Jump to content

ASL Annuals


melin1971

Recommended Posts

Går det att premunera på dessa tidningar. Eftersom det finns massor med scenarion blir svåra att få tag i om man inte köper dem nu :D

Link to comment
Share on other sites

Frågade Carlsson om det var stor efterfrågan på gamla Annuals och Journals, men han sade att folk knappt frågar efter dem.Jag har just nämligen fått tag på en mint Journal 1, men har ingen aning om vad jag ska ta för den. Från Ebay kan man få tag på en delgammalt, som ibland går för ganska hyggliga priser. Däremot går ABtF för över 1000,- nu!!!

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Frågade Carlsson om det var stor efterfrågan på gamla Annuals och Journals, men han sade att folk knappt frågar efter dem.Jag har just nämligen fått tag på en mint Journal 1, men har ingen aning om vad jag ska ta för den. Från Ebay kan man få tag på en delgammalt, som ibland går för ganska hyggliga priser. Däremot går ABtF för över 1000,- nu!!!

 

Janusz

 

 

Finns det nya ASL tidningar..alltså som regelbundet ges ut? Så man får reda på nyheter inom ASL

Link to comment
Share on other sites

Finns det nya ASL tidningar..alltså som regelbundet ges ut? Så man får reda på nyheter inom ASL

 

Nja, alltså.

 

En gång i tiden fanns det två tidningar med nyheter om ASL. Avalon Hill gav ut General (var annan månad?) samt ASL Annual en gng om året. General var deras generella speltidning, medan Annual bara hade ASL.

 

När MMP tog över ASL bytte Annual namn till Journal, men fortsatte ges ut ungefär vart år. General har upphört.

 

Journal innehåller en del om nyheter kring ASL, men brukar vara grovt felaktigt. "På gång" är vilda gissningar och oftast fel. Reklam för kommande produkter kan missa datum med ett par år.

 

Är det nyheter om ASL du vill åt är nätet, och detta forum, de bästa sätten. Journal och Annual innehåller dock mycket mer än nyheter. Scenariona är oftast bra, men artiklarna och speltipsen är mycket givande för nybörjare. Genomgångar av nattregler paradrops och gliders är kanon, likaså PTO-introduktionen och de taktiska diskussionerna kring tanks, AT-kapacitet och Japaner.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Själv gillar jag View From the Trenches, som är ett fanzine som jag fattar det. Vet inte om de fortfarande görs dock. Stort plus är iallafall att de finns tillgängliga på nätet.

 

 

åh så var de där med adress när man säger något så viktigt! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...