Jump to content

ASL-dag i Borås 11/9


carlsson

Recommended Posts

ASL-dag i Borås, Armagedon lördagen 11:e September.

 

Andra lördagen i September är det dags för ASL-dag igen! Vi kör igång 1100 och det är drop-in under hela dagen! Kanske ett perfekt tillfälle att provspela ett Arnhemscenario eller två.

 

Alla är välkomna, nybörjare såväl som luttrade spelare! För vägbeskrivning och dylikt, maila eller lämna ett meddelande till mig.

 

Första gången är det gratis, i annat fall kostar ett medlemsskap i Armagedon 100,-/kalenderår.

 

 

Välkomna!

/andreas :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Var hittar man en praktisk karta, samt adress dit. Denna gång planerar jag att ta med några nybörjare från Gbg.

Andreas, ta med planolådor så du kan demontrera hur bra de är, samt kanske något att sälja, som bräden.

 

Det gäller andra också, ta med de extrabräden ni kanske vill bli av med.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Andreas, ta med planolådor så du kan demontrera hur bra de är <snip>

Är det okej om jag tar med Raaco istället för Plano...? ;)

 

 

Kul att du dyker upp Janusz! Sammanstråla med Tobias, han ville gärna samåka med någon.

 

Kommer lägga upp vägbeskrivning på nätet. Under rådande brist på tid så undrar jag om en vägbeskrivning per epost räcker?

Link to comment
Share on other sites

ASL-dag i Borås, Armagedon lördagen 11:e September.

 

Andra lördagen i September är det dags för ASL-dag igen! Vi kör igång 1100 och det är drop-in under hela dagen! Kanske ett perfekt tillfälle att provspela ett Arnhemscenario eller två.

 

Alla är välkomna, nybörjare såväl som luttrade spelare! För vägbeskrivning och dylikt, maila eller lämna ett meddelande till mig.

 

Första gången är det gratis, i annat fall kostar ett medlemsskap i Armagedon 100,-/kalenderår.

 

 

Välkomna!

/andreas :)

Attans... detta missade jag bara pga. en dum sittning.

 

*s* :)

Link to comment
Share on other sites

Vill bara tacka för en kul lördag. Sex partier spelades, fyra av dem till slut. Dessutom tittade lite folk in och hängde lite.

 

Några spelade starterkit (tror det var "War of the rats"), andra gav sig på "Defiance on hill 30", Brain fick träna inför Arnhem i "Combat for a tower". Jag körde "Guards attack", och visade att en 50L PaK visst kan ta ut Shermans i fronten.

 

Men det riktigt vansinniga var Stefan och Andreas som gav sig på "The Eternal city", även detta inför Arnhem. Bägge sidor har runt 15 squads och 15 fordon, 9 turns långt. Mina tyskar fyllde en A4 med HIP och boresighting, och då hade jag ändå glömt minorna. Sedan efter turn 1, var jag tvungen och dra. Så Andreas fick ta över en i stort sett gömd tysk uppställning. Spännande!

 

Tack alla som kom

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Kvargömd OBA-flowchart.

 

Kan du som var med i Borås i lördags kolla om du råkade få med dig Jens OBA-flowchart/nationality chart?

 

Tack på förhand

Janusz

Januzs, jag är skyldig en kille från våran spelträff pengar för en pizza.

Kan du ordna så att han skickar sitt kontonummer till mig?

 

mvh

Kent

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...