Jump to content

Status på ASL projekt


Klas Malmström

Recommended Posts

Från ASL Forum:

 

ASL Starter Kit#1 - Now shipping

ASl Rulebook - content on the way to new printer as we speak. Call it four weeks from us signing off on the proof barring any problems.

Armies of Oblivion - End of Spring, 2004

ASL Journal 6 - Summer/Fall 2004

Valor of the Guards - Summer/Fall 2004

HAKKAA PÄÄLLE - after Valor of the Guards

ORTONA: LITTLE STALINGRAD - after HAKKAA PÄÄLLE

RED OCTOBER - after HAKKAA PÄÄLLE

Beyond Valor - As soon as we can re-lay some counter sheets we will put it on the p-list. Probably after the rulebook ships.

_________________

Keith Dalton

MMP Marketing Director

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att det vore kul om Lars Thuring kunde dela med sig lite av sin info. Men när jag var med och designade scenarion så fick jag utdrag från alla nya regler från A och B kapitlet. Finnarnas maskingevär, de nya squadstyper, den nya terrängen... Mycket intressant läsning!

Link to comment
Share on other sites

Men när jag var med och designade scenarion så fick jag utdrag från alla nya regler från A och B kapitlet. Finnarnas maskingevär, de nya squadstyper, den nya terrängen... Mycket intressant läsning!

 

Jag speltestade ett scenario för länge sedan som Brian Martuzas hade

design:at. Där var det med en fortification typ ala skottfältsröjning.

Clear Fields of Fire eller något sådant.

Tyckte personligen inte att det tillförde något.

 

Jag hoppas att det inte är en massa nya regler (som inte är Axis Minor/Finnar specifika) i AoO/HP bara för nya regler skull.

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas att det inte är en massa nya regler (som inte är Axis Minor/Finnar specifika) i AoO/HP bara för nya regler skull.

Eftersom jag tillbringade sommarloven bland Kalixlinjens draktänder (och andra befästningar) är jag nyfiken på hur de hanterat just den nya regeln. :)

Link to comment
Share on other sites

Det är ju precis som Klas säger att den typen av fortifications kan ju knappast vara unika för finsk-ryska fronten och då är det ju dumt att påverka kapitel B med denna typ av regler. Bättre att abstrahera det inom befintliga fortifications eller att hantera det med SSR. Annars är risken stor att vi får samma situation som när kapitel F innehöll massa delar som hörde hemma i kapitel B.

Link to comment
Share on other sites

Håller med både Klas och Robert. Låt inte finnarnas box bli en ny uppsamling regler som lika gärna kan vara i SSR. Principen ska vara att det är designern som gör känslan på scenariot, och jag tror känslan för i nästan hela finska kriget finns (om man nu bara tänker på kapitel B reglerna).

Link to comment
Share on other sites

Bättre att abstrahera det inom befintliga fortifications eller att hantera det med SSR.

Jo, för draktänder är väldigt lika crag (till funktion men förståss mer organiserade...), och skottfältsröjningar är ganska lika orchards, IMO...

 

Skottfältsröjningar kan också simuleras med brush.

 

Vad gäller draktänder har jag alltid ansett/trott at AT-Ditch även representerar

sådana. Det står ju reglerna att:

"A SSR may specify placement of trench counters as an A-T Ditch or obstacle in order to simulate extensive anti-armor defenses."

 

För att simulera draktänder, en SSR som tar bort Trench "funktionen" i en AT-Ditch - voila !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Så här skrev Klas i vintras... 

 

Armies of Oblivion - End of Spring, 2004

 

nu är det sommar...

 

:(

Ja Klas...vad har du att säga till ditt försvar igentligen!? :P

 

Vadå ?, har inte ni fått era ännu ?? :D

 

Don't shoot the messenger !

 

Och för att citera George Costanza:

"Remember, it is not a lie if you believe it"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Seriöst grabbar <_<

Borde vi inte veta bättre än att tro eller diskutera rykten eller löften från MMP. Det företaget har INGEN koll på hur lång tid saker tar. Jag tror på utgivningar när de kommit från tryckeriet, och JUST NU SÄNDS UT till pre-order. Allt annat är bara spekulationer från MMP:s sida.

 

Det var sorgligt när Joakim Ruud slutade spela, sålde sin samling och tackade för sig med orden "hoppas ni grabbar får se AoO en dag".

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag bryr mig egentligen inte om AoO, jag har inte alla modulerna och kommer inte att köpa alla heller!

 

Verkligen :o

 

Ja menar, hur mycket coolare blir inte ett scenario när Rumäner möter de ryska horderna med någon utsliten pansarvagn eller ett par gamla ART pjäser än utan? :D För mig existerar knappt Axis minor som det är nu. :o

 

Borde vi inte veta bättre

 

Jo, absolut! Men det känns i alla fall lite skönt och skriva MMP på näsan ibland. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja menar, hur mycket coolare blir inte ett scenario när Rumäner möter de ryska horderna med någon utsliten pansarvagn eller ett par gamla ART pjäser än utan?

Jovisst, men jag har inte spelat med alla "standard-leksaker" än, som ex. AVRE, flyg eller sturmtiger.

Så det är ingen ide att sitta och deppa pga av AoO och ngn gammal ART-pjäs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Känner att det var länge sen jag klagade på MMP. Så här skrev Klas den 15 maj:

 

ASl Rulebook - content on the way to new printer as we speak. Call it four weeks from us signing off on the proof barring any problems.

 

Fyra veckor...

 

:mellow:

 

Armies of Oblivion - End of Spring, 2004

 

End of Spring...

 

:mellow:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...