Jump to content

Utformning innehåll och arbetssätt


Recommended Posts

Däremot finns det säkert massor av människor som skulle veta hur Maglica tänker när han gör en setup eftersom man inte vill göra samma misstag som honom. Varför placerar han sin HMG i dalsänkan i ena hörnet av brädet och inte i klockstapeln i det terrängdominerande kyrktornet?

Jag har redan en titel på artikel - Stupid moves: How to confuse your opponent with them. :P

Link to comment
Share on other sites

Chas Smith är vidtalad och han har ett scenario åt oss som gäst designer i det första numret.

Supert, detta kommer göra att vi blir "erkända" från start, kunde inte börjat bättre!

 

Apropå animation, här skulle man ju kunna kombinera med en set-up från Maglica, måste ju bli oslagbart. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag kom just på en sak till som jag gärna skulle se. Jag är för att göra ASL lite mer avspänt, och lite mindre torr & tråkig historielektion. Jag vet att vi efter något ASLSO har spelat någon "beer&pretzels"-variant på ASL där man sprider ut lite SW, varje spelare tar varsin SMC och sedan är det fullt krig.

 

Jag tycker att det skulle vara kul med en artikel med en nedtecknad variant av den här typen av "skoj-ASL". Likaså skulle jag tycka att det var kul med regler för den triple-blind-AFV-shootout som har körts några gånger på nätet (om nu någon vet vad jag pratar om). Jag kanske är relativt ensam om att tycka om liknande saker, men inte kan jag hålla tyst för det... :D

Link to comment
Share on other sites

Jag kom just på en sak till som jag gärna skulle se. Jag är för att göra ASL lite mer avspänt, och lite mindre torr & tråkig historielektion. Jag vet att vi efter något ASLSO har spelat någon "beer&pretzels"-variant på ASL där man sprider ut lite SW, varje spelare tar varsin SMC och sedan är det fullt krig.

 

Jag tycker att det skulle vara kul med en artikel med en nedtecknad variant av den här typen av "skoj-ASL". Likaså skulle jag tycka att det var kul med regler för den triple-blind-AFV-shootout som har körts några gånger på nätet (om nu någon vet vad jag pratar om). Jag kanske är relativt ensam om att tycka om liknande saker, men inte kan jag hålla tyst för det... :D

Själva är jag en tråkig jävel som inte tycker att det är sånt som borde ta plats, det finns ju redan ett antal sådana redan. Leta t ex i VFTT ...

Link to comment
Share on other sites

Coolt, fan vad bra detta kommer bli. Manlig har ju artiklar för att ensam fylla 12 nummer per år. :D Snart dags att byta namn till ASL Bibeln eller liknande!

Nja, jag kanske har idéer för så många artiklar, men jag har inte en chans att skriva om allt detta själv! :D

Link to comment
Share on other sites

Själva är jag en tråkig jävel som inte tycker att det är sånt som borde ta plats, det finns ju redan ett antal sådana redan. Leta t ex i VFTT ...

Det kan vara så att vissa idéer jag kommer på redan har behandlats på andra ställen - jag har hängt med ganska dåligt i vad som publicerats de senaste åren. Finns det något som har skrivits om tidigare så tycker jag också att man kan undvika det, men om det bara är den "tråkiga jäveln" i dig som talar så har jag bara en sak att säga:

 

Phhhhhhht! :P

Link to comment
Share on other sites

Patrik, jag tycker verkligen du ska leta i dina gamla gömmor för att hitta det där knep och knåp problemet, hur ryssen ska vinna om tysken slår 3,3 hela tiden. En sån artikel är kul för veteraner och extremt lärorik för nybörjare.

Funderar ni fortfarande på den???

 

Dessvärre har jag inte originalproblemet kvar; jag skrev det för nätpublikation och sparade inga kopior. Men, det går ju alltid att konstruera nya problem... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Q&A-spalt. Helt enkelt vanliga frågor om ASL-reglerna som man undrat över. Här vill jag ha ett utförligt svar och inte svar i Ja/Nej-form. Detta kan jag själv åta mig att påta med under förutsättning att de verkligt stora auktoriteterna (Mel/Ole/Patrik) kan tänka sig att svara ppå mina dumma frågor ibland när jag inte kan räkna ut svaret själv.

 

Om man för Q&A utgår från PerrySez, debatter på ASLML, War-forums osv så har man väl en bra bas med material. Kräver så klart redigering och sammanställning och det är ju inte alltid man får ett entydigt svar... Å andra sidan så får man ju den där internationella vinkeln så det inte bara blir en angelägenhet för oss.

 

Intervju med ASL-personlighet. Helt enkelt lite information om en person från ASL-Sverige. Känd eller okänd spelar ingen större roll, bara för att vi skall få ett grepp om vilka vi är och att vi inte är så farliga egentligen. Samhörighetsbefrämjande, tycker jag om.

 

Spelarprofiler kan ju vara en utmärkt plugg - om vi pratar kortfattade presentationer alltså. Tror att man mycket väl kan bredda fältet internationellt här också. Att Björn åkte från Belgien (var det väl) till Logcon utan att ha spelat FTF förut (IIRC) tyckte jag var rätt häftigt. Borde väl finnas en eller ett par sådan småsaker att lyfta fram när folk varit på turnering.

 

Sedan kan man ju ha lite större presentationer också - finns ju ingen konflikt där.

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Angående Utformning:

 

Jag tycker att vi gör två upplagor av tidningen. En nätupplaga, som läggs ut på nätet och en pappersupplaga som säljs till självkostnadspris (inga pålägg förutom materialkostnader) och bara på konvent i Norden, ej över nätet alltså. Pappersupplagan ska skilja sig från nätupplagan när det gäller framför allt scenariokorten, som ska vara så lika MMPs som möjligt (förutom själva MMP loggan). För det är ju papperskopior man vill ha, eller hur?

 

Jag vet att det är lite :ph34r: , men vafaan, vi jobbar gratis för en tidning vars huvudsyfte är att säga att vi tycker om ASL och önskar helst av allt att 10 000 fler nordbor skulle sysselsätta sig med vår hobby.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att vi gör två upplagor av tidningen. En nätupplaga, som läggs ut på nätet och en pappersupplaga som säljs till självkostnadspris (inga pålägg förutom materialkostnader) och bara på konvent i Norden, ej över nätet alltså.

Lycka till, tror inte riktigt på den idèen.

Verkar som vi har svårt att göra material till att bara publicera en PDF-fanzine!

Att dessutom ha 2 olika upplagor + tryck verkar orealistiskt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Även för mig känns det som att det är ett orealistiskt mål som Martin sätter upp. Jag vet att Martin gärna ser en tidning och denna så väl etablerad och seriös som möjligt. Jag vill återkoma till det problem som faktiskt finns just nu.

Matts och jag har utformat hur en pdf-tidning skulle kunna se ut, vi har lagt förslag här på forumet (se ovan) vad vi tänker oss att innehållet skall vara. Vi har också sagt att detta inte innebär att vi själva skall skapa det innehållet.

Det huvudsakliga är att hitintills har jag fått veta att EN person skulle kunna tänka sig att skriva något och fyra personer (en av dessa är en av de som skriver artikel och en annan är jag själv) som skulle kunna tänka sig att skapa scenarios.

Med ett så svalt intresse för att skapa en nät-tidning som skulle kunna hålla samman den nordiska ASL-hobbyn så ser jag just nu ingen större mening med att fortsätta ett sådant projekt. Finns det intresse för att skapa något annat ?

Scenario-pack från Norden ?

Action-pack ?

Kampanj-modul ?

Ingenting ?

Jag har inte svaren, det har ni. Låt höra !

Link to comment
Share on other sites

Verkar som vi har svårt att göra material till att bara publicera en PDF-fanzine!

 

Även för mig känns det som att det är ett orealistiskt mål som Martin sätter upp.

 

Har vi material att publicera en PDF-fanzine så har vi ju material till en papperstidning. Förutom utformningen av scenariona så är ju resten av tidningen densamma. Och om jag personligen står för utformningen av scenariona så är ju inget problem kvar. Eller hur?

 

Med ett så svalt intresse för att skapa en nät-tidning som skulle kunna hålla samman den nordiska ASL-hobbyn så ser jag just nu ingen större mening med att fortsätta ett sådant projekt.

 

Vi får väl vänta tills vi får så mycket material så vi kan publicera en tidning. Jag tror det är många som vill publicera saker i en tidning, men inte just nu har tid att göra det. Det tar lång tid att göra ett scenario eller skriva en riktigt bra artikel. Vi måste hålla oss till tåls.

 

Dessutom tycker jag att du Peter i detalj berätta vad som kommit in. Förslagen kommer nog både ge inspiration till andra och framför allt en bekräftelse till att någonting konkret håller på att hända.

 

Peter kommer av mig personligen nästa gång vi träffas få det första scenariot submitta till tidningen: Swedish Voulentary Corps - ett scenario som jag snickrat på under lång tid.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Har vi material att publicera en PDF-fanzine så har vi ju material till en papperstidning. Förutom utformningen av scenariona så är ju resten av tidningen densamma. Och om jag personligen står för utformningen av scenariona så är ju inget problem kvar. Eller hur?

 

Hej Martin!

iofs, men det som kommer ske och som i mitt tycke är ordentligt irriterande är om det blir exempelvis lite olika versioner av samma scenario. Kan vara att du upptäcker något som är snett i ursprungsdesignen och ändrar på det och vips så finns det massa olika versioner av scenarios. (Det här har tyvärr drabbat mig eftersom mina scenarios inte fick ligga på web så flyter det nu runt olika versioner av dessa).

Nej, bättre om vi publiserar på en plats, fanzinet och sedan är klara med det.

Link to comment
Share on other sites

Men är lite orolig för att det är för många kul, bra, fint initiativ men tyvärr kan nog inte jag bidra etc...

för att jag skall riktigt tro på detta. <_<

Jag tror att en förutsättning för en lyckad publikation (= regelbunden utgivning) är att det finns åtminstonde en eldsjäl som verkligen tror på, vill, njuter av och jobbar hårt för att det skall fungera. Det behövs någon som lockar, lirkar och tvingar folk till att skriva. Vänta inte på förslag, utan sök upp potentiella skribenter och få dem att lova att bidra.

 

Låter det här jobbigt? Det är det. Dessutom är det otacksamt och orättvist eftersom man själv måste vara villig att ge mycket mer än alla andra för att få det att fungera. C'est la vie. TANSTAAFL.

Link to comment
Share on other sites

Min personliga filosofi gällande scenarion som publiceras är att den som designat scenariot under hela processen hålls underrättad om vad som händer med scenariot samt att när scenariot publiceras så hålls en dialog med denne om några ändringar är ok över huvudtaget. Jag skulle exempelvis aldrig få för mig att ändra någonting till en eventuell papperskopia, inte ens stavfel, utan att kolla om det är ok med den som har designat scenariot.

 

Och som avslutning på detta inlägg så gör jag en riktigt fet :D för det verkar verkligen behövas.

 

 

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Och som avslutning på detta inlägg så gör jag en riktigt fet  för det verkar verkligen behövas.

Ja, jag glömde nog att sprida en del glada smiley's i mina föregående inlägg. Jag är ju egentligen lika glad och ivrig på att göra ett Fanzine som dig.

Satt hela natten igår och checkade historia etc.. för ett nytt scenario tänkt till Fanzinet "Pavel Rak's Crossing".

Fick ju nyss tummen ner B) på ett tänkt bidrag så jag håller på med ett nytt så vi har något att fylla fanzinet med. :D

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Det går alltid att lita på dig Ola!!! :D

 

Patrik, kan inte du skriva artikeln: Rice Paddies for dummies, och skriva om reglerna på korrekt engelska hur exakt det egentligen skulle stå. Sist jag spelade öken hade jag enorm nytta av Critical Hits förenklingsförklaring till ökenreglerna. Det vore perfekt!

 

Snälla säj ja! :)

Link to comment
Share on other sites

Patrik, kan inte du skriva artikeln: Rice Paddies for dummies, och skriva om reglerna på korrekt engelska hur exakt det egentligen skulle stå. Sist jag spelade öken hade jag enorm nytta av Critical Hits förenklingsförklaring till ökenreglerna. Det vore perfekt!

Det är klart att jag kan göra det! Det är dock väldigt mycket som jag kan tänkas skriva (se tidigare diskussion) så jag lämnar åt käre herr diktator att bestämma vad vi börjar med. Jag har ju inte hur mycket tid som helst, så en artikel/nummer samt kanske något knep&knåp är väl gränsen ungefär.

Link to comment
Share on other sites

Lika bra att ta upp det här till öppen debatt! :)

 

Nu kan en del rygga tillbaka men det finns vettiga skäl för att göra på detta sätt. De scenarios som blir antagna till tidningen kommer att övergå till Trojan Games ägande, Trojan Games kommer alltså att få upphovsrätten till dessa scenarios.

 

Jag måste erkänna att jag faktiskt ryggar tillbaka lite här. Jag ser inga vettiga skäl till att upphovsrätten ska gå till Trojan Games.

 

Detta för att det skall gå att hindra andra publicister att använda de scenarios som vi gjort utan att kunna bli ställda till svars för detta. Därför är det viktigt att gärna ett företag kan stå som upphovsrättsinnehavare.

 

En privatperson har samma upphovsrätt som ett företag. En privatperson kan precis som ett företag få rättshjälp om någon skulle kränka ens upphovsrätt (tror det finns med i hemförsäkringen).

 

Den som gjort scenariot ska äga upphovsrätten till scenariot. Det är min fasta åsikt. När man skickar in ett scenario till Fanzinet så ger man Fanzinet en tillfällig rätt att publicera scenariot.

 

Om Curt Shilling får nys om våran tidning, spelar scenariot som man själv gjort och vill publicera det i nästa Journal, så är det den som skrivit scenariot som ska bestämma om det är OK. Inte Andreas. Eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Jag måste erkänna att jag faktiskt ryggar tillbaka lite här. Jag ser inga vettiga skäl till att upphovsrätten ska gå till Trojan Games.

Diskuterar man rent allmänt så kan säkert ett företag ha starkare finansiella muskler (och ett större ekonomiskt intresse) att hävda sin upphovsrätt. I det här fallet så borde det inte vara någon större skillnad i praktiken? (Peter, du får gärna utveckla resonemanget bakom om det är något jag missat)

 

Precis som Martin säger så är det väl rätten att publicera vi pratar här. Trojans roll i det hela är väl just att publicera fanzinet på nätet? Eftersom vi inte pratar någon ersättning så är det väl lite häftigt att kräva en exklusiv licens...

 

Var faktiskt på ett seminarium i fredags som bland annat handlade just om upphovsrätt (om att exploatera idéer, för att vara mer precis). Rätt intressant även om mycket handlade om potentiella konflikter mellan anställda och arbetsgivare. Ska man utnyttja de nyvunna kunskaperna därifrån så kan man väl säga att:

 

- Så länge du inte arbetar på uppdrag av Trojan så är det ditt scenario.*

- I licensen att använda din idé så kan det en rättighet att beivra eventuella intrång

 

*Om man inte kommer överens om annat förstås

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Precis som Martin säger så är det väl rätten att publicera vi pratar här. Trojans roll i det hela är väl just att publicera fanzinet på nätet? Eftersom vi inte pratar någon

 

Hm, är det inte vi som "community" ASL Sweden som kommer att publicera tidningen på nätet ?

 

Jag kollade på hur t.ex. View From The Trenches och ASL klubben i Texas som ger ut sitt fanzine/newsletter Banzai hanterar det hela:

 

VFTT:

COPYRIGHT AND TRADEMARK NOTICE

Most products are trademarks of the companies publishing them. Use of a product name without mention of the trademark status should not be construed as a challenge

to such status.

Copyright for all material printed within VFTT remains with its author, who can be contacted via VFTT if you would like to reprint his/her material.

 

Texas/Banzai:

Copyright © 2004 by the Austin ASL Club

All Rights Reserved.

 

You may reproduce this newsletter (in entirety only) for

free distribution. Permission to reproduce individual

articles must be obtained from the authors.

 

ASL and all of its components, including module names,

are copyrighted and trademarked by Hasbro.

Thanks to Rodney Kinney for VASL, Carl Fung for his

VASL counter images, and the VASL Map Cabals for

their VASL map images. We use a combination of VASL

counter and map images for scenario layouts with

permission of use for that purpose.

 

Verkar som om i VFTT är det Pete Phillips (author) som har "rätten" till allt i VFTT.

Medans det i Banzai är det författarna/scenariodesigners som har "rätten".

Link to comment
Share on other sites

Copyright for all material printed within VFTT remains with its author, who can be contacted via VFTT if you would like to reprint his/her material

 

Verkar som om i VFTT är det Pete Phillips (author) som har "rätten" till allt i VFTT.

Jag tolkar "author" i detta fall som den som står bakom det enskilda materialet i VFTT. Inte automatiskt Pete Philips alltså. Det står ju t.ex. "reprint his/her material" när det gäller att kontakta "author" via VFTT.

Link to comment
Share on other sites

Copyright for all material printed within VFTT remains with its author, who can be contacted via VFTT if you would like to reprint his/her material

 

Verkar som om i VFTT är det Pete Phillips (author) som har "rätten" till allt i VFTT.

Jag tolkar "author" i detta fall som den som står bakom det enskilda materialet i VFTT. Inte automatiskt Pete Philips alltså. Det står ju t.ex. "reprint his/her material" när det gäller att kontakta "author" via VFTT.

Kan nog stämma.

 

Jag håller nog med Martin att den/de som skriver skall behålla "rätten" till materialet.

Link to comment
Share on other sites

För min del spelar det absolut ingen roll. Jag frågade Peter när han frågade mig varför Trojan ska ha rätten, och då menade han på att det var bättre att ett företag hade det. Annars måste vi skaffa en styrelse etc till ASL Sweden.

 

Men som sagt, för min del kan rättigheterna likagärna tillhöra Lappländska hundföreningen, men det känns som Trojan var det naturligaste valet...

Link to comment
Share on other sites

Annars måste vi skaffa en styrelse etc till ASL Sweden.

 

En styrelse? :huh: Upphovsrätten har ingenting med styrelser att göra såvitt jag vet. :huh:

 

Men som sagt, för min del kan rättigheterna likagärna tillhöra Lappländska hundföreningen, men det känns som Trojan var det naturligaste valet...

 

Som sagt, jag menar att upphovsrätten ska tillhöra kreatören själv och inte något företag eller förening alls. :)

Link to comment
Share on other sites

Hm, är det inte vi som "community" ASL Sweden som kommer att publicera tidningen på nätet ?

Upplåta webbplats för materialet - tycker det kan kallas "publicera", men man kan väl komma på något bättre ord. :unsure:

 

Tror som sagt att ett licensavtal kan lösa de eventuella problem som kan uppstå. Tycker nog att Trojan skulle vara en lite bättre licensinnehavare än eventuella hundföreningar som kan känna sig manade att publicera ASL-material :rolleyes::P

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Något enl. VFTT borde väl vara tillräckligt:

 

Copyright for all material printed within ASL Sweden * remains with its author, who can be contacted via Trojan Games if you would like to reprint his/her material.

 

* = eller vad tidningen/fanzinet skall heta

 

Svårare än så behöver det väl inte vara ?

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar,

 

Nu har det gått några veckor och jag tänkte lite kort berätta om hur min del av jobbet med vårt fanzine har gått.

 

- Det finns ett (arbets-)namn. Rätt skapligt, om jag får säga det själv. :)

- Det finns ett tidningshuvud (eller logga om man så vill)

- Det finns ett utkast till en förstasida

- Det finns mallar gjorda för förstasida och huvuddelen av insidorna

- Det finns ett antal format för typsnitten

och slutligen

- Det finns en skaplig "ingång" i tidningen, ett slags linje för första numret.

 

Rubriken för denna "ingång" eller linje är: "Beware - The Swedes are coming!"

Det anspelar på den svenska ASL-explosionen, men kan också användas i kombination med en artikel om svenska Finlandsfrivilliga och, lämpligen, Martins svenskscenario. Den bör också kombineras med en "ledarartikel", lämpligen författad av kommissarien själv och givetvis behandlandes det oerhörda lyft som ASL fått i Sverige det senaste året - till mycket stor del beroende på detta forum.

Notera att denna "ingång" eller "vinkel" inte alls krockar med övrigt material från exempelvis Italien eller "Rice Paddies for Dummies"!

 

Det senaste årets resultat i div tävlingar bör vara med, kanske i form av någon slags "reultatbörs" mot slutet av tidningen.

OBS: RESULTATLISTOR önskas därför mejlade till mig, alternativt en länk där jag kan hitta fullständiga listor själv. Stockholm, Köpenhamn, Arnhem och Linköping kan jag plocka själv. Helsingfors också, det var visst någon där och fick stryk?

 

ANDREAS! Kan inte du randa ihop lite historia om det här forumet? Inte alltför långt, max en A4. Tankar inför fixandet, kommentarer kring resultatet etc. TACK!

 

NI ANDRA (ingen undantagen)!

För att fler ska få en möjlighet att få veta vilka trivsamma nissar vi är tänkte vi införa korta presentationer över var och en av oss lite då och då - alltså inte alla på en gång i ett och samma nummer. Skriv ihop en kort berättelse om dig själv, hur länge du har spelat ASL, varför, andra spel, familj, konstiga husdjur som förstör set-upen, något dråpligt ASL-minne, etc etc. En halv A4 är max. Mejlad bild är tvungen, gärna i "spelmiljö" - kanske taget den där gången du just slog tredje dubbelsexan i rad ...

 

Då har jag lite att börja med i väntan på rafflande scenarior och spännande texter, som commissarien snart kommer att kräva in från fler av er, hotfullt pekande sin nagan i lämplig riktning.

 

Med vänliga hälsningar

Matts

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tänka mig att skriva lite om hur det är att komma in i ASL som total nybörjare till allt vad krigsspel heter. Skulle det vara av intresse?

Jag skulle uppskatta en sådan artikel. Det skulle nog ge oss gamla i gamet nostalgiska känslor av saker vi kanske glömt, och kanske tankeställare på saker vi borde tänka på när vi möter nya spelare. Och om andra som funderar på att prova ASL ser artiklar av andra nybörjare ser ASL nog plötsligt mindre "farligt" ut.

Link to comment
Share on other sites

Och om andra som funderar på att prova ASL ser artiklar av andra nybörjare ser ASL nog plötsligt mindre "farligt" ut.

Prexis, apropå att bidra med artiklar så har jag tänkt att försöka skriva något. Halvt om halvt med intentionen om att visa att det inte behöver vara sådana "tunga" artiklar som bara skall skickas in!

 

Allt för att fler skall våga delta. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar, och i synnerhet Tobias!

 

Randa ihop lite text om ASL ur nybörjarperspektiv! Det är en jättebra idé och vore verkligen kul att läsa. Kan du dessutom skaka fram en digitalbild på dig själv vore det kanonbra!

 

Mejladresser:

mda@nerikes.se

matts.pommern@swipnet.se

 

För tunga prylar skicka helst till jobbet (mda), annars ballar mitt modem ur hemma ...

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallå allihop!

 

Nu verkar vårat fanzine arbete hamnat i ett passivt läge, så nu passar jag på att försöka få igång diskussionen med detta inlägg.

 

Jag börjar med ett smile för att få alla på gott humör.

 

:D

 

Hur går det för er?

 

Hur går det med era alster? Kan ni inte skicka in statusen på era projekt till forumet? Kanske blir fler inspirerade och sätter igång?

 

Själv är jag helt klar med mitt scenario om frivilligsvenskarna och väntar bara på att ledningsgruppen ska bli klar med copyrighttexten. Jag är själv mycket nöjd med scenariot som det blev. Speciellt att både försvarare och anfallare är intressanta och kul att spela. Anfallaren kan luta sig tillbaka på ett riktgt kvantitativt anfall, medan försvararen lutar sig på kvalitet. Jag är också nöjd med valet av bräden, där snön får inverka. Hur mycket än trupperna trycker på så kommer dom frammåt alldeles för långsamt. Jag får känslan av pulsandet i snön. (jag har källor som bekräftar ryssarnas taktik att ta av sig sina skidor vid anfall under vinterkriget).

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin!

 

Jag har ett scenario klart för speltestning.

Pavel Rak's Crossing.

Östfront scenario, med en bro som sprängs när ryssarna intar Borisov, bara 2 st stridsvagnar tar sig över bron och de får slåss till sista blodsdroppen innan det kommer förstärkningar. Använder bl.a board 7,8. Mycket märkligt scenario. :D

Speltestas för närvarande i USA, Klas proofar det (hoppas jag).

Link to comment
Share on other sites

Randa ihop lite text om ASL ur nybörjarperspektiv! Det är en jättebra idé och vore verkligen kul att läsa. Kan du dessutom skaka fram en digitalbild på dig själv vore det kanonbra!

Jag fixar detta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...