Jump to content

Friendly Fire 2005


Mattias Rönnblom

Recommended Posts

Datumet för Friendly Fire är, som vi sagt tidigare, 26-28 Augusti och vi är som vanligt i Linköping. Plats och vägbeskrivning kommer senare.

 

ASL-turneringen kommer att vara fem rundor, med en på fredagen, tre på lördagen och en på söndagen. Precis som vanligt så kommer det att finnas tre scenarion att välja på i varje runda. Nytt för i år är att ett av de tre kommer att vara ett egendesignat Friendly Fire-scenario. Dessa fem scenarion, tillsammans med minst tre till, kommer att släppas som en scenariosamling: "Friendly Fire Pack 2005". Dessa är i speltest nu, och vissa av er har redan sett eller t o m spelat några av dem.

 

Scenariolista för turneringen kommer att publiceras i samband med Stockholms-turneringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

En tredjedel av scenariona på Friendly Fires ASL-turneringen kommer som bekant från Friendly Fire 2005 Pack:en. De är de som har id FrFX på informationssidan.

 

För de som är föranmälda så kommer det att finnas möjlighet att få en "skarp" version av detta scenariopack hemskickad till sig innan turneringen, om man vill kika på scenariona i förväg. I annat fall får man sitt ex när man anländer.

 

De som vill ha ett ex skickat till sig: kontakta mig på <hofors@lysator.liu.se>.

Link to comment
Share on other sites

Kan du fixa det?

 

En Raacolåda med 8 smålådor A75 och 8 smålådor A78, till Linköping och Friendly Fire?

 

Är det inte någon annan Boråsare som ska dit? Brain?

 

:)

 

Jag kommer antagligen att åka förbi Borås på fredag eftermiddag. Så om det passar Andreas kan jag plocka upp den. Jag behöver nog ett par insatslådor själv också.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi blir nog ungefär lika många (få?) som vanligt. Jag hade hoppats och trott att vi skulle bli runt sexton i år, men just nu är vi bara tio föranmälda till ASL-turneringen, plus en eller ett par som inte har bestämt sig vad de ska spela ännu. Totalt sett har vi ca 30 föranmälda, tror jag.

 

Utmärkt uppslutning från Stockholm i år, dock! :-) Det är kul.

Link to comment
Share on other sites

Nu är vi 11! :)

 

4 omgångar i turneringen alltså?

 

Vi kör så det ryker med ögonbindel på tills turneringens alla fem omgångar är genomspelade. ;) Om det då råkar vara två vinnare eller kanske inte någon :o , då tar vi det problemet då.

 

Kul ska det bli hursomhelst! :D

 

Är det förresten ingen som kommer från Borås? :)

Link to comment
Share on other sites

Nu är Friendly Fire 2005 slut.

 

Allt som allt spelade 16 stycken ASL, vilket naturligtvis var jättekul! Kul också att det var så många nya ASL människor som dök upp.

 

Många uttryckte åsikten att Italienarnas ELR skulle vara 2. (Eller hur var det nu egentligen? :D )

 

Ärofull vinnare: Melvin Falk.

 

Första priset (ett Friendly Fire 2005 action pack) tilldelades samtliga deltagare.

 

Tack alla ni som var med!

 

Mer statistik kommer!

Edited by Martin Svärd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...