Jump to content

High Ground 2 - Från Bounding Fire


ragngand

Recommended Posts

Nu finns High Ground 2 för preorder från Bounding Fire, den innehhåller 4 ASLSK kartor (varav 2 är samma som i första High Ground, med ett stort berg som täcker två kartor), en overlay, och 16 scenarion (varav 7 har uppdaterats från de 8 som ingick i produkten tidigare, medan 9 är helt nya).

 

Produkten ska vara klar till ASLOK och kan köpas till preorder pris 55 USD (inklusive frakt), senare 65 USD, men just nu verkar något varaknas då hemsidan debiterar 65 USD på preorder med internationell frakt, jag hoppas och tror att det kommer att rättas till inom kort.

 

Se länk:

http://boundingfire.com/buy/

Link to comment
Share on other sites

Nu finns High Ground 2 för preorder från Bounding Fire, den innehhåller 4 ASLSK kartor (varav 2 är samma som i första High Ground, med ett stort berg som täcker två kartor), en overlay, och 16 scenarion (varav 7 har uppdaterats från de 8 som ingick i produkten tidigare, medan 9 är helt nya).

 

Produkten ska vara klar till ASLOK och kan köpas till preorder pris 55 USD (inklusive frakt), senare 65 USD, men just nu verkar något varaknas då hemsidan debiterar 65 USD på preorder med internationell frakt, jag hoppas och tror att det kommer att rättas till inom kort.

 

Se länk:

http://boundingfire.com/buy/

Nu är det fixat på deras hemsida så att priset är 55 USD för oss utlänningar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Nu finns High Ground 2 för preorder från Bounding Fire, den innehhåller 4 ASLSK kartor (varav 2 är samma som i första High Ground, med ett stort berg som täcker två kartor), en overlay, och 16 scenarion (varav 7 har uppdaterats från de 8 som ingick i produkten tidigare, medan 9 är helt nya).

 

Produkten ska vara klar till ASLOK och kan köpas till preorder pris 55 USD (inklusive frakt), senare 65 USD, men just nu verkar något varaknas då hemsidan debiterar 65 USD på preorder med internationell frakt, jag hoppas och tror att det kommer att rättas till inom kort.

 

Se länk:

http://boundingfire.com/buy/

 

High Ground 2 verkar dyka upp av och till i olika sammanhang med kartor och en del scenarios. Är dessa bra/ kul ?

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Hej Göran,

Tack för i helgen!

Jodå, "High Ground II" är en trivsam modul. Nytt från version I är ytterligare två bergsbräden och ett stort overlay med ett slott uppe på en bergstopp samt ytterligare några scenarion. Liksom åtskilliga scenarion från Bounding Fire är flera av dem ganska stora. Huruvida de är balanserade eller ej är jag inte rätt man att avgöra, men det är flera tunga namn inblandade i produktionen, något som borde borga för att de är spelbara. Själv är jag mycket förtust i kartorna. Kan rekommenderas.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Ang. High Ground II

 

Något som jag inte alls såg bra ut var scenariona. Många är designade med filosofin att crews ska använda MMG:s och HMG:s. Det gör att en sida kan ha uppåt åtta 1-2-7:or. En rutinerad spelare, som jag ;) inser att det finns betydligt bättre användning för crews än att ha dom att sköta SW:s. Istället springer man omkring med dessa självrallande scouter och förstör motspelarens routmöjligheter och dylikt.

 

Mitt råd. Köp den bara om du vill ha kartorna.

Link to comment
Share on other sites

Ang. High Ground II

 

Något som jag inte alls såg bra ut var scenariona. Många är designade med filosofin att crews ska använda MMG:s och HMG:s. Det gör att en sida kan ha uppåt åtta 1-2-7:or. En rutinerad spelare, som jag ;) inser att det finns betydligt bättre användning för crews än att ha dom att sköta SW:s. Istället springer man omkring med dessa självrallande scouter och förstör motspelarens routmöjligheter och dylikt.

 

Mitt råd. Köp den bara om du vill ha kartorna.

 

Är scenariorna hundar om en rutinerad spelare använder alla möjligheter han/hon kan finna på?

Till exempel självrallande scouter?

Link to comment
Share on other sites

Alla scenarier dräller dock inte av crews överallt, även om ett gäng har extra. Här är uppdelningen:

 

HG-1: Inga crews utöver de som har Guns

HG-3: Inga extra crews

HG-4: Inga extra crews

HG-7: Inga extra crews

HG-9: Inga extra crews (för japaner behöver crews för HMG och MMG väl?)

HG-10: Inga extra crews

HG-11: Inga extra crews

HG-15: Inga extra crews

 

HG-2: 11 extra crews på ena sidan och 4 extra på andra sidan

HG-5: 4 extra på ena sidan och 2 extra på andra

HG-6: 0 extra på ena sidan och 2 extra på andra

HG-8: 0 extra på ena sidan och 2 extra på andra

HG-12: 1 extra crew på ena sidan och 0 på andra (om jag förstått japanreglerna)

HG-13: 0 extra på ena sidan och 1 extra på andra

HG-14: 1 extra på ena sidan och 1 extra på andra

HG-16: 4 extra på ena sidan och 4 extra på andra

Edited by Seldrim
Link to comment
Share on other sites

Men ärligt talat, grabbar. Samma problem har vi ju i alla kampanjer, även dem från MMP. I VotG kryllar det efter en stund av extra crews; från HW-platoons, från fordon som slagits ut och från guns som X-at ut. Tyskarna använde flera gånger crew-scouts mot mig, och jag hade extra crews i närheten av mina viktigare kanoner om en sniper eller death-star skulle dumma sig.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Men ärligt talat, grabbar. Samma problem har vi ju i alla kampanjer, även dem från MMP. I VotG kryllar det efter en stund av extra crews; från HW-platoons, från fordon som slagits ut och från guns som X-at ut. Tyskarna använde flera gånger crew-scouts mot mig, och jag hade extra crews i närheten av mina viktigare kanoner om en sniper eller death-star skulle dumma sig.

 

Janusz

 

Det är inte riktigt samma sak. I kampanjer blir extra crews en tråkig bieffekt, efter ett par dygns spelande. Här får man extra crewsen på en gång.

 

Dessutom tror jag inte dom är speltestade som om dom vore scouter. Jag tror dom är balanserade av spelare som använder crewsen att bemanna MGs.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...