-assault, at night, i heavy surf ;) ,

Link to comment
Share on other sites

Lite ny information från Youse på CSW:

 

We are at the bottom of the barrel for Hollow Legions, finally. That will be put up on P# with the next batch (incl. a lot of IGS, ASL J2 reprint, Kingdom of Heaven at least) and WILL INCLUDE the North Africa materials. Any favorite OOP Annual/Journal Italian scenarios you'd like to see? Let us know...

 

Hollow Legions 2ed är nu Out of Print hos MMP, vilket ökar möjligheterna för ökenreglerna mm att få återkomma i en ny utgåva tillsammans med de italienska lymlarna, vilka borde finnas tillgängliga för att stödja AP#3.

Link to comment
Share on other sites

Tack för informationen!

 

En tanke slog mig.

Any favorite OOP Annual/Journal Italian scenarios you'd like to see? Let us know...

 

Finns det några bra Annual/Journal scenarion med Italienare som är bra nog att platsa i en modul?

 

Här är min absolut subjektiva lista.

 

1. Savoia! - stäppbräde med chargande italienska kavallerister. Har inte spelat det. Det låter intressant, men tror knappast det är en höjdare. Betyg: 6.

2. Able at Cesaro - Helt okej scenario, men inte jättebra. Betyg 5.71.

3. Monastery Hill - ROAR 4-24, hundvarning. Betyg 4.83

4. Showdown at Tug Argan Pass - ökenscenario

5. Sicilian Midnight - nattscenario, var inte det med i out of the Attick?

6. Across the Wire - ökenscenario. Jag tyckte det var kul.

7. Italian Brothers - helt okej.

8. Cutting out a strongpoint - ökenscenario. Intressant men inte så kul.

9. The guns of Naro - Har inte spelat, men hört att det inte är så bra.

10. They are here, reverse! - ökenscenario. jäkligt bra!

11. Rommels Remedy - ökenscenario. Jäkligt bra!

 

Enligt mig platsar bara två scenarion in i modulen. 10 och 11. Möjligtvis också 7.

 

Vilka tycker ni platsar in?

Link to comment
Share on other sites

Vilka tycker ni platsar in?

Jag har spelat alldeles för lite för att ha så många åsikter, men med ökenregler följer också öppningen till att ge alla nytillkomna möjlighet att spela ökenscenarion med alla möjliga nationaliteter och de borde stoppa in WoA scenario 35-42 i nya HL, och skulle kunna snegla på andra bra ökenscenarion (med eller utan italienare) för att ge ökenstrider en välbehövlig skjuts.

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

Av dem du nämnde, har vi gett följande betyg (1-5) på de vi spelat.

 

1. A12 Savoia! - 3

2. A13 Able at Cesaro - 4

4. A39 Showdown at Tug Argan Pass - 2

6. A61 Across the Wire - 1

 

Kan inte motivera siffrorna utan att ha först sett scenariot igen, om jag ens då kommer ihåg någonting :unsure: .

 

En ordningsfråga för forumet också. När senarion omnämns, skriv gärna ut beteckning på senariot också. Det gör det så mycket enklare att hitta det eller avgöra om man överhuvudtaget äger det. En önskan bara. Det finns ju en eländes massa scenarion nuförtiden.

Link to comment
Share on other sites

skriv gärna ut beteckning på senariot också

 

Jag ska göra det i fortsättningen.

 

En kommentar. A61 Across the Wire, som ni gav betyg 1, är nog inte värd mer i betyg. Det är ett straight forward tankbattle utan finness. en ensam sandkulle på ett helt ökenbräde. Hursomhelst hade jag och en kompis jäkligt kul när vi spelade det. Jag upplevde den historiska känslan när jag spelade scenariot. Italienarna har ingen chans, och ändå är de dom som anfaller. Hopplöst anfaller. :)

 

Ett uselt men kul scenario som jag kallt rekommenderar. :)

Link to comment
Share on other sites

Om nästa journal hade Brian Youse/MMP följande att säga:

 

"J8 has two scenarios remaining to be balanced which are in playtest, layout has started, cover is completed and artwork in place.

 

It will be a "plain" Journal, no mini-HASLs this time. We did not get enough playtest support on Suicide Creek to finish it in a timely manner, plan on seeing it in J9.

 

We're not likely to push Rotterdam back to J10, so maybe two mini's in one mag? Maybe an AP-like release. Not sure.

 

Not that i'm not liking SC, but Rotterdam is really unique and rather interesting (IMO).

 

J8 will be up on P# shortly, to give us time to get some orders prior to press. We fully expect it out this fall. Unless you're George then you get it 3rd quarter 2008. :smile:"

 

se länk:

http://www.gamesquad.com/forums/showpost.p...mp;postcount=27

Link to comment
Share on other sites

MMP har en liten höstrea, men den enda ASL prylen är Op Watchtower som säljs för 30$, notera dock att priset för Op Veritable fortfarande blir 28$ om man trycker på "order".

 

se länk:

http://www.multimanpublishing.com/sale/septsale.php

 

Brian Youse på Consim: "We have added Tunisia and ASL Journals 5, 6, and 7 to the sale... "

 

Samma länk som ovan.

Link to comment
Share on other sites

MMP har en liten höstrea, men den enda ASL prylen är Op Watchtower som säljs för 30$

Tack till alla er som håller koll på vad som händer hos MMP/Consim.

1 st OpW är beställd, á 306 kr inkl. frakt. Dollarkursen verkligen skriker åt dig att köpa något :) .

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

 

MMP har då fortsatt gott självförtroende trots en oändlig pre-order lista, följande säget Brian Youse/MMP på Consimworld "Keith is laying out the COB/GH module so i'd expect to see that on P# by the end of the fall"

 

Men det skulle innebära att en gemensam utgivning av Gung Ho och Code of Bushido inte är mer än typ två år bort?!?

 

se länk:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@540.uc...@.ee6b46b/31768

Link to comment
Share on other sites

Men det skulle innebära att en gemensam utgivning av Gung Ho och Code of Bushido inte är mer än typ två år bort?!?

 

Själv är jag tyvärr inte lika optimistisk. Vi kanske borde satsa lite pengar, och den som kommer närmast får dela på pengarna? B)

 

Själv tror jag vintern 2010.

Link to comment
Share on other sites

Kan någon hjälpa mig med denna ekvation:

1: MMP säger att deras arbete med andra spel inte påverkar ASL, för det är andra som pysslar med den biten.

2: Massor med förseningar påstås bero på layout, "proofreading" och tryckfel som måste fixas, testverioner från tryckeriet som ska kontrolleras. Allt detta har direkt med den fysiska produkten att göra, och är inte fråga om design, källkontroll eller speltestning.

3: MMPs pre-orderlista är verkligen otroligt lång. Det kommer till ett nytt japanskt spel varje gång jag varit på toa.

 

Har MMP verkligen en massa annat folk som jobbar med punkt "2" ovan med avseende på icke-ASL? För om Perry och Brian ska ha ett om än aldrig så litet finger med i varje produkt som publiceras, så kommer ASL stå still de närmsta åren.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

För om Perry och Brian ska ha ett om än aldrig så litet finger med i varje produkt som publiceras, så kommer ASL stå still de närmsta åren.

 

Janusz

Jag tror att MMP befinner sig i en slags rävsax, de gillar ASL och vill göra ett bra jobb för att behålla rättigheterna till spelet, men de är samtidigt medvetna om att en dag kan licensen förloras och de vill inte att verksamheten då ska stå och falla med ASL. Därför verkar de förlita sig på tre ben där ASL är ett, Gamers ett annat och IGS (med främst japanska titlar) är det tredje. Skulle ett ben gå förlorat, kan MMP fortfarande stå stadigt på de återstående två.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att MMP befinner sig i en slags rävsax, de gillar ASL och vill göra ett bra jobb för att behålla rättigheterna till spelet, men de är samtidigt medvetna om att en dag kan licensen förloras och de vill inte att verksamheten då ska stå och falla med ASL. Därför verkar de förlita sig på tre ben där ASL är ett, Gamers ett annat och IGS (med främst japanska titlar) är det tredje. Skulle ett ben gå förlorat, kan MMP fortfarande stå stadigt på de återstående två.

 

Det låter rätt. Dessutom så behöver de tjäna pengar för att kunna utveckla företaget. ASL är inte så stort så att det ensamt kan bära ett helt företag med väldigt krävande spelare-

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla suveräna uppdateringar Robert!

Tack vare dig kunde jag lägga vantarna på brädor 42-43 (mounted). Mitt ASL liv har kommit ett steg närmare Nirvana. Hoppas bara jag får dem nu också :unsure: MMP kan ju strula lite ibland.

 

Lev väl B)

Hopper

Det lönade sig alltså med lite nattvakande!

 

Jag tror inte att MMP är sämre än andra på att strula till det och de tar dessutom stort ansvar för att leveranserna kommer fram. Det blev dock ett antal set (ca 5 st) över vid utförsäljningen då någon försökte beställa två och någon annan beställde till hela familjen, inklusive hunden vilket underkändes. Dessa kommer att användas som priser vid Winter Offensive i januari, så bevaka brevlådan och hör av dig till MMP när nerverna tryter.

Link to comment
Share on other sites

Nyheterna från Chas Argent/MMP som utlovats:

 

Valor of the Guards

Brian Youse is laying out the box and maps. The counters are done and waiting to be gang-printed with another run. He expects the box to be done any second so it can be proofed and then go to press.

Derek Spurlock is laying out the rules and cleaning them up.

Charlie Kibler has the scenarios laid out and is working on the photos. After that they will go to the proofers.

 

Blood Reef Tarawa Gamers Guide

Keith will be adding the map art as well as one final article into the guide, which is the last step in layout for him. After that it will go to proofers.

 

Journal 8

There are two scenarios left to finish. Brian needs to layout out the articles.

Expect Journal 8 to go up for preorder soon.

 

Doomed Battalions Reprint

DB is waiting on the full map sheet run to be completed. Also, the new counter sheet and scenario layouts from The Last Hurrah and the previous Doomed Battalions need to be proofed, especially because we know there were errors in the last batch of DB counters.

 

Code of Bushido/Gung Ho! Reprint

As of last week, there were only 7 cases (i.e., 42 copies) of Gung Ho! left. Keith is working on laying out the combined reprint and has made good progress on the counter sheets. It will go up for pre-order once the layout has reached an advanced state, most likely some time this fall. Currently the assumption is that the combined pack will also include some out-of-print PTO scenarios, much like the Beyond Valor 3rd Edition did.

Please see the thread I started yesterday on that topic should you have suggestions.

 

For King and Country Reprint

FKaC is waiting for other projects with counter sheets which need to be run. One problem with the ASL print runs is that the counters use a different stock that most other games so ganging counter sheet print runs together is not as easy. It will go up for preorder when ready but will not have a # it needs to hit to be produced (but those who preorder will still get a 25% price break, obviously)

 

Out of the Attic #2

Layout of this will begin soon for issue #2.

 

Action Packs 4 & 5

Play testing continues on the scenarios for both of these products and is progressing quite well. I am about to send a number of the scenarios out to proof readers. The production map art will not be started until the full map sheet set artwork has been proofed, corrected and completed.

 

Meanwhile, preliminary map design has begun for future AP projects and I have started to look at both the Rare Vehicles project (which would obviously include counters) and a possible Deluxe Action Pack which would include all the original boards (a-h, re-done in the SK-style) as well as some new ones.

 

se länk:

http://www.gamesquad.com/forums/showthread.php?t=70568

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...