Jump to content

FrF 89 Red Tears Shed on Gray


carlsson

Recommended Posts

Nu har jag spelat detta scenariot några gånger, samtliga gånger med samma utfall – Dvs en klar seger för rumänen.

 

Ryssen blir totalt uppäten av rumänen, oavsett hur han gör.

Bifogar en bild på en typisk rysk setup. Det enda uppenbara felet här skulle väl vara att ART-pjäsen kanske borde befinna sig längre fram.

 

 

Vad säger ni?

 

Melvin, har du några planer på ändringar inför SAT?

 

 

post-1-0-91791800-1521104858_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag har förlorat den som rumän ser jag den inte alls som självklar. Kanske var lite överdrivet aggressiv (som vanligt) men hade en tight match.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scenariot är ej med i scenario listan , nya scenariot Amerikanskaya Suka har puttat bort det.

 

Kommentar om ryska set up på bild , de ryssar på ryska vänsterflanken står allt för långt fram , flytta dem båkåt in i fabrikerna. ART Gun står allt för långt bak, ska användas mot infanteri, värdelös mot vagnar om den nu inte får ett flank skott men det lär inte inträffa allt för ofta där bak.

Edited by CTABKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Blev det stor skillnad när ryssen fick in sina förstärkningar?

Förstärkningarna kom in och gjorde motanfall i rätt tid dvs när jag var uppbunden i närstrid så de kunde ta tillbaka vissa hus relativt lätt

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spelade, och fick stryk som ryss i Köpenhamn. Gav upp efter Rum T4. Vet alltså inte vilka effekter mina förstärkningar skulle ha haft. Hade i detta läge endast kontroll över fabrik 1L6 med Rumänska enheter point blank. Övriga överlevande enheter var i Melee. Gjorde dock ett misstag i att lämna vänstra flanken obevakad (1E7) vilket ledde till en ödesdiger omfamning.

Hade som plan att hålla Fabrikerna 1L6 och 1H7 tills förstärkningens antågande. Malf:ade båda kanonerna. Rubble placerade som Rout-skydd.

 

 

post-103-0-84980800-1521204815_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag förlorade mot Georges T på friendly fire turneringen. George menade att Ryssen hade fördel i scenariot.

 

Goerge hade satt upp ett Alamo nära kartkanten och en Kommissarie som höll trupperna uppe medan han reterirade till slutställningen (Alamo). När sedan försträkningarna kom in så tog han tillbaka byggnad och vann.

 

/S

Link to comment
Share on other sites

Tack för all input. Nu är ni flera som har sagt att ryssarnas förstärkning har chans att ta tillbaka byggnader. De partier jag har sett så har rumänen förskansat sig så att det har varit oerhört svårt för ryssen att ta tillbaka tillräckligt mycket.

Nåväl, jag ska spela klart ett parti mot Lars-Robert nästa vecka så får vi se om jag har tänkt fel. :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...