Jump to content

Nattregler??


Henrik_Sannesson

Recommended Posts

Det är svårt att ge några direkta strategiska tips för nattregler. Man måste spela några gånger för att greppa konceptet.

Men det är inte speciellt svårt när man väl fått in det! Det viktigaste är hur långt man ser (NVR) och att man dessutom kan se allt som är upplyst (mha Starshells t ex) och framförallt hur man lägger ljus.

Link to comment
Share on other sites

Det där var ju kul!

 

Cloaking är jätteroligt, speciellt som Finne med ambush och allt vad det innebär. Spelet e inte över än; jag måste ta 13 VP till sista rundan och inte förlora några hus. Men det ser... ja kolla själva. Om den där feta Melee:n i mitten går som den ska så bler det nog bra.

 

Nattregler är vad vi här i Berlin skulle kalla "extra Wurst".

 

Tack för tipsen!

 

/Henrik

 

post-117-1133397647_thumb.jpg

 

(blå/bruna "?" e VL, gula å blå är cloakingcounters)

Link to comment
Share on other sites

Tack Ole, inte för sent med råd, eftersom vi 1. inte är klara, och 2. antagligen kommer köra mer natt!

 

Min motspelare hade nån divider, osäker vilken, men det var en halv sida ungefär, där mycket verkade finnas sammanfattat. Jag frågade inte var det kom ifrån, men jag tror inte det var från ASLRBv2 eftersom han inte kört nåt på flera år och inte har den nya regelboken.

Link to comment
Share on other sites

Min motspelare hade nån divider, osäker vilken, men det var en halv sida ungefär, där mycket verkade finnas sammanfattat. Jag frågade inte var det kom ifrån, men jag tror inte det var från ASLRBv2 eftersom han inte kört nåt på flera år och inte har den nya regelboken.

Hvis det ikke var ASLRBv2 (det er 5 år siden den kom), så kan det ha vært Backblast #1, magasinet hvor "Bring on the Night" originalt ble trykt. BB1 hadde første versjon av alle tabellene som nå er på kap. E-divideren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...