Jump to content

Splitta Höst-Friendly Fire 2020


Mattias Rönnblom

Recommended Posts

Hej.

 

Eftersom vi har ständig platsbrist på Rimforsa, och alternativen som är större är betydligt mycket sämre, så funderar vi på att splitta höst-FrF i två delar; en ASL-del och sen en allmän del med andra krigsspel.

 

Vad tror ni om det?

 

Då kan vi anpassa matschemat till att ha en lite kortare middag, som vissa efterfrågat.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör de få som hellre är på universitet eller den där lilla skolan som jag inte kommer ihåg namnet på. Mycket mysigare och framförallt billigare. :)

(Det känns så jäkla trist att lägga 3 papp på Rimforsa när man knappt upplever stället, som är helt fantastiskt!)

 

Som svar på frågan så spelar det inte mig någon roll om vi kör själva eller med andra blipp-spelare. Men det är ju roligt med fler människor! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör de få som hellre är på universitet eller den där lilla skolan som jag inte kommer ihåg namnet på. Mycket mysigare och framförallt billigare. :)

(Det känns så jäkla trist att lägga 3 papp på Rimforsa när man knappt upplever stället, som är helt fantastiskt!)

 

Som svar på frågan så spelar det inte mig någon roll om vi kör själva eller med andra blipp-spelare. Men det är ju roligt med fler människor! :)

Jag är helt enig med dig där Carlsson. Även jag föredrar budgetkonvent!

 

Men för att svara på frågan. Vad gäller att splitta i ett ASL och ett övrigt.

Jag gillar när vi fyller upp Rimforsa med bara blippnördar och man kan gå mellan rummen i pauser och det spelas överallt.

Personligen tycker jag att det är en bättre lösning att dela rum så vi får in 20 pers till och behålla gemensamt FF och göra dom delade rummen billigare om nu det skulle gå. Maten och lokalerna och omgivningen i Rimforsa är ju grymt men man kraschar ju bara på rummet 5-6 timmar ändå.

Hur nära deltagartaket är vi egentligen?

Link to comment
Share on other sites

Hur nära deltagartaket är vi egentligen?

 

Vi har varit fullbokade nästan från starten, tror jag. Den här gången tog det väl bara några dagar efter "biljettsläpp" tills att rummen var slut.

 

Friendly Fire har inga planer på att återgå till sova-på-golvet-konvent. Den frågan är inte uppe. För att vara sov-i-säng-konvent så är Rimforsa billigt. Jämför spellokal, mat och logi med ASO t ex, som är dyrare.

Link to comment
Share on other sites

Vi har varit fullbokade nästan från starten, tror jag. Den här gången tog det väl bara några dagar efter "biljettsläpp" tills att rummen var slut.

 

Är alla rummen maxade då med antalet bäddar etc?

 

Friendly Fire har inga planer på att återgå till sova-på-golvet-konvent. Den frågan är inte uppe. För att vara sov-i-säng-konvent så är Rimforsa billigt. Jämför spellokal, mat och logi med ASO t ex, som är dyrare.

 

Är inte Rimforsa dyrare? Senaste ASO kostade 1845 DKK ( ≈ 2580 SEK). Har för mig att Rimforsa låg på 2.700,- förra året?

 

 

Vi får väl skaffa en husbil och trycka upp en ASL-logga på den. smile.png

 

 

 

Det hade varit najs att kunna kombinera med spel på torsdag kväll på något sätt för de pengarna. Då hade det känts bättre på nåt sätt. smile.png

Link to comment
Share on other sites

Vi har varit fullbokade nästan från starten, tror jag. Den här gången tog det väl bara några dagar efter "biljettsläpp" tills att rummen var slut.

 

Friendly Fire har inga planer på att återgå till sova-på-golvet-konvent. Den frågan är inte uppe. För att vara sov-i-säng-konvent så är Rimforsa billigt. Jämför spellokal, mat och logi med ASO t ex, som är dyrare.

Hade inte svenska kronan varit en bananvaluta hade aso o ff varit lika.

 

Hur många får vi in om vi maxar dubbelrummen?

Link to comment
Share on other sites

Köpenhamn kostar för mig ca 3400 (+1200 för resa tåg&taxi =4600 kr).

Rimforsa kostar 2900 (+ca 200 för resa med bil = 3100 kr).

 

Ca 1500 kr i skillnad 30% billgare samt du får spela med Backgammon regler för tärningar samt många andra fördelar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

1) At splitta är helt fint med mig, jag fokuserar på ASL.

2) Det är bra att sova-på-golvet-konvent inte står till diskussion. Jag sover inte på golvet eller i fältsäng eller i dubbelrum, och det är alltid jobbigt att finna alternativa hotel.

3) En officielt sanktionerad förlängning så att man kunde få in lite friendly games 1-2 dagar innan turneringen, så som de senaste ASO, ville vara toppen. TD måste inte nödvändigtvis vara där under denna tiden, även om han är välkommen.

 

The Magnus

Edited by carlcarlsen
Link to comment
Share on other sites

Sent ska syndaren vakna, men nu är jag med på tåget. Tror jag. Allt tack vare calvadosdrickande gentlemannagöteborgaren Bergwall, som vänligt nog upplåtit ståplats i duschen i sitt rum.

 

1) FrF kommer för mig alltid att vara förknippat med mer än ASL. Jag gillar givetvis att spela ASL och träffa er allihop, men att träffa de andra galningarna också blir liksom en liten extra krydda. Dessutom är det roligt att se en del andra spel igång. Jag föredrar ett gemensamt FrF.

2) Sova-på-golvet var ok fram till min 60-årsdag ungefär. Nu föredrar jag säng, helpension, spritvagn och strandbastu.

3) Förlängning med friendly gaming kvittar för min del. För den som har långt att resa blir det säkert en annan sak, men jag föredrar ett smash-and-grab-tournament: snabbt in och snabbt ut.

 

Matts

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sent ska syndaren vakna, men nu är jag med på tåget. Tror jag. Allt tack vare calvadosdrickande gentlemannagöteborgaren Bergwall, som vänligt nog upplåtit ståplats i duschen i sitt rum.

 

1) FrF kommer för mig alltid att vara förknippat med mer än ASL. Jag gillar givetvis att spela ASL och träffa er allihop, men att träffa de andra galningarna också blir liksom en liten extra krydda. Dessutom är det roligt att se en del andra spel igång. Jag föredrar ett gemensamt FrF.

2) Sova-på-golvet var ok fram till min 60-årsdag ungefär. Nu föredrar jag säng, helpension, spritvagn och strandbastu.

3) Förlängning med friendly gaming kvittar för min del. För den som har långt att resa blir det säkert en annan sak, men jag föredrar ett smash-and-grab-tournament: snabbt in och snabbt ut.

 

Matts

en till i ASL turneringen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...