Jump to content

KGP och Entry Code


carlsson

Recommended Posts

I KGP har de amerikanska trupperna Entry Code's och dessutom färgkodade max-antal.

 

Exempelvis grupp I3. Den har blå och brun Entry Code men bara brunt antal (1 st).

 

Detta betyder enligt mig att man får inte köpa in I3 förrän den har möjlighet att komma in på den bruna Entry Arean (23AM), men att de då får välja mellan brun eller blå Entry Area.

 

Är det korrekt?

Link to comment
Share on other sites

Är lite osäker på om man inte får köpa dom tidigare än dom får komma in på kartan - men det kanske är så.

 

Jo, det får man genom att höja antalet CPP med 50%.

 

 

<snip>... Men till den bruna 1:an i fallet med enhet I3 hör det ju en fotnot (markera med *) och den säger:

Each colored number represents the maximum number of such RG that may be purchased for entry (or setup as per 8.6194a) via an Entry Area of that same color see 8.6197).

 

Frågan är om inte den fotnoten begränsar området där den kan komma in till den bruna

 

Jo, allt det där har jag läst igenom tusen gånger och det har inte varit några problem ända fram till igår. Men precis nu när jag läste ditt svar så triggade det nån del av min hjärna som gjorde att polletten trillade ner! Det är självklart att det är brun entry area som gäller!

Vad jag tyckte var skumt var att Entry Code var både brun och blå, men CG Maximum bara var brun. Vad jag dock inte tittade på var att gruppen ÄVEN får köpas på CGI, där det finns blå Entry Area's... *suck*

 

Ibland får man helt enkelt hjärnsläpp! TACK för svaret! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...