Jump to content

Kickoff 2015


carlsson

Recommended Posts

ha ha ha .... tack för inbjudan men nästa år blir vårvinterns stora händelse att jag o en spelkollega sedan 30 år tillbaka åker till asl-turneringen i köpenhamn.... ÄNTLIGEN

Då får jag avstå Borås , men jag tackar ödmjukast för ett trevligt välkomnande o ett intressant spelande vid förra årets kickoff.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Traditionsenligt inleder vi det nya året med en ASL-Kickoff.

 

 

Helgen 30:e Januari till 1:a Februari träffas vi och spelar ASL tills vi tröttnar. På lördagen serveras det som brukligt ärtsoppa och punsch.

 

 

För mer info och anmälan, se här: http://www.aslsweden.com/asl-kickoff.html

 

 

Varmt välkomna! :)

Andreas,

 

hur många har anmäld sig hittills & vem? I fall man vill sätta upp nån match på förhand.

 

MvH//Tysken

Edited by Tysken
Link to comment
Share on other sites

Andreas,

 

hur många har anmäld sig hittills & vem? I fall man vill sätta upp nån match på förhand.

 

MvH//Tysken

 

Än så länge är vi typ tre anmälda. Jag tror de flesta anmäler sig efter helgerna. Ska skicka ut ett litet mail också.

 

Lägger upp en lista på hemsidan sen.

Link to comment
Share on other sites

God Fortsättning

 

Jag planerar att deltaga och kan vara med på allt. Något rostig, men inte fullt så farligt som jag först trodde. Spelar hellre flera scenarion än ett stort, men det viktigaste är att få spela så mycket som möjligt. :)

 

Med vänlig hälsning Tom

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte anmäla dig på hemsidan!

 

Hej,

 

har anmäld mig för Lördag & Söndag (kommer dock inte sova över från Lördag till Söndag) - jag se fram emot några reella matcher - jag har ruvat på en spellista - men jag är också öppet för andra förslag - om intresserade att spela mot mig - hör av er - nedan några förslag på scenario jag kan tänker mig:

 

1. Stalingrad (en gammal favorit) - trodde att jag har spelat genom det mesta med Robert & Mattias - men det saknas en hel del:

VotG#10 The darkest day

VotG#11 A Dangerous Possibility

VotG#12 Siberian Shockwave

 

2. FrF

FrF#4 Barbarossa D-Day

FrF#19 About his Shadowy Sides

FrF#58 Order 831

 

3. Mixed

Stavka Archives#5 Cherkassy Pocket

ASL AP#46 Red Comrades

.....

 

Jag inser att det är mest (enbart) östfronten som jag har föreslagit, men jag är även upp för annat. Jag spela för skojs skull & upplevelsen wink.png - jag se framemot era svar eller motförslag och att träffa er i Borås!

 

MvH/Tysken

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hinz, jag köra gärna VotG-scenarion mot dig. Om ingen annan nappar så boka in mig! :)

 

I övrigt ser anmälda-listan ut så här idag:

Mattias Bergwall

Tomas Vestelind

Tomas Davidsson

Anderson Olsson

Tom Påhlsson

Andreas Hinz

Lars-Robert Gregorson

Andreas Carlsson

 

Det gick ut ett påminnelsemail idag också som ni säkert sett.

 

Ser fram emot att träffa er om några veckor!

 

/Hälsningar från ett 30-gradigt Thailand :)

Link to comment
Share on other sites

Hinz, jag köra gärna VotG-scenarion mot dig. Om ingen annan nappar så boka in mig! :)

 

.........

 

Ser fram emot att träffa er om några veckor!

 

/Hälsningar från ett 30-gradigt Thailand :)

Då kör vi på det - du är bokade - jag har även en lös överenskommelse med Klas om han kommer (det är dock inte bestämd än) - jag se framemot att träffa er alla och lira ASL.

 

Thailand känns som väldig exotisk för att ladda upp inför ASL kickoff.

 

//Tysken

Edited by Tysken
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om det är några som vill testa något annorlunda så kan jag tänka mig att spela trespelar scenariot "FB 14 At the narrow passage". Har spelat det tidigare och det var mycket underhållande. Har en bra kopia på board delen som är i spel.

Link to comment
Share on other sites

Några nya anmälda inför helgen:

Mattias Bergwall

Tomas Vestelind

Tomas Davidsson

Anderson Olsson

Tom Påhlsson

Andreas Hinz

Lars-Robert Gregorson

Andreas Carlsson

Mikael Strand (eventuellt med Christoffer Strand)

Andreas Larsson

Totalt ser vi alltså ut att bli 10 stycken. Blir en trevlig sammanställning! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu fick jag tillslut in min anmälan med. Kommer lördag FM (stannar till söndag) och kör gärna lite av vad som helst med de av er som tål en gnutta ringrost.

Är riktigt glad över att komma loss för detta då det såg mörkt ut in i det sista!

Link to comment
Share on other sites

Det ser jättekul ut och jag ser fram emot att träffa alla.

 

För info. Jag kommer inte att kunna delta på fredagen. Jag anländer till hotellet först vid 20-tiden och tittar sedan ner till er och säger hej. Om någon företagsam försöker planera någonting större så räkna med att jag kan vara med från lördag morgon.

 

/Tom

Link to comment
Share on other sites

Tjena gubbar!

 

Då har vi fått bekräftat att Christoffer Strand också kommer. Därmed blir vi 12 personer + ev oanmälda som kommer ner. Ska bli riktigt kul!

 

Vi är på plats från kl 13 på fredagen.

 

Hinz; Jag spelar gärna något stort så VotG#12 är intressant. Men den kanske är *för* stor?

Hur som helst så tänker jag att jag plockar fram allt till lördagen så sparar vi mycket tid där, oavsett scenarioval.

Link to comment
Share on other sites

Tjena gubbar!

 

Då har vi fått bekräftat att Christoffer Strand också kommer. Därmed blir vi 12 personer + ev oanmälda som kommer ner. Ska bli riktigt kul!

 

Vi är på plats från kl 13 på fredagen.

 

Hinz; Jag spelar gärna något stort så VotG#12 är intressant. Men den kanske är *för* stor?

Hur som helst så tänker jag att jag plockar fram allt till lördagen så sparar vi mycket tid där, oavsett scenarioval.

Andreas,

 

VoTG#12 blir fint - vi kör på det - rätt tillfälle att köra lite större - jag se mycket fram emot att träffa er alla. Jag är på plats lördagmorgon, tidig upp - när är du på plats?

 

//Andreas

Link to comment
Share on other sites

Andreas,

 

VoTG#12 blir fint - vi kör på det - rätt tillfälle att köra lite större - jag se mycket fram emot att träffa er alla. Jag är på plats lördagmorgon, tidig upp - när är du på plats?

 

//Andreas

 

 

Jag sover i lokalen, så jag är där från kl 0001. wink.png

 

Försöker ställa iordning allting till kl 09, blir det bra?

 

Ska bli kul att träffas igen!

Link to comment
Share on other sites

Tack allihopa för en mycket trevlig helg!

 

Själv fick jag spelat 4 scenarion:

 

Hammer and Nail (VotG08)

Fredag förmiddag, Lars-Robert Gregorson.

Litet nattscenario på VotG-kartan. Visade sig vara rena katastrofen! Hur detta ens har passerat provspelningen utan att balanseras mer är ett under.

Lars-Robert gav upp runda 2, fanns ingen mening att spela längre.

Tips: Om du ändå vill spela detta, låt ryssen starta minst 3, eller kanske 4, hexes från tysken (original är 2 hexes, tysken blir överkörd). Då kanske tysken har en chans.

 

Dogs of War (TOT045)

Fredag kväll, Lars-Robert Gregorson och Tom Påhlson.

Klassiskt trespelarscenario som alltid är hysteriskt kul! Denna gången lyckades jag snitta mina slag på ca 3,5 så det blev inte lika roligt för mina medspelare...

Efter att partisanen (LG) raderas ut från kartan mot slutet av runda 2 så gav ryska frihetsstyrkorna (TP) upp.

 

Siberian Shockwave (VotG012)

Lördag morgon till kväll, Andreas Hinz

Ett mycket roligt scenario som rekommenderas starkt! Det är dock ganska stort, så avsätt minst en heldag.

Ryssen (AH) hade en bra start med två lyckade Human Waves, men i takt med att tyskarna bet sig fast allt hårdare och deras förstärkningar kom in, såg det allt mörkare ut för ryssen och under runda 4 stod det klart att tyskarna tog hem segern.

Tyvärr avvek Hinz framåt natten och Lars-Robert övertog den ryska sidan. Men det gick inte bättre.

Men som sagt, mycket roligt med många möjligheter för båda sidor!

 

Rockets Red Glare (G06)

Lördag natt, Lars-Robert Gregorson

Jag och Lars-Robert beslöt oss sen för att spela ett snabbt scenario under lördag natt. Detta visade sig vara ett stort misstag då vi inte blev klara förrän kl 6 på morgonen...

Vi valde denna klassiker som jag kan rekommendera alla spelare! Hur som helst så vann jag som anfallande jänkare på sista rundan. Klassisk "springa genom massa residual firepower med -2 DRM för att ha en chans" som lyckades när den försvarande tysken slog 9 på sitt FPF...

Roligt, men man var hyfsat trött och simmig under söndagen...!

 

 

I övrigt åt vi ärtsoppa som brukligt och hade mycket trevligt. Tack än en gång till alla närvarande!

Link to comment
Share on other sites

Låter som om NKVD kom och hämtade honom. laugh.png

 

Fram för allt eftersom tyska snipern nailade min 10-0, som tills dess hade ryckt upp alla trupper utan ett enda nackskott - trupperna som var med honom var så förbannade över att tyskarna hade tagit deras Commissar så att en grupp spontan gick berserk ..... blink.png

 

Hur som helst - tack så mycket för en rolig speldag - spela nog VotG #12 igen - men med mera tid - det behövs.

 

//Tysken

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...