Jump to content

Operation Merkur


Fk Ståhl

Recommended Posts

Äntligen i en brevlåda nära mig!

HOB:s Kretainvasion ser mycket spännande ut. Kartan är visserligen på glättat papper, men storleken förlåter det mesta (är man kartfreak så är man).

Flera scenarion spelas på vanliga bräden också. Tyngdpunkten tycks ligga på kampanjen, men om den ser bra ut eller ej är något som andra säkert kan avgöra bättre än jag. Några counters finns med, men originalen är bättre enligt min mening.

Och så är det ju förstås några glättade regelsidor också.

Men hela kitet fick mig att dregla i alla fall.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Är den en "riktigt" kampanj ?

Såg några inlägg på GS och där verkade det som om kampanjen mer bestod av ett antal länkade scenarion.

 

 

Helt riktigt. "Kampanjen" består av ett poängsystem som man kan använda för att göra en helhetsbedömning efter att ha spelat scenariona 2-7.

 

Packet är snyggt, och jag tycker det var bra att de skickade med fallskärmstomtar utan bössor. Så vitt jag vet har de endast tryckts av Le Franc Tireur tidigare. Dessutom ingår erratade brittiska mortars (76mm->81mm). Men bäst av allt är ändå den tyska heron Hastrup.

 

Summa: snyggt pack med många scenarion (17 st varav sju för geomorfa kartor tror jag), men trist kampanj.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu verkar HOB ha bestämt sig för att trycka en ny karta på lite tjockare papper och utan glättigheten, åtminstone till en början får man betala extra för 2nd edition kartan.

 

Från Steve Dethlefsen/HOB:

OK, by popular demand I gave the go-ahead with the printers will get final pricing later in the week. It will be an extra at least until we are at break even if that is cool with you folks. We will open for orders in a week or two/when I get confirmation that it is shipping to me etc.

 

se länk:

http://www.gamesquad.com/forums/showpost.p...p;postcount=139

Link to comment
Share on other sites

Hoppas detta går vägen. Såg ju ut som HOB skulle klappa igen för gott ett tag.

Janusz

Ja det såg verkligen ut som att Heat of Battle höll på att rasa ihop efter alla kvalitetsproblem, felvänt countersheet, felstavningar i kubik, hålslagna scenariokort och nu senast krititken mot Kreta kartan. De verkar också helt ha saknat tid och energi att hantera problemen.

 

De senaste beskeden från Steve Dethlefsen lovar dock gott för en förnyad satsning från deras sida med att fixa fram en ny karta och en fortsatt planerad utgivning.

Link to comment
Share on other sites

Man ska inte glömma Firefights, som trots den låga ambitionsnivån har ett par scenarion som är närmast meningslösa, samt det där borgscenariot som behövde en så omfattande errata att det lades utt på nuyy på nätet.

 

Jag grät nog mest över HT-bladet. Fick vänta två år att få en ny fixad version. Men den är genial, för det är skitjobbigt att hålla reda på alla HTs med sina innehåll som man kan eller kanske inte kan ta med ut ur vagnen.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag grät nog mest över HT-bladet. Fick vänta två år att få en ny fixad version. Men den är genial, för det är skitjobbigt att hålla reda på alla HTs med sina innehåll som man kan eller kanske inte kan ta med ut ur vagnen.

 

Själv tyckte jag att HT-bladet var slöseri med trycksvärta, men det kan ju eventuellt bero på att jag inte förstått dess genialitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu finns den nya kartan till Kreta tillgänglig för order.

 

Från Steve Dethlefsen/HOB:

New Krete map is now ready. The new map created due to your demands are done and are being shipped to me today. We have changed the website to reflect this.

The map is non-glossy, heavy paper cut into two pieces. It is packaged with a cardboard protector and shrink wrapped.

 

se länk:

http://www.gamesquad.com/forums/showpost.p...amp;postcount=1,

 

För att beställa från HOB för 27 ballobas (frakt inkluderat)

http://www.heatofbattle.com/order.php#om1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...