Jump to content

ASL DALARNA IV (OBS: NYTT DATUM) 14-16 Nov


ON TOP ASL

Recommended Posts

Hej kära vänner!

 

Nytt datum för turneringen i Dalarna, 14-16 Nov (se PDF).

-Anledning till flytten är att det annars blir för nära FF-turneringen-

 

Hoppas så många som möjligt kan komma och att flytt av datum inte ställer till era semesterplaner.

 

Är det något ni funderar på, skriv på denna sida...

 

/ola

 

ASL_DALARNA_IV.pdf

 

 

Bra drag att flytta datum. Nu kan iaf jag komma..

Link to comment
Share on other sites

Jag också!

 

Vill bara säga att ni som inte gillar tävlingar i ASL är den här sammankomsten att föredra. Förra året var tävlingsmomentet så minimalt att jag tror dom flesta missade att det verkligen fanns en tävling överhuvudtaget.

 

Hursomhelst var det riktigt trevligt förra året och i alla fall jag ska göra allt i min makt för att komma i år igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Nu har jag köpt biljett till Rättvik från Stockholm, så nu finns ingen återvändo för mig.

 

Men tillbakaresan är inte fixad. Är det någon som ska till rättvik, typ Mattias Bergvall eller Robert Maglica eller Matts som åker hem över Örebro och har plats i en bil?

 

Tiden spelar ingen roll.

 

Vore kanon

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag köpt biljett till Rättvik från Stockholm, så nu finns ingen återvändo för mig.

 

Men tillbakaresan är inte fixad. Är det någon som ska till rättvik, typ Mattias Bergvall eller Robert Maglica eller Matts som åker hem över Örebro och har plats i en bil?

 

Tiden spelar ingen roll.

Som det ser ut nu så åker jag ensam från Linköping till Rättvik och jag brukar åka via Örebro.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag hade tänkt att väcka liv i denna tråd, så nu är det igång verkar det.

Troligen blir vi ungefär lika många som förra året (troligen på mellan 10-20 st), verkar komma några norrmän äntligen också.

 

Boende:

Min fru ska till London på resa, måste kolla datumen, men jag tror det var under turneringen, i så fall blir det

öppet hus hos mig, d.v.s alla som vill bor hemma hos mig! Så det blir ett litet ASL-kollektiv under turneringen också.

 

Jag har stort hus så det ordnar sig säkert (jag bekräftar det här senare), välkomna!

 

/ola

Link to comment
Share on other sites

Ja, Norrköping blir väl ungefär lika långt som till Rättvik! ;-)

 

Hejhopp, Janken jobbar på ett pris till turneringen och MMP sponsrar med en Action Pack, allt till förstaprisvinnaren.

 

Boende: Jag håller med hus, annars finns möjlighet att övernatta i lokalen eller hyra stuga.

(Jag ska lista några referenser från föregående år)

 

Hos mig blir det lite spartanskt (beroende på att jag inte riktigt vet om ungaran sover hemma eller hos någon kompis,

någon eller flera av dagarna - det ordnar sig) men alla är välkomna det fixar sig alltid.

 

Så, om man verkligen vill vara bombis på gott boende kanske man ska hyra - vi börjar ju bli lite till åren...

Men om man accepterar att det blir lite som det blir så är ni hjärtligt välkomna att övernatta hos mig

(baren är öppen all night ;-)

 

Lista gärna i denna tråd om du kommer till turneringen

 

Hälsningar

/ola

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt Bergwall (lovar revansch till annan gång)!

 

 

Boende:

(Om någon måste bo enskilt, alla välkomna hemma hos mig annars!)

Stuga/Boende

***********************************

Cöllen-Olsson

tel:0248-20715

Mob:070-5623873

 

2 pers 600kr/dygn

3-4 pers 800kr/dygn

 

Gångavstånd till spellokalen (bystugan)

 

(Denna stuga hyrde Maglica etc... förra året)

***********************************

Hendriks

tel:0248-20065

 

400kr/dygn

6 bäddar

 

-Tror att Hund är tillåten!-

 

Gångavstånd till spellokalen (bystugan)

***********************************

Karin/Bengt

tel:0248-20038

 

200kr/dygn/person

4 bäddar

 

-Lakan medtages-

 

(Denna stuga hyrde Manlig förra året)

 

Gångavstånd till spellokalen (bystugan)

***********************************

I övrigt går det att övernatta i bystugan (luftmadrass är ett måste, inga soffor tillgängliga).

Link to comment
Share on other sites

På tal om det - kommer det finnas pilsner att köpa ?

 

/Klas

 

******************************************

Jag köper in Carlsberg HOF (de som inte blir urdruckna lagras i min källare), slipper ni packa så mycket!

 

**********

Deltagare:

Ola

Janken

Conny

**********

Klas

Martin

Maglica

Melvin

**********

Olav

Manlig

**********

Göran

Peyre

**********

 

Med avtrappande osäkerhet... Hoppas det kommer några fler som fortfarande funderar kanske - alla är i alla fall hjärtligt välkomna.

Link to comment
Share on other sites

Bra skitkul - äntligen ska man få ASL'a lite igen. Funderar i år på att bara prata, dricka och skoja ASL - eftersom man är 'regerande' behöver man väl inte göra så mycket mer :-)

Upp till bevis...

 

Kommer med Martin, täget anländer runt 17:00 tror jag, Martin vet.

 

Peyre kommer inte.

Link to comment
Share on other sites

Kan någon ta med brickor för "Dogs Of War" också! Tror det kan bli en höjdare att spela detta klassiska TOT-scenario under helgen.

Kanske final-spelning! (helt oseriöst :) ).

Tar med mig scenaiot och en special-karta för det (+30% uppförstorat - Red Barricades hex size), ser till att ha med mig brickorna nedplockat i en liten påse också.

 

Helt oseriöst, låter kul - det betyder oftast att en av de tre spelarna som håller på att förlorar ofta kan bestämma sig

för den som han vill ska vinna, med andra ord den sociala trevlighetsfaktorn han möjligen tycker att du har tillfört under

spelningen kan ha en avgörande betydelse i antigen positiv eller negativ utslag.

 

Så om man deltar så är det kanska bäst att man ligger lågt med regelbögeri och liknade "dåliga färdigheter" för

att ha en rimlig chans :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...