Jump to content

Nu börjar vi närma oss...!


carlsson

Recommended Posts

För det första vill jag tacka för alla lovord och god respons som ASL Sweden och Trojan Games har fått - det verkar ha varit ett efterlängtat medium i ASL-världen! Jag bugar.

 

För det andra vill jag göra avstamp med den första vettiga versionen av sajten. Vi har lång väg kvar att gå, men nu börjar det i alla fall bli representativt. Tyvärr är jag ingen webdesigner av klass (detta är den tredje websidan som jag överhuvudtaget har gjort) men jag tycker det är bättre med en halvokej sajt än ingen sajt alls!

 

Som vanligt; Har ni några idéer eller åsikter - hör av er! Tillsammans ska vi göra ASL Sweden till vår favoritplats på nätet!

 

^_^

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på att forum kan täcka upp så mycket som fanns på "vanliga" hemsidor undrar bara vad som kan tänkas tillkomma på grundsidan.

 

Med den nya presentationen och bilden på förstasidan tycker jag det blev precis lagom.

 

Något som vore kul men absolut inte nödvändigt är lite ASL:iga färdiga Avatarer i forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Vad coolt! Där ser man vad folk gör när vädret sviker...!

:)

 

Vilken fantastisk tillväxt forumet har haft, det känns som att ASL verkligen är på gång i Sverige, och det har vi inte minst detta forum att tacka för.

 

Hoppas bara att MMP orkar leverera åtminstone hälften av vad de utlovat detta år, så att vi får ut BV och AOO åtminstone. VOTG och J#7 finns nog bara i låtsaslandet under detta år.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också det är helt suveränt att ASL-hobbyn verkligen lever.

 

Men det är på konventen som ASL på allvar blommar ut. Det är där man verkligen får ta del av alla aspekter av spelet. Påhittigheter som nya sorteringsmöjligheter, flashiga tärningstorn, muggar med tryck på fram och baksidan som man visar sin motståndare beroende på om det går bra eller dåligt, deluxbräden gjorda i miniatyrmodell, senaste mode i brickmålning osv. Dessutom, och kanske det bästa av allt, är att man i slutna kretsar i princip alltid lär sig ASL lite fel. För en som inte varit på konvent blir lärdomen då enorm.

 

Om inte min mattematik är för usel så är det bara en handfull människor som är med i forumet som också väljer att åka på konvent. Min rekommendation till er som inte varit på ett - ÅK!

 

:)

 

Och om AOO och BV skulle komma ut i år... (och hur många år har man inte hoppats på det?)

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Om inte min mattematik är för usel så är det bara en handfull människor som är med i forumet som också väljer att åka på konvent. Min rekommendation till er som inte varit på ett - ÅK!

 

Jag skulle väldigt gärna åka på konvent, tyvärr anordnas dessa där spelarskaran är störst och vi verkar vara få ASL spelare i Norrland. Då det är ca 100 mil till Linköping från Umeå, så kan man inte åka dit i en handvändning.

 

Kanske kan det ökade antalet medlemmar på forumet bidra till att det så småningom uppstår små enklaver av ASL spelare även i Norrland. Det är iallafall tack vare detta forum som jag funnit mig en motspelare här i Umeå, vilket jag är mycket glad för.

Link to comment
Share on other sites

ASL Sweden är guld!!! Jag är ganska nystartad inom hobbyn och känner mig ibland lite ensam...(folk vet ej vad de går miste om). Då är det perfekt och kolla forumet och se att ASL i Sverige lever.

 

Klockrent med, om man undrar något eller saknar något. Min andra vecka som medlem på forumet undrade jag om någon hade ett extra kapitel E. Innan jag visste ordet av det så hade jag det i min brevlåda. (Tack än en gång till Melvin Falk i Södertörn, nu kan jag äntligen luftlandssätta mina 7-4-7:or.)

 

Jag är här varje dag och tittar till er....

 

Mvh

Tom

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar och Robert

 

Vad sägs om att jag åker förbi under hösten så tar vi ett parti, du får lov att stå för en soffa för en natts övernattning men det grejar du väl ?

Då har du sedan ingen undanflykt längre.

 

Peter

 

Hej Peter!

 

Om du verkligen menar det, så finns det naturligtvis en sovplats för dig här. Det skulle vara häftigt att få spela med någon så erfaren som du.

Link to comment
Share on other sites

Det är bara 85 mil mellan Linköping och Umeå. Betydligt kortare än de 135 mil mellan Arnhem och Linköping som flera här kört för att få spela lite ASL. :-)

 

Hej Mattias!

 

Ja du har rätt i att avståndet är närmare, men med all respekt så är det lite häftigare att åka till Arnhem att spela än till Linköping. I min mening krymper avståndet då man får dansa med de stora elefanterna och dessutom kan inhämta lite WWII kultur på resan.

 

En vacker dag hoppas jag dock kunna göra en resa söderut för ASL spel, vi får se...

Link to comment
Share on other sites

I min mening krymper avståndet då man får dansa med de stora elefanterna och dessutom kan inhämta lite WWII kultur på resan.

Javisst. Arnhem-turneringen är väldigt, väldigt kul.

 

Angående stora elefanter; tre av de fyra bästa från Arnhem 2004 kommer till Linköping. När det gäller WW2-sevärdheter har vi dock inte så mycket att erbjuda. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...