Jump to content

ASL i Göteborg


Maglica

Recommended Posts

Tack ni som kom igår och spelade! Totalt var vi 8 personer, 9 om vi räknar in Robert Maglica som tittade in med sin lilla halfsquad. 4 personer var tidigare medlemmar i föreningen och 4 kom utifrån. Vi hade 2 besök som rest ner från Skövde. Starkt jobbat!!

Lördag 30e oktober kl.12 kör vi igen i konfliktspelsföreningen Ylvas lokaler i Majorna Göteborg. Välkommen då, vi har gott om plats för många fler spelare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Whoops, dubbelpost.

 

Nu upplyste ju Janusz mig om att det kanske låter på mig som att vi har en arrangör, men att jag inte vill avslöja vem det är. Så är icke fallet, vi har ingen arrangör ännu, men vi letar efter en! :)

Link to comment
Share on other sites

Whoops, dubbelpost.

 

Nu upplyste ju Janusz mig om att det kanske låter på mig som att vi har en arrangör, men att jag inte vill avslöja vem det är. Så är icke fallet, vi har ingen arrangör ännu, men vi letar efter en! :)

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med detta om jag får hjälp av t ex Klas.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att vi har nog med helhelgsturneringar, och Gothcon har ont om salar.

Så jag föreslår nog att man skulle göra en öppen turnering, där den som spelar mest och vinner mest (à la Oslo) segrar. Starter kit för nybörjare och folk som tittar in och vill vara med, riktigt ASL för de mer erfarna. Mer ett demo- och reklamtillfälle för ASL än en riktig turnering.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det skulle vara hur kul som helst om Klas och Robert är arrangörer till en vanlig hederlig turnering. Om så blir fallet så räkna med att jag kommer försöka dra ner en bil-lass med ASLare från Stockholm.

 

:D

 

Janusz, jag vet att du inte tycker turneringar är speciellt kul. Det gäller att ta dom på rätt sätt. :)

Link to comment
Share on other sites

Om det är någon som vill arrangera en turnering så är det bra om vi i GothCon kan få in lite information från er så snart som möjligt. Ni kan maila informationen till mig (ordf@gothcon.se) eller till vår C Brädspel, Per Danngärde (bradspel@gothcon.se).

För mer info om vad det är vi vill veta egentligen, kolla in på vår hemsida, www.gothcon.se.

Link to comment
Share on other sites

Janusz, jag vet att du inte tycker turneringar är speciellt kul. Det gäller att ta dom på rätt sätt. 

Mitt förslag hade inget med min aversion i sig att göra. jag vet bara att på ASO så är jag knappt utanför dörren på hela helgen, och jag skulle helt missa Gothcons alla övriga delar, samt det sociala, om jag deltog på en ASL-turnering.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag vet bara att på ASO så är jag knappt utanför dörren på hela helgen, och jag skulle helt missa Gothcons alla övriga delar, samt det sociala, om jag deltog på en ASL-turnering.

Jasså, jag har varit på en massa turneringar genom åren och jag vet med säkerhet att dom absolut flesta ASLarna är riktigt sociala varelser... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu tagit bort ASL-tillfället den 4:e december då det har utgått.

Jag har inte lagt in något ersättningstillfälle, då jag inte uppfattat att beslut om detta finns ännu. OK Magnus?

Ok, så det blir inte nån ASL-träff mer. Det blir boråsträff/borcon eller nåt?

 

Tack på förhand

Kent

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu tagit bort ASL-tillfället den 4:e december då det har utgått.

Jag har inte lagt in något ersättningstillfälle, då jag inte uppfattat att beslut om detta finns ännu. OK Magnus?

Ok, så det blir inte nån ASL-träff mer. Det blir boråsträff/borcon eller nåt?

 

Tack på förhand

Kent

Nja inte mer är väl att ta i:

- Det blir antagligen träffar under 2005

- Det kan bli en träff under mellandagarna (28/12 är liggande förslag).

 

Träffarna i Borås hittar du i kalendern. Tag för vana att kolla där. Jag försöker

lägga upp träffarna i Göteborg där också.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är fortfarande ok, även om det är rätt bråttom. Jag har inte fått in någonting, vet inte om Per Danngärde har fått det.

Maila mig (ordf@gothcon.se) eller C Brädspel, Per Danngärde (bradspel@gothcon.se) snarast! Info om vilken info vi vill ha går att hitta på www.gothcon.se.

Link to comment
Share on other sites

Det blir en ASL-träff den 28 december!

Eftersom det är i mellandagarna, och vissa är lediga och vissa inte är det så kör vi en heldag, med start 11:00. Denna gången blir det jag som håller i träffen istället för Magnus Johansson.

Link to comment
Share on other sites

Per Danngärde sade till mig att han lokalbrist, men att ASL borde kunna få ett par pass, om än kanske inte sammanhängande.

Per kommer att få tillgång till fler lokaler än tidigare, vi tog upp ASL på ett GothCon-möte igår där det kom upp att det vore roligt att kunna erbjuda en stor ASL-turnering. Så om någon bara vill hålla i den skall det inte vara några problem med lokalerna, vi kommer förmodligen att hyra fler lokaler än tidigare, om allt går i lås, då får vi loss många fler salar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...