Jump to content

Tiger, Tiger


ON TOP ASL

Recommended Posts

Conny krossade mig totalt i detta scenario! Mina ryska stridsvagnar brann i massor!

 

Inte en enda av mina 18 stridsvagnsvrak producerade en enda singel överlevande crew, Nada, ZIP, Nothing, Niente!!!! :blink:

Conny följde upp AFV destruction med dödliga -2 skott på stackars crews. Ingen kom ut levande - hjälp.

 

Låga tärningsslag både på TH/TK gjorde jobbet mycket svårt för mig + ett bra German setup.

Enda gången jag kom i läge för sidoskott på Tiger Turret (Efter 3MF ESB) så slog jag Malf på kanonen! :angry:

 

A2. Vi spelade också lite fel (sleaze av Conny ;) )Orchard producerade ingen Hindrance, det var rätt öppet på board 33! :o

 

Summa summarum, 1 tysk stridsvagn åt pipan efter ett Improbable shot + resolved som Crit-Hit. Ha!

 

Frågor?

Får man som försvarare vrida VCA/TCA för att skjuta kulsprutor mot ankommande AFV för att ändra till fördelaktigare AF mot angripare?

Får man göra detta som en GunDuel Action?

Link to comment
Share on other sites

Frågor?

Får man som försvarare vrida VCA/TCA för att skjuta kulsprutor mot ankommande AFV för att ändra till fördelaktigare AF mot angripare?

Ja, dock ej AAMG - om dom inte har restricted CA.

 

Får man göra detta som en GunDuel Action?

Tänk på att det är Attacker som vanligtvis deklarerar Gun Duel - inte försvararen.

Men om försvararen vrider upp hela sin vagn för att skjuta t.ex. en BMG, så kan attacker deklarera Gun Duel och eftersom

försvararen vrider hela vagnen räknas hans Gun Duel modifiers som om han skjuter med en NT Kanon.

Link to comment
Share on other sites

OK, I spelat tillfälle kom ingen respons efter MP-stop Expenditure av attacker.

Däremot kom förslaget om Gun Duel med MG (MA hade redan skjutit IF) från försvarare när jag sa att jag skulle skjuta som Bounding Fire Attacker.

 

Jag hävdar att detta är för sent (som Gun Duel action!) och att vagnen skulle i så fall ha vridit/skjutit MG vid stop-MP (declared) av attacker-AFV!

Link to comment
Share on other sites

OK, I spelat tillfälle kom ingen respons efter MP-stop Expenditure av attacker.

Däremot kom förslaget om Gun Duel med MG (MA hade redan skjutit IF) från försvarare när jag sa att jag skulle skjuta som Bounding Fire Attacker.

 

Jag hävdar att detta är för sent (som Gun Duel action!) och att vagnen skulle i så fall ha vridit/skjutit MG vid stop-MP (declared) av attacker-AFV!

Ja det är för sent. Den enda gången Försvararen kan deklarera en Gun Duel är när Anfallaren börjar sin MPh med att deklarera en BFF attack med

kanon/kulsprutor - annars är det Anfallaren som deklarear en Gun Duel som en respons på en Defensive First Fire attack.

 

Men om försvararen deklarerar en DFF attack med en kulspruta(vrider torn/vagn) så kan anfallaren (om det för övrigt är möjligt) deklarera en Gun Duel

med sin kanon/kulsprutor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...