Jump to content

RB Reinforcement Group Purchase generator


Olsson

Recommended Posts

Kul att så relativt många finner tid till att spela RB-kampanjer. Senaste kampanjdatumet jag spelade var nog i början på 90-talet. Sedan dess har jag till och från funderat och exprimenterat på en Excel-fil för att åtminstone reducera tidsåtgången i Refit Phase. Köpandet har ju sin tjusning men det innefattar ju mest valet av enhet och inte alla de efterföljande tärningsslagen.

Så eftersom jag sett att intresse finns för spel av RB-kampanjer har jag nu dammat av och lagt en sista touch på min fil, vilken jag presenterar här. Den är författad på engelska för att ev. nå en bredare publik.

Detta är ver. 1.0 så kom med synpunkter, och är ni Excel-kunniga, granska formler för ev. felaktigheter.

Slumptal måste vara aktiverat i Excel. Görs genom menyn Verktyg>Tillägg bocka för Analysis Toolpak och Analysis Toolpak - VBA (vet inte om båda behövs). Installationsskiva krävs.

Formen på filen är "relativt" enkel och därför lätt att anpassa för övriga HASL-kampanjer för den som så önskar/orkar.

 

/Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Uppdaterad version av RB Reinforcement Group Purchase generator.

Lagt till Armor leaders vilka saknades. Zip-filen innehåller två versioner, Excel före och efter 2007.

 

http://goto.glocalnet.net/squadleader/RGP/RB_Reinforcement_Group_Purchase.zip

 

Lägger även ut exempelfilmen, Hur man gör sina inköp på 90 sekunder.

 

http://goto.glocalnet.net/squadleader/RGP/RB Reinforcement Group Purchase generator example of use.wmv

 

 

Webmaster, vänligen ta bort tidigare inlagd fil.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Kan du konvertera filmen till annat format tror du? Är sugen på att kolla på detta.

 

Det är inget udda format. Har du bara Windows media player så funkar det. Men har du inte det så fixar jag naturligtvis en konvertering åt dig.

 

/Lars

Link to comment
Share on other sites

Jag har VLC som läser WMV-filer. Iallafall alla hittills...

Kör med Mac och det är säkert nåt MS-aktigt som ligger i denna filen som gör att det inte funkar. Har aldrig stött på problemet "MSS2" tidigare.

 

Jo, jag skulle kunna öppna XP och kolla på filen där. Men det är ju bättre om det blir rätt från början. ;)

 

VLC kan jag annars rekommendera vare sig man använder Windows eller Mac. Fantastiskt bra mediaspelare!

http://www.videolan.org/vlc/

Link to comment
Share on other sites

Men har du inte det så fixar jag naturligtvis en konvertering åt dig.

 

Hrmmm. kanske inte bara var att...

Har VLC själv och inser problematiken. Kanske finns det någon "hacker" på forumet som kan bistå med en konvertering som funkar i VLC.

Filmen är gjord m.h.a. Windows Media Encoder.

Link to comment
Share on other sites

Nix pix. Produkten känns väldigt enkelspårig vad gäller format. Har seriöst försökt byta format, men inte lyckats med den uppsättning programvaror jag förfågar över.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...