Jump to content

ASL Sweden T-shirts!


carlsson

Recommended Posts

Jag tycker den ska vara svart med ASL SWEDEN logga på ena ärmen och svensk flagga på andra. På ryggen en allied minor hjälte. Jag tycker man ska skita i att nynazister ibland har en svensk flagga mot svart bakgrund, så mycket har de inte förstört än så att man inte kan ha det och man ska inte låta dem göra det heller.

Tja, man kan ju föreställa sig en gruppbild med ett gäng "ungdommar" i svarta skjortor / tshirts med svensk flagga på i sammanhang med ett WW2 spel - då spelar det nog inte så stor roll vad vi tycker om det; det lär hamna i ett "visst" fack ändå. Tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

 

En hel del viktiga beslut att fatta. T-shirt eller skjorta? Om skjorta - lång eller kort ärm? Flagga? Var? Om sedan designen avviker från ens ideal i de här frågorna - vill man ha plagget ändå? Och allt detta ska man ta ställning till senast idag! :rolleyes::blink:

 

Vad pratar vi för material i skjortan? 100% bomull eller?

 

När det gäller placeringen av flaggan så är väl placeringen på egen ärm det snyggaste men frågan är väl om det är värt 35:-? Kan ju argumentera för att man lika gärna kan göra det riktigt bra om man ändå håller på. Å andra sidan så kanske man bara vill ha det som en kul pryl?

 

När det gäller val av hjälte så kan man ju välja att visa vår uppskattning för frivilligrörelsen. Ska man hitta något neutralt alternativ så vill jag vara ghurka! B)

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Men men, vilken nation ska vi ta då?

Axis minor kanske inte känns helt rätt.

Allied minor är väl närmast historiskt fel.

Partisan ser fula ut.

Kommissarie är inte alls med i forumets namn, annars hade det varit bra.

Sen kommer U.S, SS och liknande politiska klavertramp.

 

Går det att varje beställare själv får välja?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Bekräftelse

 

P g a tidsbrist hinner jag inte skicka ut personliga bekräftelser. Följande personer har beställt plagg. Skulle du sakna ditt namn här, hör av dig ASAP!

 

Tobias Eliasson

Andreas Carlsson

Stefan Land

Claes-Erik Rydberg

Thomas Nordström

Tomas Davidsson

Janusz Maxe

Peter Rogneholt

Andreas Karlsson

Matts Dagerhäll

Ola Nygårds

Roger Sjögren

Janne Thörne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...