Jump to content

Köpa ASL i Stockholm?


spiggie

Recommended Posts

Hej forumet!

 

Jag fick Starter Kit 1 och DaE förra året och känner mig på gränsen till sålt på ASL. Men verkar som att det just nu är med lite dålig tajming så jag inte kan hitta SK2 & 3, regelboken eller Beyond Valor någonstans.

 

Skulle gärna göra ett impulsköp om jag kunde hitta grejerna i Stockholm, men både Dragon's Lair & Alphaspel verkar ha slut på allt som är bra för nybörjare. Eller bra förslag på internetbutik inom EU?

 

Finns det några andra butiker jag kan kolla, och ska jag gå direkt på ASL eller fortsätta med Starter Kits? Kan ingenting om tanks (det biten var knepig i DaE) men tycker jag har bra koll på infantry och till största delen även guns.

 

Stort tack på förhand!

 

/Erik

Link to comment
Share on other sites

Beyond Valor kommer ut en ny utgåva av snart, typ nyår men annars tror jag det finns en till salu på speljätten.se .

Annars går det ju också att köpa begagnat. Det dyker upp då då folk som vill sälja. Det finns en på krigsspel.se just nu.

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar & tips. Tyvärr visar både WorldOfBoardgames & SpelJätten regelboken som ej i lager när man går in och kollar på dem och försöker köpa. Fortfarande osäker om rätta vägen är direkt till BV eller om jag ska hålla mig till Starter Kits tills vidare.

Edited by spiggie
Link to comment
Share on other sites

Har du fått upp intresset är mitt förslag att köra på "the real thing" direkt!

 

Av många olika anledningar, men främst för att du plötsligt har ett enormt större utbud (sen finns det vissa regler man lär sig "fel" i SK vilket är dumt).

 

Jag har en första version av regelboken som du kan få gratis om du löser frakt. Skillnaderna är små, det är vissa regler som är tydligare i v2, och typsnitt/layout är fräschare i v2.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju minst sagt hyggligt Carlsson! Vad tror du frakten skulle gå på till Stockholm?

 

Om jag nu hår direkt till full ASL finns det någon anledning att ha kvar Decision at Elst (inte spelat). Har förstått att det kan lätt bli obalanserat att spela starter kit scenarios med fulla reglerna.

Link to comment
Share on other sites

Jag trodde dom skulle byta bilden på lådan också till något som ska tilltala en yngre kundkrets för att få in lite nytt blod i hobbyn.

 

 

http://i1112.photobucket.com/albums/k498/darkfader1/demotivational-posters-armed-teletubbies.jpg

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det var ju minst sagt hyggligt Carlsson! Vad tror du frakten skulle gå på till Stockholm?

 

Om jag nu hår direkt till full ASL finns det någon anledning att ha kvar Decision at Elst (inte spelat). Har förstått att det kan lätt bli obalanserat att spela starter kit scenarios med fulla reglerna.

 

 

Gissar på runt 150,- i frakt.

 

Känns väl inte helt omöjligt att Melvin Falk har en kopia också, han bor i Stockholm. Jag kollar med honom.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen Beyond Valour,eller regler till salu.

 

Kommer själv att köpa två av den New BV 3rd edition och det beror på att trycket på brickorna har varit av dålig kvalité jämfört med trycket av brickorna från 1st edition BV och andra tidiga ASL moduler. Sedan MMP bytte tryckeri igen för tredje gången så har jag märkt en klar förbättring att trots all brick-knuffande synes uniformen bli mindre sliten än förut.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Varför 2 exemplar, om man får fråga smile.png?

 

Låter ju som något värt att vänta på.

 

Mycket beroende på att BV boxen innehåller för få Rysk/Tyska små concealment counters samt allt för få brickor av många andra sorter, däremot får man ca 50+ brickor som är helt onödiga, att MMP ej har större insikt av asl systemet ä lite sorgligt :(

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...